Zarządzanie milenialsami

1 opinia

Format:

epub, mobi

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi

47,20  59,00 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,40 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść.
Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników.
Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami – ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie.
Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.
Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy – być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu – głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik – piszą autorzy – chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”.
Rekomendacje:
„Milenials” stało się w dzisiejszych czasach synonimem dziwnego stworzenia, po którym nie wiadomo, czego się spodziewać. Jednak Chip Espinoza w swojej nowej książce oswaja to pojęcie, pokazując nie tylko, na czym polega jego fenomen, ale przede wszystkim pomaga nam zrozumieć, jak działać w warunkach wielkiej zmiany kulturowej i pokoleniowej, jaka zachodzi w dzisiejszym środowisku pracy.
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie w Akademii Leona Koźmińskiego


Rok wydania2018
Liczba stron257
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20111-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    13
  Podziękowania    17
  Wprowadzenie. Bliskie spotkania z innym sortem    19
  
  Część I. Zjawisko milenialsów    25
  
  1. Milenialsi i ty    27
    Pokolenia w pracy    29
    Co się tu właściwie dzieje?    33
    Nadchodząca luka na rynku pracy    39
    Jesteś taki wyjątkowy    40
    Wypełnienie luki    43
  
  2. Czyż nie jesteśmy wszyscy tacy sami?    47
    I co z tego? Czyż wszystkie pokolenia nie są takie same?    47
    Kto ma znaleźć sens i określić zasady?    57
  
  3. Menedżerowie skuteczni versus nieskuteczni    62
    Nastawienie    65
    Kontynuacja współpracy z działem personalnym    70
  
  4. Punkty zapalne między menedżerami a milenialsami    73
    Pozycje percepcyjne    75
    Konsekwencje braku doświadczenia    83
  
  Część II. Odkryj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami    97
  
  5. Bądź elastyczny – kiedy zgoda, by robili po swojemu, ma sens. Bycie elastycznym wobec Autonomicznych    99
    Wartości milenialsów: Połączenie pracy i życia    100
    Zniekształcenia wynikające z doświadczenia    102
    Kontrakt psychologiczny    105
    Uczenie się na sukcesach    107
    Uczenie się na porażkach    108
    Najlepsze praktyki    109
    Podsumowanie    110
  
  6. Twórz właściwe nagrody – nagradzanie odpowiednich rzeczy we właściwy sposób. Nagradzanie Roszczeniowych    113
    Wartość milenialsów: Nagroda    114
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    115
    Właściwe nagradzanie    117
    Nagradzanie odpowiednich rzeczy    119
    Niech mają bieżące informacje    120
    Uczenie się na sukcesach    121
    Podsumowanie    123
  
  7. Zaprzęgnij ich wyobraźnię do pracy – są na czele klasy kreatywnej. Rozwijanie Pomysłowych    126
    Wartość milenialsów: Wyrażanie siebie    127
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    127
    Kreatywność i przewaga konkurencyjna    129
    Najlepsze praktyki    130
    Niech wiedzą, co się dzieje z ich pomysłami    132
    Pozwól im się bawić    133
    Podsumowanie    134
  
  8. Buduj relację – najpierw oni, potem ty. Angażowanie Zajętych sobą    137
    Wartość milenialsów: Uwaga    138
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    140
    Najlepsze praktyki    141
    Co jest barierą w budowaniu zaangażowania?    145
    Materiał do przemyśleń    150
    Nie ma transferu wiedzy niejawnej bez zbudowania relacji    151
    Podsumowanie    152
  
  9. Bądź pozytywny podczas korygowania – ostrożnie, kruche! Rozbrajanie Obronnych    155
    Wartość milenialsów: Osiągnięcia    156
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    160
    Najlepsze praktyki    162
    Uczenie się na sukcesach    164
    Uczenie się na porażkach    168
    Podsumowanie    169
  
  10. Nie bierz tego do siebie – nie zawsze jesteś w centrum. Samoróżnicowanie od Irytujących    173
    Wartość milenialsów: Nieformalność    174
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    175
    Samoróżnicowanie dotyczy ciebie    178
    Wiedz, gdzie oni się kończą, a zaczynasz ty    179
    Odrębność i wspólnota    180
    Znaj różnice między twoją rolą a twoją osobą    181
    Wystrzegaj się wciągania osób postronnych    181
    Pomyśl o swojej obecności    182
    Wyznania    183
    Podsumowanie    185
  
  11. Pokaż im pełny obraz – szersza perspektywa nie istnieje, dopóki nie pomożesz im jej dostrzec. Poszerzanie perspektywy Krótkowzrocznych    188
    Wartość milenialsów: Prostota    189
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    190
    Uczenie się na sukcesach    191
    Uczenie się na porażkach    192
    Zacznij od czegoś prostego    193
    Model myślenia o konsekwencjach    194
    Pięć „dlaczego”    196
    Proszę, podziel się    198
    Podsumowanie    200
  
  12. Włączaj szczegóły – wieloznaczność jest ich kryptonitem. Ukierunkowanie Nieskupionych    203
    Wartość milenialsów: Wielozadaniowość    204
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    205
    Ukierunkowywanie? Myślałem, że chcą autonomii    207
    Ukierunkowywanie    208
    Uczenie się na sukcesach    209
    Uczenie się na porażkach    211
    Podsumowanie    214
  
  13. Spraw, żeby to miało dla nich znaczenie – chcą wiedzieć „po co”, zanim dowiedzą się „co”. Motywowanie Obojętnych    216
    Wartość milenialsów: Znaczenie    217
    Zniekształcenie wynikające z doświadczenia    219
    Hierarchia możliwości    222
    Uczenie się na sukcesach    225
    Uczenie się na porażkach    227
    Podsumowanie    229
  
  Część III. Twoja przewaga konkurencyjna    233
  
  14. Budowanie kultury przyjaznej pokoleniu Y    235
    Dostrzeż swoje gwiazdy i stwórz dla nich przestrzeń do wymiany doświadczeń    235
    Włącz swoich menedżerów do rozmowy    237
    Pytaj milenialsów    238
    Ogranicz zniekształcenia panujące w organizacji    239
    Promuj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami    241
    Inwentarz porozumienia międzypokoleniowego    243
  
  15. Mentoring dla milenialsów    245
    Wyzwania, przed którymi stają milenialsi w pracy    247
    Strategie pokonywania blokad w pracy    253
    7 umiejętności pokonywania blokad    256
    Na koniec    259
RozwińZwiń