INNE EBOOKI AUTORA
Wydawca:
Format:
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczym atutem tej publikacji jest nowatorski charakter opracowania. Autorzy przedstawili w sposób systematyczny procedurę od pomysłu wejścia na rynki zagraniczne do jego realizacji. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji sposobów, form i strategii internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w literaturze koncepcjami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Postawione tezy wynikają z analizy i oceny problemów na gruncie „dynamicznego” zarządzania przedsiębiorstwami w danej rzeczywistości gospodarczej, a proces internacjonalizacji przedsiębiorstw przedstawiony został jako szansa na podniesienie konkurencyjności firm. Opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw jest częścią opracowania. Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym o charakterze poznawczym i utylitarnym.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych przez autorów w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących sposobów ich internacjonalizacji, jej strategii i form, wsparcia ze strony rządu, jednostek naukowo-badawczych, także motywów i barier w rozważanym procesie.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 166 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-366-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
I. Przedsiębiorstwo wobec procesów globalizacji i internacjonalizacji | 11 |
1. Globalizacja – istota, korzyści | 11 |
2. Internacjonalizacja – istota, korzyści, zagrożenia | 14 |
3. Warunki funkcjonowania współczesnych firm | 17 |
4. Wsparcie rządu | 22 |
5. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw i ryzyko w handlu międzynarodowym | 26 |
II. Formy i strategie internacjonalizacji | 33 |
1. Strategie internacjonalizacji | 33 |
2. Formy internacjonalizacji | 40 |
3. Modele internacjonalizacji | 49 |
4. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych | 63 |
III. Studia Przypadków | 73 |
1. Przedsiębiorstwo „Agat” | 73 |
2. Przedsiębiorstwo „Wola” | 80 |
3. Przedsiębiorstwo „High Fashion” | 87 |
4. Przedsiębiorstwo P. Hulicki ZPHU „PiK” | 93 |
5. Przedsiębiorstwo Famas SA | 98 |
6. Przedsiębiorstwo „Z.W. Biliński” Sp. j. (Factory of Colour) | 103 |
7. Przedsiębiorstwo „X” z branży zbrojeniowej | 110 |
8. Przedsiębiorstwo „Y” z branży zbrojeniowej | 115 |
9. Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego MASKPOL SA | 124 |
10. Przedsiębiorstwo Gatta Sp. z o.o. | 132 |
Zakończenie | 137 |
Bibliografia | 139 |
Spis rysunków | 147 |
Spis tabel | 148 |
Spis zdjęć | 149 |
Ankieta | 151 |