INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.
Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 222 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-952-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Podstawowe czynności medyczne i...
do koszyka
Podstawowe czynności pielęgnacyjne i...
do koszyka
Podstawowe kontrowersje dotyczące...
do koszyka
Podstawowe pojęcia zawodoznawstwa
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna | 11 |
Rozdział 2. Kultura fizyczna | 15 |
2.1. Zagadnienia terminologiczne | 15 |
2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów | 17 |
2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej | 21 |
Rozdział 3. Wychowanie fizyczne | 23 |
3.1. Pojęcie wychowania | 23 |
3.2. Istota wychowania fizycznego | 26 |
3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania | |
fizycznego | 27 |
3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania | 31 |
3.5. Cechy wychowania | 32 |
3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia | 34 |
3.7. Błędy w procesie wychowania | 36 |
Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego | 45 |
4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego | 45 |
4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej | 47 |
4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki | 48 |
4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości | 52 |
4.5. Istota i znaczenie celów wychowania | 53 |
4.6. Funkcje celów wychowania | 54 |
4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego | 58 |
4.8. Kompetencje ucznia | 61 |
Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego | 65 |
Rozdział 6. Funkcje ruchu | 69 |
6.1. Ruch jako czynnik stymulujący | 69 |
6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny | 70 |
6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny | 71 |
Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka | 75 |
7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania | 75 |
7.2. Ocena rozwoju fizycznego | 77 |
7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży | 80 |
7.4. Zmiany w postawie ciała | 81 |
7.5. Metody oceny postawy ciała | 82 |
7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży | 85 |
Rozdział 8. Motoryczność ludzka | 93 |
8.1. Przejawy motoryczności | 93 |
8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością | 98 |