POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.
Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?
Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 298 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Placet |
ISBN-13 | 978-83-7488-020-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Biznes, etyka, odpowiedzialność
do koszyka
Biznes a ochrona konkurencji
do koszyka
Biznes czyli sztuka budowania relacji
do koszyka
Biznes, czyli sztuka budowania relacji
do koszyka
Biznes do góry nogami wywrócony
do koszyka
Biznes lotniczy
do koszyka
Biznes międzynarodowy
do koszyka
Biznes po chińsku
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | |
Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej | |
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury | |
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954 | |
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999 | |
Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego | |
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni | 39 |
2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych | |
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej | |
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej | |
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający? | |
Rozdział 3. Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej | |
3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym | |
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych | |
3.3. Promocja produktów branży fonograficznej | |
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym | |
Rozdział 4.Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu | |
4.1. Internet + plik mp3 = ? | |
4.2. „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury” | |
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi | |
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych | |
Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny | |
5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu | |
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie” (pay–per–download) | |
5.3. Model subskrypcyjny | |
5.4. Superdystrybucje (model „Weed”) | |
5.5. Serwisy reklamowe | |
5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów | |
5.7. Strategia „ofert pakietowych” | |
5.8. Netaudio | |
5.9. Serwisy społecznościowe | |
5.10. Blogi | |
5.11. Agregatorzy | |
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości | |
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line | |
5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów | |
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii | |
Podsumowanie | |
Spisy i Bibliografia | |