Podręcznik Literatura dla dzieci jest adresowany przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, kształcących nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania wczesnoszkolnego. Adresatami są więc osoby, których wykształcenie... więcej >
Praca stanowi głos w debacie na temat przyszłości Unii Europejskiej w sytuacji, gdy niepowodzeniem skończył się projekt budowania państwa europejskiego oraz gdy pojawiła się konieczność sprostania wyzwaniu stwarzanemu przez globalizację... więcej >
Teoria nieracjonalnego działania
Wydawnictwo: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu
Format: ibuk
Książka jest próbą socjologicznego zmierzenia się z zagadnieniem działania” pozytywnie zorientowanego na innych”, stanowiącego również propozycję (dotychczas niezadawalającego) teoretyzowania na temat wolontariatu i społecznej... więcej >
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu... więcej >
Anglię i Stany Zjednoczone bez wątpienia należy uznać za prekursorów w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań resocjalizujących. Uważny badacz, czy praktyk związany z tą formą działania społecznego zapewne nie raz zauważył, że wiele... więcej >
Książka jest antologią tekstów z filozofii informatyki. Zawiera 21 podstawowych prac dotyczących następujących zagadnień: informatyka jako dyscyplina, co to jest komputer, czym jest algorytm, natura programu komputerowego, weryfikacja... więcej >
Praca obejmuje charakterystykę prawną zasad realizacji zadania państwa określanego ustawowo „jako prowadzenie polityki rozwoju” w jego całokształcie, w przekroju ustrojowym, ustalając pozycje i wzajemne związki uczestniczących... więcej >
Praca zbiorowa pod redakcją A. Ćwiklińskiego pt. „Edukacja akademicka. Między oczekiwaniem a rzeczywistością” pełni funkcję księgi jubileuszowej dedykowanej prof. E. Piotrowskiemu kierownikowi Zakładu Dydaktyki Ogólnej WSE UAM. W... więcej >
Tezę książki stanowi twierdzenie, iż istnieje system języka ruchomych obrazów, różniący się zasadniczo od systemu języka naturalnego. Ewolucja i kolejne przemiany języka filmu (języka kinematograficznego, języka ruchomych obrazów)... więcej >
Książka stanowi wartościowy przyczynek do wzbogacenia aktualnej wiedzy o przemianach edukacyjnych w Polsce w relacji ze zmianami warunków społecznych. Treści zawarte w niej uwzględniają i nawiązują do teorii i przesłanek teoretycznych... więcej >
Książka Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno- edukacyjne to praca zbiorowa wpisująca się „w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia” o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką... więcej >
Tematem książki jest analiza terapeutycznej funkcji, jaką filozofii przypisywali autorzy późnego antyku – Marek Aureliusz, Plotyn i Augustyn. Tych przedstawicieli różnych szkół filozoficznych (stoicyzmu, neoplatonizmu i... więcej >