POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Przyszczypkowskiemu składa się z dwóch części, zawierających dwadzieścia artykułów i rozpraw wybitnych przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych. W części pierwszej zgromadzono dwanaście tekstów poświęconych współczesnym problemom polityki oświatowej i edukacji, natomiast część druga zawiera osiem artykułów dotyczących uniwersytetu i oświaty dorosłych w społeczeństwie opartym na wiedzy.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 326 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2684-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (ZBYSZKO MELOSIK) | 7 |
Biografia i działalność naukowa Kazimierza Przyszczypkowskiego (WIESŁAW AMBROZIK) | 11 |
CZĘŚĆ I Współczesne problemy polityki oświatowej i edukacji | 23 |
BOGUSŁAW ŚLIWERSKI, Demokratyzacja, uspołecznienie i samorządność w oświacie publicznej III RP | 25 |
MIROSŁAW J. SZYMAŃSKI, Między wolnością a standaryzacją. Balansowanie polityki oświatowej państwa od jednej skrajności do drugiej | 49 |
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI, Pokolenie pogrudniowe a edukacja. Nad sposobami stawiania pytań o młodzież i jej relacje ze światem sytuacji kryzysu | 63 |
ANNA I. BRZEZIŃSKA, O wychowaniu do wolności: między bliskością a autonomią. Myśli (prawie) nieuczesane | 81 |
KS. MARIAN NOWAK, Wspieranie kreatywności przez nauczanie i wychowanie | 99 |
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK, Stratyfikacja społeczna a edukacja. Wybrane konteksty i problemy | 120 |
TOMASZ POLAK, BEATA ANNA POLAK, O potrzebie i możliwościach wypracowania zintegrowanej teorii „maszyn społecznych” | 134 |
SYLWESTER DWORACKI, Paidagogoi w Opowieści etiopskiej Heliodora – starożytnym romansie greckim | 159 |
STANISŁAW DYLAK, Między kształceniem a formowaniem (się) nauczycieli – dawnego dyskursu ciąg dalszy | 170 |
BOGDAN WALCZAK, Językoznawca jako odbiorca publikacji pedagogicznych | 185 |
MIROSŁAW RADOŁA, Nowa szkoła – nowa jakość | 194 |
ZBIGNIEW RUDNICKI, Janusz Korczak i nagość istnienia | 208 |
CZĘŚĆ II Uniwersytet i oświata dorosłych¸w społeczeństwie opartym na wiedzy | 211 |
JERZY MARIAN BRZEZIŃSKI, Trzy pomysły na naprawę szkolnictwa wyższego w Polsce (kontekst nauk społecznych) | 218 |
ZBYSZKO MELOSIK, Wolność akademicka. Konteksty i rekonstrukcje | 238 |
JOANNA SZAFRAN, O merkantylizacji szkolnictwa wyższego uwag kilka | 256 |
EWA SOLARCZYK-AMBROZIK, Oświata dorosłych w zmieniającej się rzeczywistości – między nowoczesnością a postmodernizmem | 268 |
WIESŁAW JAMROŻEK, Oświata dorosłych podczas obrad kongresów pedagogicznych w Drugiej Rzeczypospolitej | 282 |
JOANNA JARMUŻEK, Rozwojowe implikacje dorosłości | 296 |
WIESŁAW AMBROZIK, Reedukacja skazanych – zaniedbane ogniwo systemu resocjalizacji | 306 |
IZABELA CYTLAK, La Mosquee Notre-Dame de Paris? – społeczność muzułmańska w Paryżu | 312 |
Noty o autorach | 326 |