POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść.
Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników.
Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami – ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie.
Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.
Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy – być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu – głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik – piszą autorzy – chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”.
Rekomendacje:
„Milenials” stało się w dzisiejszych czasach synonimem dziwnego stworzenia, po którym nie wiadomo, czego się spodziewać. Jednak Chip Espinoza w swojej nowej książce oswaja to pojęcie, pokazując nie tylko, na czym polega jego fenomen, ale przede wszystkim pomaga nam zrozumieć, jak działać w warunkach wielkiej zmiany kulturowej i pokoleniowej, jaka zachodzi w dzisiejszym środowisku pracy.
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie w Akademii Leona Koźmińskiego
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 257 |
Kategoria | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20111-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 13 |
Podziękowania | 17 |
Wprowadzenie. Bliskie spotkania z innym sortem | 19 |
Część I. Zjawisko milenialsów | 25 |
1. Milenialsi i ty | 27 |
Pokolenia w pracy | 29 |
Co się tu właściwie dzieje? | 33 |
Nadchodząca luka na rynku pracy | 39 |
Jesteś taki wyjątkowy | 40 |
Wypełnienie luki | 43 |
2. Czyż nie jesteśmy wszyscy tacy sami? | 47 |
I co z tego? Czyż wszystkie pokolenia nie są takie same? | 47 |
Kto ma znaleźć sens i określić zasady? | 57 |
3. Menedżerowie skuteczni versus nieskuteczni | 62 |
Nastawienie | 65 |
Kontynuacja współpracy z działem personalnym | 70 |
4. Punkty zapalne między menedżerami a milenialsami | 73 |
Pozycje percepcyjne | 75 |
Konsekwencje braku doświadczenia | 83 |
Część II. Odkryj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami | 97 |
5. Bądź elastyczny – kiedy zgoda, by robili po swojemu, ma sens. Bycie elastycznym wobec Autonomicznych | 99 |
Wartości milenialsów: Połączenie pracy i życia | 100 |
Zniekształcenia wynikające z doświadczenia | 102 |
Kontrakt psychologiczny | 105 |
Uczenie się na sukcesach | 107 |
Uczenie się na porażkach | 108 |
Najlepsze praktyki | 109 |
Podsumowanie | 110 |
6. Twórz właściwe nagrody – nagradzanie odpowiednich rzeczy we właściwy sposób. Nagradzanie Roszczeniowych | 113 |
Wartość milenialsów: Nagroda | 114 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 115 |
Właściwe nagradzanie | 117 |
Nagradzanie odpowiednich rzeczy | 119 |
Niech mają bieżące informacje | 120 |
Uczenie się na sukcesach | 121 |
Podsumowanie | 123 |
7. Zaprzęgnij ich wyobraźnię do pracy – są na czele klasy kreatywnej. Rozwijanie Pomysłowych | 126 |
Wartość milenialsów: Wyrażanie siebie | 127 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 127 |
Kreatywność i przewaga konkurencyjna | 129 |
Najlepsze praktyki | 130 |
Niech wiedzą, co się dzieje z ich pomysłami | 132 |
Pozwól im się bawić | 133 |
Podsumowanie | 134 |
8. Buduj relację – najpierw oni, potem ty. Angażowanie Zajętych sobą | 137 |
Wartość milenialsów: Uwaga | 138 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 140 |
Najlepsze praktyki | 141 |
Co jest barierą w budowaniu zaangażowania? | 145 |
Materiał do przemyśleń | 150 |
Nie ma transferu wiedzy niejawnej bez zbudowania relacji | 151 |
Podsumowanie | 152 |
9. Bądź pozytywny podczas korygowania – ostrożnie, kruche! Rozbrajanie Obronnych | 155 |
Wartość milenialsów: Osiągnięcia | 156 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 160 |
Najlepsze praktyki | 162 |
Uczenie się na sukcesach | 164 |
Uczenie się na porażkach | 168 |
Podsumowanie | 169 |
10. Nie bierz tego do siebie – nie zawsze jesteś w centrum. Samoróżnicowanie od Irytujących | 173 |
Wartość milenialsów: Nieformalność | 174 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 175 |
Samoróżnicowanie dotyczy ciebie | 178 |
Wiedz, gdzie oni się kończą, a zaczynasz ty | 179 |
Odrębność i wspólnota | 180 |
Znaj różnice między twoją rolą a twoją osobą | 181 |
Wystrzegaj się wciągania osób postronnych | 181 |
Pomyśl o swojej obecności | 182 |
Wyznania | 183 |
Podsumowanie | 185 |
11. Pokaż im pełny obraz – szersza perspektywa nie istnieje, dopóki nie pomożesz im jej dostrzec. Poszerzanie perspektywy Krótkowzrocznych | 188 |
Wartość milenialsów: Prostota | 189 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 190 |
Uczenie się na sukcesach | 191 |
Uczenie się na porażkach | 192 |
Zacznij od czegoś prostego | 193 |
Model myślenia o konsekwencjach | 194 |
Pięć „dlaczego” | 196 |
Proszę, podziel się | 198 |
Podsumowanie | 200 |
12. Włączaj szczegóły – wieloznaczność jest ich kryptonitem. Ukierunkowanie Nieskupionych | 203 |
Wartość milenialsów: Wielozadaniowość | 204 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 205 |
Ukierunkowywanie? Myślałem, że chcą autonomii | 207 |
Ukierunkowywanie | 208 |
Uczenie się na sukcesach | 209 |
Uczenie się na porażkach | 211 |
Podsumowanie | 214 |
13. Spraw, żeby to miało dla nich znaczenie – chcą wiedzieć „po co”, zanim dowiedzą się „co”. Motywowanie Obojętnych | 216 |
Wartość milenialsów: Znaczenie | 217 |
Zniekształcenie wynikające z doświadczenia | 219 |
Hierarchia możliwości | 222 |
Uczenie się na sukcesach | 225 |
Uczenie się na porażkach | 227 |
Podsumowanie | 229 |
Część III. Twoja przewaga konkurencyjna | 233 |
14. Budowanie kultury przyjaznej pokoleniu Y | 235 |
Dostrzeż swoje gwiazdy i stwórz dla nich przestrzeń do wymiany doświadczeń | 235 |
Włącz swoich menedżerów do rozmowy | 237 |
Pytaj milenialsów | 238 |
Ogranicz zniekształcenia panujące w organizacji | 239 |
Promuj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami | 241 |
Inwentarz porozumienia międzypokoleniowego | 243 |
15. Mentoring dla milenialsów | 245 |
Wyzwania, przed którymi stają milenialsi w pracy | 247 |
Strategie pokonywania blokad w pracy | 253 |
7 umiejętności pokonywania blokad | 256 |
Na koniec | 259 |