INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarządzania, w szczególności zaś o oryginalne, fraktalne ujęcie modelu tercji organizacji, integrujące koncepcję organizacji uczącej się z innowacyjnym podejściem do zarządzania projektami. W kontekście rozwoju gospodarki innowacyjnej podjęty problem badawczy jest aktualny i ważny. Jego rozwiązanie w istotnym stopniu wypełnia istniejącą na gruncie krajowym lukę metodyczną i empiryczną związaną z fraktalnym ujęciem modelu tercji organizacji jako instrumentu kształtowania dojrzałości organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą ukierunkowanym na rozwój innowacji. Monografia stanowi podwaliny nowego nurtu w naukach o zarządzaniu, nurtu proinnowacyjnego zarządzania wiedzą organizacyjną. Na wyróżnienie zasługuje umiejętna selekcja i analiza koncepcji związanych bezpośrednio z podjętą problematyką wypracowanych w kilku nurtach nauk o zarządzaniu, a mianowicie: zarządzania wiedzą i innowacjami oraz zarządzania projektami, istotnych dla strukturalizacji sformułowanego problemu badawczego. Konsekwencja metodyczna oraz spójność i ciągłość wywodów ściśle powiązanych z wiązką celów cząstkowych potwierdza wysoki stopień dojrzałości naukowej Autorki oraz umiejętność krytycznej i twórczej analizy kluczowych elementów dotychczasowego dorobku w badanym obszarze. Twórcze i systemowe podejście do podjętego problemu oparte na holistycznej koncepcji organizacji zaowocowało rozwinięciem autorskiego modelu tercji organizacji o pierwsze na gruncie krajowym ujęcie fraktalne. Warto w tym miejscu podkreślić uniwersalny charakter tego modelu i narzędzi go wspomagających. Kolejnym istotnym i oryginalnym elementem pracy jest operacjonalizacja i integracja modelu tercji organizacji z koncepcją piątej dyscypliny P. Senge.
Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 198 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
ISBN-13 | 978-83-7865-161-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Część I. TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ I ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI | 15 |
Rozdział 1. Organizacja ucząca się jako narzędzie zarządzania wiedzą | 17 |
1.1. Pojęcie i rozwój organizacji uczącej się | 17 |
1.2. Koncepcja organizacyjnego uczenia się | 34 |
Rozdział 2. Zarządzanie projektami jako wyraz innowacji organizacyjnej | 47 |
2.1. Pojęcie projektu i zarządzania projektami | 47 |
2.2. Innowacyjne podejścia do zarządzania projektami | 58 |
Część II. METODYCZNO-EMPIRYCZNE ASPEKTY BADANIA WEDŁUG MODELU TERCJI ORGANIZACJI | 79 |
Rozdział 3. Koncepcja metodyczna badania | 81 |
3.1. Holistyczny model tercji organizacji – ujęcie fraktalne | 81 |
3.2. Transpozycja holistycznego modelu tercji organizacji w model fraktalny tercji organizacji jako wytyczna do skonstruowania narzędzia badawczego | 88 |
Rozdział 4. Analiza i wnioski z badań w przedsiębiorstwach sektora odzieżowego | 101 |
4.1. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa alfa (α) | 102 |
4.2. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa beta (β) | 104 |
4.3. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa gamma (γ) | 106 |
4.4. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie alfa (α) | 108 |
4.5. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie beta (β) | 117 |
4.6. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie gamma (γ) | 123 |
4.7. Podsumowanie | 131 |
Zakończenie | 147 |
Załączniki | 151 |
Bibliografia | 187 |
Spis rysunków | 197 |
Spis tabel i tablic | 198 |