POLECAMY
Wydawca:
Format:
Praca prezentuje przykłady bieżących ogólnodostępnych krajowych inicjatyw międzyśrodowiskowych z zakresu aktywnej reintegracji z uwzględnieniem wymogów funkcjonowania obywateli w społeczeństwie informacyjnym XXI wieku.
Istnieje wiele inspirujących przykładów dobrych praktyk o zasięgu ogólnopolskim, czerpiących z lokalnego potencjału społecznego. Determinantą ich sukcesu jest zazwyczaj partnerskie działanie wielosektorowe, konsolidujące kompetencje i moc sprawczą sektora obywatelskiego, organizacji oraz instytucji pomocowych i opiekuńczych, administracji centralnej i regionalnej, biznesu i świata nauki, a także wolontariuszy społeczeństwa informacyjnego. Pod parasolem programów obejmujących swoim zasięgiem cały kraj łączone są monitorowane i koordynowane inicjatywy lokalne, często animowane w małych miejscowościach i na obszarach wiejskich, wśród osób lub grup najbardziej narażonych na wykluczenie społeczne bądź już wykluczonych. Przedsięwzięcia te sprofilowane są zazwyczaj wielowątkowo z myślą o tym, by dotrzeć z ofertą do szerokiego kręgu beneficjentów.
Książka jest adresowana do osób zaangażowanych w przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu, przedstawicieli trzeciego sektora zajmujących się cyfryzacją państwa i edukacji oraz społecznie zaangażowanego biznesu, organizacji administracji publicznej, studentów kierunków humanistycznych i społecznych.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 166 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-1263-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Zapiski człowieka, który nie włączył...
do koszyka
Cyfrowe dzieci
do koszyka
Cyfrowe dzieci
do koszyka
Cyfrowe metody badania przetworników...
do koszyka
Spis treści
I. DIAGNOSTYKA SYTUACJI | 7 |
1. Wykluczenie społeczne | 16 |
2. Wykluczenie cyfrowe | 21 |
3. Istotne obszary zaangażowania | 30 |
3.1. Dostęp do informacji publicznej | 32 |
3.2. Edukacja osób niepełnosprawnych | 34 |
3.3. E-learning | 38 |
3.4. E-kompetencje | 42 |
3.5. Uniwersytety Trzeciego Wieku | 46 |
3.6. Wolontariat | 48 |
3.7. Przedsiębiorstwa społeczne | 56 |
II. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SZKOLE W KONTEKŚCIE RZĄDOWEGO PROGRAMU ROZWIJANIA KOMPETENCJI UCZNIÓW I NAUCZYCIELI W ZAKRESIE STOSOWANIA TECHNOLOGII INFORMACYJNOKOMUNIKACYJNYCH | 61 |
1. Problemy z dostępem do infrastruktury w szkołach | 63 |
2. Dostępne oprogramowanie wspierające pracę z uczniem | 66 |
3. Wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na uczniów | 67 |
4. Wpływ zastosowania TIK w niwelowaniu wykluczenia cyfrowego nauczycieli | 71 |
5. Nowe technologie informatyczne wspierające edukację osób niepełnosprawnych | 79 |
6. Niepełnosprawni w polskiej oświacie | 84 |
7. Bezpieczeństwo w internecie: studium przypadku opracowania materiałów edukacyjnych dla dzieci niesłyszących i niedosłyszących (Microsoft Sp. z o.o.) | 86 |
III. INICJATYWY SPOŁECZNE Z ZAKRESU PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU I STYMULOWANIA PROCESU INTEGRACJI DZIĘKI NOWOCZESNYM TECHNOLOGIOM INFORMATYCZNYM | 91 |
1. Program Rozwoju Bibliotek | 94 |
1.1. Aktywizowanie grup osób niepełnosprawnych | 103 |
1.2. Aktywizowanie seniorów | 103 |
1.3. Uniwersytety Trzeciego Wieku | 104 |
1.4. Biblioterapia | 105 |
1.5. Telepraca | 106 |
1.6. Wolontariat | 107 |
1.7. Przykłady projektów społecznych realizowanych w ramach Programu Rozwoju Bibliotek | 107 |
2. Program e-Centra | 109 |
2.1. e-Integracja osób niepełnosprawnych – projekty | 113 |
3. Polska Cyfrowa Równych Szans | 121 |
4. Wolontariat | 127 |
4.1. Wolontariat seniorów w Muzeum Powstania Warszawskiego | 130 |
5. Innowacje społeczne sektora biznesu w sferze e-integracji | 138 |
6. Technologie non-profit | 145 |
7. Koalicja „Dojrz@łość w sieci” | 147 |
IV. ZAKOŃCZENIE | 151 |
Bibliografia | 159 |
Spis rysunków | 164 |
Spis tabel | 165 |