Oblicza trudnego dzieciństwa

Oblicza trudnego dzieciństwa

Konteksty rodzinno-edukacyjne

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno- edukacyjne to praca zbiorowa wpisująca się „w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia” o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględnienia potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacz się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu. Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych. Proponowana publikacja wychodzi naprzeciw tymże potrzebom bowiem zaznacza się w niej koncentracja treści skupionych na trudnościach życia, a tym samym trudnościach rozwoju dzieci. W tekstach autorzy odwołują się do najnowszej publikacji, a część z nich zawiera wyniki badań na podstawie własnych koncepcji badawczych wraz z propozycjami wspomagającymi.


Rok wydania2014
Liczba stron422
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2798-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Małgorzata Cywińska)     7
  
  RODZINNE UWARUNKOWANIA SYTUACJI TRUDNYCH W ŻYCIU DZIECKA     11
  
  Ivana Gejgušová, Problemy dzieciństwa we współczesnej czeskiej literaturze dla dzieci     13
  Katarzyna Segiet, Dzieciństwo na miarę oczekiwań rodziców – problemy i wyzwania     23
  Małgorzata Cywińska, Przemoc wobec dziecka we współczesnej postmodernistycznej rodzinie     39
  Anna Gulczyńska, Aleksandra Siatka, Opinie nauczycieli o krzywdzeniu emocjonalnym dzieci w rodzinach     51
  Małgorzata Bednarska, Trudne dobrego(?) początki – rozważania o przemocy pre-, perii postnatalnej     69
  Aneta Mac, Marta Majorczyk, Chowanie pod kloszem – rzecz o rodzicielskiej nadopiekuńczości     89
  Ewelina Piecuch, “Pushy parents” dzieci w wieku przedszkolnym w kontekście reformy obniżającej wiek szkolny     101
  Maciej Bernasiewicz, Konflikt na pograniczu życia rodzinnego i zawodowego (work-life conflict). Dzieci jako „balast” w trajektorii rozwoju zawodowego     113
  Anna Bautsz-Sontag, Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk, Zmiana obrazu psychologicznego funkcjonowania dziecka pod wpływem działań o charakterze ekspresyjnym i biblioterapeutycznym w sytuacjach trudnych generujących poczucie osamotnienia     123
  Izabela Kiełtyk-Zaborowska, Rodzina wobec potrzeb dziecka – ojciec (nie)obecny     151
  Andreea Mihaela Mihalca, Agnieszka Fusińska-Korpik, Socio-emotional Adjustment of Adolescents Living in Disrupted Families: The Effect of Parental Divorce, Death and Labour Migration     163
  Astrid Tokaj, O potrzebie obecności osób starszych w życiu rodzinnym dziecka (wybrane kwestie)     177
  Aneta Bołdyrew, Dzieciństwo w rodzinie patologicznej. Obszary i kierunki dyskusji publicystycznej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w.     193
  
  EDUKACYJNE PRZESŁANKI SYTUACJI TRUDNYCH W ŻYCIU DZIECKA     209
  
  Marzenna Magda-Adamowicz, Sytuacje twórcze jako trudne sytuacje szkolne     211
  Waldemar Segiet, Problemy z realizacją idei równości w edukacji. Perspektywa oglądu skupiona na rodzicach     229
  Renata Michalak, Przekraczanie progu edukacji przedmiotowej jako sytuacja trudna w życiu dziecka. Perspektywa badawcza     251
  Kinga Kuszak, Rodzinne i szkolne inhibitory kompetencji komunikacyjnych najmłodszych uczniów     267
  Wiga Bednarkowa, Granice mojego świata są granicami mojego języka – walory kognitywnej edukacji polonistycznej     283
  Danuta Borecka-Biernat, Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w zakresie osobowościowych determinant     295
  Klaudia Schultheis, Präventive Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen in der Schule als Beitrag zur Inklusion     325
  Radmila Burgovičová, Dziecko romskie w wieku przedszkolnym w kontekście edukacji w Republice Czeskiej     343
  Dominika Przybyszewska, Diagnoza w edukacji przedszkolnej     357
  Aleksandra Kruszewska, Sfera społeczno-emocjonalna dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne. Doniesienie z badań     371
  Ewelina Kawiak, Funkcjonowanie uczniów II etapu edukacyjnego podczas zajęć matematycznych     393
  Izabella Kaiser, Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną     407
  
  Noty o Autorach     421
RozwińZwiń