POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
W publikacji omówiono znaczenie wiedzy w kształtowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej, wyróżniono rodzaje strategii wiedzy, a następnie poddano je analizie porównawczej. Zaprezentowano procesy związane z wiedzą, rozpatrywane w przekroju kierunków ich przepływu miedzy strukturą wewnętrzną i zewnętrzną. Przedstawiono także wybrane zagadnienia związane z procesami uczenia się – od analizy koncepcji organizacji uczącej się do procesów organizacyjnego uczenia się. Rozważania teoretyczne poparto badaniami empirycznymi przeprowadzonymi przez autorkę wśród organizacji z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7011-846-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Strategiczny wymiar modeli biznesu w...
do koszyka
Marketing strategiczny na rynku...
do koszyka
Rocznik Strategiczny 2011-12
do koszyka
Rocznik Strategiczny 2012/13
do koszyka
Rocznik Strategiczny 2018/19
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
l. Strategia i przewaga konkurencyjna w dynamicznym otoczeniu | 15 |
1.1. Strategia w dynamicznym otoczeniu | 15 |
1.2. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej w dynamicznym otoczeniu | 28 |
2. Strategia wiedzy | 37 |
2.1. Znaczenie wiedzy w kształtowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej | 37 |
2.2. Strategia wiedzy - istota i proces jej kształtowania | 46 |
2.2.1. Strategia wiedzy i jej związki ze strategią ogólną | 47 |
2.2.2. Formułowanie strategii wiedzy | 52 |
2.2.3. Implementacja strategii wiedzy | 59 |
2.3. Rodzaje strategii wiedzy | 63 |
2.3.1. Rodzaje strategii wiedzy z punktu widzenia oddziaływania na zasoby wiedzy | 64 |
2.3.2. Rodzaje strategii wiedzy w kontekście turbulencji otoczenia | 68 |
2.3.3. Rodzaje strategii wiedzy w kontekście zachowatń organizacji | 70 |
2.3.4. Rodzaje strategii wiedzy ze względu na realizowany przez organizację postulat rozwoju | 73 |
2.3.5. Strategia redundancji wiedzy | 76 |
2.4. Porównanie wybranych cech strategii wiedzy | 78 |
2.5. Identyfikacja pozycji strategicznej organizacji - kontekst zasobów wiedzy | 83 |
2.5.1. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst rodzaju wiedzy | 83 |
2.5.2. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst potrzeb w obszarze zasobów wiedzy | 84 |
2.5.3. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst cenności zasobów wiedzy | 85 |
2.5.4. Pozycja strategiczna organizacji - kontekst konkurencji międzynarodowej | |
3. Procesy związane z wiedzą z perspektywy strategicznej | 91 |
3.1. Zarządzanie wiedzą | 91 |
3.2. Identyfikacja procesów związanych z wiedzą | 97 |
3.3. Procesy związane z wiedzą - wyniki badań | 106 |
3.3.1. Charakterystyka badań | 106 |
3.3.2. Kierunki przebiegu procesów związanych z wiedzą | 109 |
3.3.3. Wpływ procesów związanych z wiedzą na osiągnięcie celów organizacji | 115 |
3.3.4. Realizacja procesów związanych z wiedzą w sektorze MŚP | 119 |
3.4. Dyfuzja wiedzy | 124 |
4. Procesy uczenia się z perspektywy strategicznej | 136 |
4.1. Organizacyjne uczenie się | 136 |
4.1.1. Organizacja ucząca się | 136 |
4.1.2. Organizacyjne uczenie się - procesy | 142 |
4.1.3. Niektóre strategiczne kierunki kształtowania procesów uczenia się | 153 |
4.2. Organizacyjne uczenie się - wyniki badań | 156 |
4.2.1. Uwarunkowania procesów uczenia się- przekrój funkcji | 156 |
4.2.2. Uwarunkowania organizacyjnego uczenia się - case study | 158 |
4.2.3. Uwarunkowania organizacyjnego uczenia się - perspektywa cech sprzyjających uczeniu się | 163 |
4.2.3.1. Ocena celowości i zakresu wdrażania koncepcji organizacji uczącej się - wyniki badań | 163 |
4.2.3.2. Cechy sprzyjające organizacyjnemu uczeniu się - wyniki badań | 168 |
Zakończenie | 174 |
Bibliografia | 178 |
Spis rysunków | 191 |
Spis tabel | 192 |
Summary | 194 |