INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, pdf
Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.
Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.
prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 322 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-983-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Najdawniejsze dzieje Polski od czasów...
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i Praktyce; | 7 |
Wstęp; | 13 |
STAROŻYTNOŚĆ; | 17 |
Rozdział 1 Instytucje, koncepcje i myśli o wychowaniu w starożytnej Grecji; | 18 |
Rozdział 2 Teoria i praktyka wychowania w starożytnym Rzymie; | 42 |
ŚREDNIOWIECZE; | 57 |
Rozdział 3 Wychowanie we wczesnym średniowieczu; | 58 |
Rozdział 4 Wychowanie między późnym średniowieczem a renesansem; | 69 |
RENESANS (ODRODZENIE); | 83 |
Rozdział 5 Renesansowe koncepcje pedagogiczne; | 84 |
Rozdział 6 Reformacja i kontrreformacja a wychowanie; | 100 |
MIĘDZY RENESANSEM A OŚWIECENIEM; | 109 |
Rozdział 7 Narodziny i rozwój realistycznych nurtów w wychowaniu | 110 |
OŚWIECENIE; | 137 |
Rozdział 8 Zachodnioeuropejskie wersje oświecenia i ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania; | 138 |
Rozdział 9 Oświecenie w Polsce; | 165 |
U PROGU CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH; | 179 |
Rozdział 10 Teoria i praktyka wychowania u progu czasów współczesnych; | 180 |
Rozdział 11 Natywizm i związane z nim kierunki pedagogiczne; | 200 |
Rozdział 12 Edukacyjne koncepcje Nowego Wychowania; | 215 |
Rozdział 13 Socjologiczne nurty w teorii i praktyce wychowania; | 241 |
Rozdział 14 Pedagogika kultury, pedagogika religijna oraz pedagogiczne koncepcje Karola Marksa i Fryderyka Engelsa; | 256 |
CZASY WSPÓŁCZESNE; | 275 |
Rozdział 15 Wybrane nurty pedagogiczne oraz ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania; | 276 |
PIERWSZE DEKADY TERAŹNIEJSZOŚCI; | 289 |
Rozdział 16 Edukacyjny bilans XX i pierwszej dekady XXI wieku; | 290 |
Zakończenie; | 301 |
Bibliografia; | 304 |
Indeks rzeczowy; | 311 |
Indeks osób; | 317 |