POLECAMY
-15%
Książka zawiera opis wzorów człowieka dobrego. Podstawą ich wyodrębnienia jest rodzaj pozytywnego udziału człowieka w tworzeniu konkretnych warunków określających przebieg życia innych ludzi. Rejestr tych wzorów wzmocniony jest analizą różnic między nimi oraz relacji ich do postulatu usamodzielniania się człowieka w procesie socjalizacji. Samodzielność to najbardziej pożądana cecha człowieka dorosłego.
W książce opisanych jest sześć wzorów człowieka dobrego, relacje między nimi oraz relacje do postulatu usamodzielniania się jednostki w procesie socjalizacji.
Książka może być przydatna studentom studiów humanistycznych, szczególnie kierunkom nauczycielskim, nauczycielom, pracownikom instytucji pomocy społecznej, pedagogom szkolnym oraz dziennikarzom, którzy zajmują się problemami społecznymi.
Rok wydania | 2005 |
---|---|
Liczba stron | 65 |
Kategoria | Psychologia osobowości |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-756-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
Źródła zainteresowania problemem | |
Kryteria moralnego wartościowania | |
Czynności zdefiniowania wzoru dobrego człowieka | |
A.Interweniowanie. Motywy i skutki. | |
B.Wyręczanie. Motywy czy skutki? | |
C.Pomaganie przez utrudnianie. Skutek czy czynność? | |
D.Tworzenie wartości. Użyteczność efektów przed motywami. | |
E.Redukcja aspiracji. Motywy i skutki. | |
F.Dzielenie się dobrami | |
G.Wzory dobrego człowieka w kształceniu nauczycieli | |
H.Społeczne wartości przymusu | |