Dydaktyka matematyki Tom 1

Zagadnienia ogólne

1 opinia

Format:

epub, mobi

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi

41,40  69,00 (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,40 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.


Treść dotyczy podstawowych zagadnień, z którymi powinien zapoznać się przyszły nauczyciel matematyki (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.). Każdy rozdział składa się z tzw. części teoretycznej, serii ćwiczeń, zagadnień do dyskusji oraz spis literatury dotyczący omawianego zagadnienia.


Część 2 i 3 podręcznika będzie dotyczyła nauczania matematyki odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej.


W części 1 szczegółowo opisano każde zagadnienie istotne podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki oraz samych lekcji matematyki w szkole. Autor przedstawia kontekst historyczny, zagadnienia opisywane są w różnych ujęciach. Najbardziej istotne są tutaj przemyślenia i uwagi krytyczne Autora. Studenci często czytają literaturę naukową nie poddając jej krytycznej ocenie. Kształtowanie takich umiejętności jest dla przyszłych nauczycieli bardzo istotne.


W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej. Ćwiczenia te są tak skonstruowane, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki.


Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych, itp.


Rok wydania2023
Liczba stron213
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22908-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział I Lekcja matematyki     9
  Rozdział II Cele nauczania matematyki     19
  Rozdział III Zasady nauczania matematyki     27
  Rozdział IV Metody nauczania matematyki     41
  Rozdział V Przykłady teorii rozwoju umysłowego związane z nauczaniem matematyki     51
  Rozdział VI Język matematyki – obrazy     67
  Rozdział VII Język matematyki – słowa     77
  Rozdział VIII Język matematyki – symbole     85
  Rozdział IX Nauczanie algorytmów w szkole     95
  Rozdział X Wprowadzanie i definiowanie matematycznych pojęć     107
  Rozdział XI Matematyczne rozumowania     117
  Rozdział XII Technologie w nauczaniu matematyki     137
  Rozdział XIII Matematyczne modelowanie w szkole     145
  Rozdział XIV Sytuacje dydaktyczne w nauczaniu matematyki     157
  Rozdział XV Trudności uczniów w uczeniu się i rozumieniu matematyki. Wartość dydaktyczna błędu     163
  Rozdział XVI Zadania – sedno szkolnej matematyki     173
  Rozdział XVII Nauczanie matematyki uczniów uzdolnionych matematycznie     183
  Rozdział XVIII Nauczanie matematyki uczniów ze specyficznymi potrzebami     197
  Skorowidz     215
RozwińZwiń