INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3999-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kształcenie nauczycieli – perspektywa...
do koszyka
Kształcenie nauczycieli szkolnictwa...
do koszyka
Kształcenie podmiotu
do koszyka
Kształcenie specjalne w systemie oświaty
do koszyka
Kształcenie umiejętności pisania w...
do koszyka
Spis treści
Zamiast wprowadzenia Próba uchwycenia klimatu naszych czasów w kontekście edukacji zdalnej, okraszonej pandemią COVID-19 | 8 |
Rozdział I. Przemiany szkolnictwa wyższego na świecie | 20 |
1. Masowość kształcenia a jego komercjalizacja | 28 |
1.1. Facebook jest wrogiem szkoły | 32 |
1.2. YouTube wie, „jak” (się uczyć) | 34 |
1.3. Poza szkolną ławą | 38 |
1.4. Zmieniający się wskaźnik skolaryzacji | 42 |
2. Egalitaryzm i elitaryzm w podejściu do edukacji w dobie kultury instant | 52 |
3. Globalizacja – upodmiotowienie czy uprzedmiotowienie ucznia i nauczyciela | 57 |
3.1. Gdzie podziała się nasza mądrość? | 61 |
3.2. Nauczyciel versus uczeń | 68 |
4. E-learning a nauczanie tradycyjne – możliwości i kierunki zmian | 74 |
Rozdział II. Geneza kształcenia zdalnego | 84 |
1. Komputer – współczesne okno na świat | 96 |
2. Rozwój kształcenia na odległość na przestrzeni lat | 106 |
2.1. Od galaktyki Gutenberga do galaktyki internetu | 108 |
2.2. Kamień węgielny pod kształcenie zdalne – kształcenie korespondencyjne | 115 |
2.3. Kształcenie ponad granicami czasu i przestrzeni | 117 |
Rozdział III. Kształcenie zdalne w perspektywie współczesności | 120 |
1. Typy i rodzaje kształcenia zdalnego | 123 |
2. Współczesne metody kształcenia zdalnego | 129 |
3. Kształcenie zdalne na wyższych uczelniach | 137 |
3.1. Kształcenie zdalne – uwarunkowania i prognozy | 138 |
3.2. Szanse i silne strony kształcenia zdalnego | 144 |
3.3. Zagrożenia i słabe strony zdalnej edukacji | 147 |
4. Implementacje nowych rozwiązań i platformy e-learningowe | 151 |
5. E-edukacja w wybranych ośrodkach akademickich | 161 |
6. Obraz kształcenia zdalnego w szkolnictwie wyższym na świecie | 163 |
Rozdział IV. Student wobec zmian form edukacji w szkole wyższej 180 | |
1. Uniwersytety dla wszystkich | 183 |
2. Polska szkoła przełomu XX i XXI w. | 189 |
3. Digital natives versus digital immigrants | 196 |
4. Społeczeństwo „kopiuj, wklej” | 199 |
5. Kreatywność online, edukacja i autoedukacja w sieci | 204 |
6. Homo sapere digitus | 209 |
7. Uczeń szkoły wyższej w kontekście progresu kształcenia zdalnego | 211 |
Podsumowanie | 216 |
Bibliografia | 228 |
Spis rycin i tabel | 248 |
Summary. Remote learning. Changes in Polish education in the first decade of the 21st century | 250 |