Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne

-20%

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

27,20  34,00 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,00 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarządzania, w szczególności zaś o oryginalne, fraktalne ujęcie modelu tercji organizacji, integrujące koncepcję organizacji uczącej się z innowacyjnym podejściem do zarządzania projektami. W kontekście rozwoju gospodarki innowacyjnej podjęty problem badawczy jest aktualny i ważny. Jego rozwiązanie w istotnym stopniu wypełnia istniejącą na gruncie krajowym lukę metodyczną i empiryczną związaną z fraktalnym ujęciem modelu tercji organizacji jako instrumentu kształtowania dojrzałości organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą ukierunkowanym na rozwój innowacji. Monografia stanowi podwaliny nowego nurtu w naukach o zarządzaniu, nurtu proinnowacyjnego zarządzania wiedzą organizacyjną. Na wyróżnienie zasługuje umiejętna selekcja i analiza koncepcji związanych bezpośrednio z podjętą problematyką wypracowanych w kilku nurtach nauk o zarządzaniu, a mianowicie: zarządzania wiedzą i innowacjami oraz zarządzania projektami, istotnych dla strukturalizacji sformułowanego problemu badawczego. Konsekwencja metodyczna oraz spójność i ciągłość wywodów ściśle powiązanych z wiązką celów cząstkowych potwierdza wysoki stopień dojrzałości naukowej Autorki oraz umiejętność krytycznej i twórczej analizy kluczowych elementów dotychczasowego dorobku w badanym obszarze. Twórcze i systemowe podejście do podjętego problemu oparte na holistycznej koncepcji organizacji zaowocowało rozwinięciem autorskiego modelu tercji organizacji o pierwsze na gruncie krajowym ujęcie fraktalne. Warto w tym miejscu podkreślić uniwersalny charakter tego modelu i narzędzi go wspomagających. Kolejnym istotnym i oryginalnym elementem pracy jest operacjonalizacja i integracja modelu tercji organizacji z koncepcją piątej dyscypliny P. Senge.


Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu


Rok wydania2013
Liczba stron198
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-161-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Część I. TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ I ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI    15
  
  Rozdział 1. Organizacja ucząca się jako narzędzie zarządzania wiedzą    17
  
  1.1. Pojęcie i rozwój organizacji uczącej się    17
  1.2. Koncepcja organizacyjnego uczenia się    34
  
  Rozdział 2. Zarządzanie projektami jako wyraz innowacji organizacyjnej    47
  
  2.1. Pojęcie projektu i zarządzania projektami    47
  2.2. Innowacyjne podejścia do zarządzania projektami    58
  
  Część II. METODYCZNO-EMPIRYCZNE ASPEKTY BADANIA WEDŁUG MODELU TERCJI ORGANIZACJI    79
  
  Rozdział 3. Koncepcja metodyczna badania    81
  
  3.1. Holistyczny model tercji organizacji – ujęcie fraktalne    81
  3.2. Transpozycja holistycznego modelu tercji organizacji w model fraktalny tercji organizacji jako wytyczna do skonstruowania narzędzia badawczego    88
  
  Rozdział 4. Analiza i wnioski z badań w przedsiębiorstwach sektora odzieżowego    101
  
  4.1. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa alfa (α)    102
  4.2. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa beta (β)    104
  4.3. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa gamma (γ)    106
  4.4. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie alfa (α)    108
  4.5. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie beta (β)    117
  4.6. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie gamma (γ)    123
  4.7. Podsumowanie    131
  
  Zakończenie    147
  Załączniki    151
  Bibliografia    187
  Spis rysunków    197
  Spis tabel i tablic    198
RozwińZwiń