POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Zamieszczone w książce teksty tworzą mapę, która ma szansę pomóc w orientowaniu się w świecie przepełnionym „migotaniem znaczeń”. Sposób przybliżenia tematyki czytelnikowi –zamieszkałemu w „realu” w cywilizacji Gutenberga i zadomowionemu w erze Prometeusza, ale już oswojonemu z „wirtualem” i podatnemu na pokusy niesione przez (erę) Hermesa – sprawia, że lektura poszczególnych tekstów jest źródłem krytycznego namysłu i projektowania własnych rozwiązań palących spraw. Osłabia także poczucie osamotnienia, a nawet daje szansę na doświadczanie poczucia przynależności do wspólnoty pedagogicznego niepokoju.
(...) Niniejszy tom można porównać do wieży Babel, będącej metaforą integracji wokół podzielanych wartości, sprawności komunikacji oraz kooperacji w procesie działania. Budowniczowie pedagogicznej wieży Babel, których eseje składają się na publikację, jednoczą się w definiowaniu źródeł niepokoju oraz w poszukiwaniu optymalnych warunków edukacji w sytuacji ścierania się cywilizacji, er, epok oraz przenikania typów rzeczywistości, w jakich edukacja przebiega.
Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 130 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2513-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Wspólnota mieszkaniowa
do koszyka
Wspólnota mieszkaniowa. Działalność,...
do koszyka
Wspólnota mieszkaniowa w pytaniach i...
do koszyka
Wspólnota pytań. Tom 3
do koszyka
Wspólnota samorządowa wobec...
do koszyka
Doświadczenie estetyczne i wspólnota...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Joanna Danilewska) | 7 |
Bernie Neville, Edukacja w „epoce Hermesa” | 11 |
Brian Thorne, Zamiast empatii – podnoszenie standardów, zamiast wspólnoty – fabryki uczenia się: edukacyjna scena Wielkiej Brytanii | 19 |
Joanna Danilewska, Edukacyjny doping ery globalizacji – czy potrafimy go zrównoważyć? | 25 |
Anna Sajdak, Nauczyciel akademicki – doradca, ekspert czy przedstawiciel handlowy? | 37 |
Jadwiga Michalik-Surówka, Stres ucznia i nauczyciela w odpowiedzi na współczesne zagrożenia cywilizacyjne | 49 |
Marek Kościelniak, „Jakość” i „efektywność” nauczania w hybrydalnej rzeczywistości edukacyjnej „ery Hermesa” | 61 |
Jadwiga Kędzierska, Idee edukacji globalnej w programach nauczania elementarnego (między zaściankiem a globalną wioską) | 77 |
Bernie Neville, Reakcja, chaos, transformacja: z australijskiej perspektywy | 89 |
Marek Kościelniak, Wirtualne wspólnoty edukacyjne | 101 |
Kitson Alexander Smith, Przygotowanie do zawodu w globalizującym się świecie | 115 |
Bibliografia | 125 |