POLECAMY
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
Wśród właściwości, którymi charakteryzować powinien się współczesny, będący w stanie sprostać stawianym przed nim wymaganiom nauczyciel, pierwszoplanową pozycję zajmują bez wątpienia kompetencje interpersonalne. Szczególny na tle wielu innych zawodów charakter pracy nauczyciela – praca z uczniem, rodzicem ucznia, innymi nauczycielami i przedstawicielami środowiska lokalnego – polega przede wszystkim na interakcjach społecznych i budowaniu satysfakcjonujących zainteresowane strony relacji. Oznacza to, że kompetencje interpersonalne, a wśród nich: umiejętność nawiązywania kontaktu z innymi, praca zespołowa, umiejętności negocjacyjne i rozwiązywanie konfliktów, wywierania wpływu czy zachowania asertywne są jednymi z podstawowych kompetencji zawodowych nauczyciela.
Z Wprowadzenia
Na rynku wydawniczym co roku ukazuje się wiele prac o nauczycielu. Nie oznacza to jednak, że wszechstronnie i wyczerpująco ujmują one kwestie zawodu nauczyciela, jego osobowości, warunków i efektów pracy. Książka pod redakcją Stefana T. Kwiatkowskiego i Dominiki Walczak zasługuje na uwagę i uważną lekturę ze względu na to, że zawiera studia i analizy słabiej dotąd rozpoznanej problematyki, m.in. kompetencji interpersonalnych nauczyciela. Relacje interpersonalne nie znajdowały się dotąd w centralnym nurcie badań społecznych i pedagogicznych, Tymczasem są one bardzo ważnym składnikiem kapitału społecznego, którym powinni dysponować nauczy¬ciele i go upowszechniać, aby nasze społeczeństwo mogło sprostać stale rosnącym wyzwaniom cywilizacyjnym, W wielu zakresach tematycznych tom interdyscyplinarnych tekstów Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela – aspekty teoretyczne i praktyczne, przygotowany przez znanych i doświadczonych autorów oraz młodych adeptów nauki, z pewnością przyczyni się do ożywienia i pogłębienia dyskusji o kształceniu, doskonaleniu i pracy zawodowej nauczy¬cieli. Niezależnie bowiem od udanych lub mniej udanych prób reformowania szkolnictwa, jakość pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczycieli wciąż pozostaje głównym czynnikiem określającym efektywność szkoły i całego systemu oświaty.
Z recenzji wydawniczej
prof. dr hab. Mirosława J. Szymańskiego
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Akademia Pedagogiki Specjalnej |
ISBN-13 | 978-83-64953-76-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kompetencje absolwentów studiów...
do koszyka
Kompetencje do prowadzenia edukacji...
do koszyka
Kompetencje emocjonalne nauczyciela
do koszyka
Kompetencje hermeneutyczne w teorii i...
do koszyka