Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych

Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W publikacji przedstawiono pojęcie i wyróżniki układów outsourcingowych, opis budowy i mechanizmów działania układów outsourcingowych oraz koncepcji badania ich sprawności. Omówiono wyniki badań strategii działania podmiotów układów outsourcingowych, a także przedstawiono próbę spojrzenia z perspektywy strategicznej na układy outsourcingowe jako pewne całości zorganizowanego działania. Zaprezentowano również metodę projektowania strategii węzłów układów outsourcingowych z perspektywy sieci.


Rok wydania2006
Liczba stron272
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7011-809-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Pojęcie i wyróżniki układów outsourcingowych     17
  
  1.1. Pojęcie układu outsourcingowego     17
  1.2. Płaszczyzny analizy układów outsourcingowych w naukach o zarządzani    21
  1.2.1. Układ outsourcingowy jako forma zorganizowanego działania    21
  1.2.2. Układ outsourcingowy jako sieć     24
  1.3. Układ outsourcingowy a inne formy morfologiczne sieci     34
  1.3.1. Układ outsourcingowy a alians     35
  1.3.2. Układ outsourcingowy a holding     36
  1.3.3. Układ outsourcingowy a kooperacja     38
  1.3.4. Układ outsourcingowy a organizacja wirtualna     42
  1.4. Kontekst układów outsourcingowych w naukach społecznych     43
  1.4.1. Kontekst układów outsourcingowych w wybranych koncepcjach ekonomii     43
  1.4.2. Kontekst układów outsourcingowych w wybranych koncepcjach nauk o zarządzaniu    56
  1.5. Podsumowanie     77
  
  Rozdział 2. Budowa, działanie i metody analizy układów outsourcingowych    79
  
  2.1. Przekroje badania układów outsourcingowych     80
  2.2. Mechanizmy działania układów outsourcingowych     83
  2.2.1. Istota mechanizmów działania układów outsourcingowych     83
  2.2.2. Metody badania mechanizmów działania układów outsourcingowych    95
  2.3. Podstawowe składowe układów outsourcingowych     99
  2.3.1. Cechy węzłów     99
  2.3.2. Metody badania węzłów     106
  2.3.3. Cechy relacji     110
  2.3.4. Metody badania relacji     120
  2.3.5. Inne metody pomiaru układów outsourcingowych     123
  2.4. Rodzaje układów outsourcingowych    125
  2.5. Sprawność układów outsourcingowych     140
  2.5.1. Zalety outsourcingu     140
  2.5.2. Zalety i wady układów outsourcingowych     150
  2.5.3. Metody analizy sprawności układów outsourcingowych     165
  2.6. Podsumowanie     171
  
  Rozdział 3. Perspektywa strategiczna w działaniach układów outsourcingowych    174
  
  3.1. Formy działania układów outsourcingowych     174
  3.2. Modele zachowań strategicznych w działaniach układów outsourcingowych    177
  3.2.1. Założenia budowy modeli     177
  3.2.2. Model strategii węzłów układów outsourcingowych     180
  3.2.3. Model zachowań strategicznych układów outsourcingowych     183
  3.3. Zachowania strategiczne w działaniach układów outsourcingowych z perspektywy podejścia planistycznego .    185
  3.3.1. Założenia podejścia planistycznego     185
  3.3.2. Role węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia planistycznego    187
  3.3.3. Strategie węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia planistycznego     190
  3.3.4. Zachowania strategiczne układów outsourcingowych z perspektywy podejścia planistycznego     192
  3.4. Zachowania strategiczne w działaniach układów outsourcingowych z perspektywy podejścia pozycyjnego     193
  3.4.1. Założenia podejścia pozycyjnego     193
  3.4.2. Role węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia pozycyjnego     194
  3.4.3. Strategie węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia pozycyjnego     197
  3.4.4. Zachowania strategiczne układów outsourcingowych z perspektywy podejścia pozycyjnego     201
  3.5. Zachowania strategiczne w działaniach układów outsourcingowych z perspektywy podejścia behawioralnego     203
  3.5.1. Założenia podejścia behawioralnego     203
  3.5.2. Role węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia behawioralnego     204
  3.5.3. Strategie węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia behawioralnego     205
  3.5.4. Zachowania strategiczne układów outsourcingowych z perspektywy podejścia behawioralnego     209
  3.6. Zachowania strategiczne w działaniach układów outsourcingowych z perspektywy podejścia zasobowego     212
  3.6.1. Założenia podejścia zasobowego    212
  3.6.2. Role węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia zasobowego    216
  3.6.3. Strategie węzłów układów outsourcingowych z perspektywy podejścia zasobowego     218
  3.6.4. Zachowania strategiczne układów outsourcingowych z perspektywy podejścia zasobowego     222
  3.7. Zachowania strategiczne w działaniach układów outsourcingowych z perspektywy sieci     223
  3.7.1. Założenia podejścia z perspektywy sieci     223
  3.7.2. Role węzłów układów outsourcingowych z perspektywy sieci     232
  3.7.3. Strategie węzłów układów outsourcingowych z perspektywy sieci    234
  3.7.4. Zachowania strategiczne układów outsourcingowych z perspektywy sieci     243
  3.8. Metody projektowania strategii węzłów układów outsourcingowych z perspektywy sieci    246
  
  3.9. Podsumowanie    252
  
  Zakończenie     254
  
  Literatura    259
  Spis tabel    269
  Spis rysunków    271
  Summary     272
RozwińZwiń