POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Książka Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno- edukacyjne to praca zbiorowa wpisująca się „w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia” o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględnienia potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacz się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu. Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych. Proponowana publikacja wychodzi naprzeciw tymże potrzebom bowiem zaznacza się w niej koncentracja treści skupionych na trudnościach życia, a tym samym trudnościach rozwoju dzieci. W tekstach autorzy odwołują się do najnowszej publikacji, a część z nich zawiera wyniki badań na podstawie własnych koncepcji badawczych wraz z propozycjami wspomagającymi.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 422 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2798-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Oblicza wykluczenia i marginalizacji...
do koszyka
Oblicza człowieka i rozdroża jego natury
do koszyka
Oblicza Edukacji. Księga Jubileuszowa...
do koszyka
Oblicza filozofii w nauce
do koszyka
Oblicza getta
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Małgorzata Cywińska) | 7 |
RODZINNE UWARUNKOWANIA SYTUACJI TRUDNYCH W ŻYCIU DZIECKA | 11 |
Ivana Gejgušová, Problemy dzieciństwa we współczesnej czeskiej literaturze dla dzieci | 13 |
Katarzyna Segiet, Dzieciństwo na miarę oczekiwań rodziców – problemy i wyzwania | 23 |
Małgorzata Cywińska, Przemoc wobec dziecka we współczesnej postmodernistycznej rodzinie | 39 |
Anna Gulczyńska, Aleksandra Siatka, Opinie nauczycieli o krzywdzeniu emocjonalnym dzieci w rodzinach | 51 |
Małgorzata Bednarska, Trudne dobrego(?) początki – rozważania o przemocy pre-, perii postnatalnej | 69 |
Aneta Mac, Marta Majorczyk, Chowanie pod kloszem – rzecz o rodzicielskiej nadopiekuńczości | 89 |
Ewelina Piecuch, “Pushy parents” dzieci w wieku przedszkolnym w kontekście reformy obniżającej wiek szkolny | 101 |
Maciej Bernasiewicz, Konflikt na pograniczu życia rodzinnego i zawodowego (work-life conflict). Dzieci jako „balast” w trajektorii rozwoju zawodowego | 113 |
Anna Bautsz-Sontag, Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk, Zmiana obrazu psychologicznego funkcjonowania dziecka pod wpływem działań o charakterze ekspresyjnym i biblioterapeutycznym w sytuacjach trudnych generujących poczucie osamotnienia | 123 |
Izabela Kiełtyk-Zaborowska, Rodzina wobec potrzeb dziecka – ojciec (nie)obecny | 151 |
Andreea Mihaela Mihalca, Agnieszka Fusińska-Korpik, Socio-emotional Adjustment of Adolescents Living in Disrupted Families: The Effect of Parental Divorce, Death and Labour Migration | 163 |
Astrid Tokaj, O potrzebie obecności osób starszych w życiu rodzinnym dziecka (wybrane kwestie) | 177 |
Aneta Bołdyrew, Dzieciństwo w rodzinie patologicznej. Obszary i kierunki dyskusji publicystycznej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. | 193 |
EDUKACYJNE PRZESŁANKI SYTUACJI TRUDNYCH W ŻYCIU DZIECKA | 209 |
Marzenna Magda-Adamowicz, Sytuacje twórcze jako trudne sytuacje szkolne | 211 |
Waldemar Segiet, Problemy z realizacją idei równości w edukacji. Perspektywa oglądu skupiona na rodzicach | 229 |
Renata Michalak, Przekraczanie progu edukacji przedmiotowej jako sytuacja trudna w życiu dziecka. Perspektywa badawcza | 251 |
Kinga Kuszak, Rodzinne i szkolne inhibitory kompetencji komunikacyjnych najmłodszych uczniów | 267 |
Wiga Bednarkowa, Granice mojego świata są granicami mojego języka – walory kognitywnej edukacji polonistycznej | 283 |
Danuta Borecka-Biernat, Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w zakresie osobowościowych determinant | 295 |
Klaudia Schultheis, Präventive Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen in der Schule als Beitrag zur Inklusion | 325 |
Radmila Burgovičová, Dziecko romskie w wieku przedszkolnym w kontekście edukacji w Republice Czeskiej | 343 |
Dominika Przybyszewska, Diagnoza w edukacji przedszkolnej | 357 |
Aleksandra Kruszewska, Sfera społeczno-emocjonalna dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne. Doniesienie z badań | 371 |
Ewelina Kawiak, Funkcjonowanie uczniów II etapu edukacyjnego podczas zajęć matematycznych | 393 |
Izabella Kaiser, Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną | 407 |
Noty o Autorach | 421 |