Radzenie sobie ze stresem społecznie nieprzystosowanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych

-5%

Radzenie sobie ze stresem społecznie nieprzystosowanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

33,92  35,70 (-5%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,70 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka podejmuje interesujący temat, rzadko tak dogłębnie rozważany w literaturze resocjalizacyjnej. Należy docenić bogaty materiał badawczy, poprawność analityczną, metodologiczną, a także rzetelność i sposób prezentowania zarówno teorii, jak i wniosków wynikających z badań. Książka jest godna polecenia nauczycielom, wychowawcom, socjologom, a także studentom kierunków pedagogicznych. [Z recenzji dr. hab. Sławomira Sobczaka, prof. UPH w Siedlcach]


Rok wydania2016
Liczba stron244
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-805-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  I. Nieprzystosowanie społeczne młodzieży     11
    1.1. Nieprzystosowanie społeczne i pojęcia pokrewne     11
    1.2. Objawy, stadia i odmiany nieprzystosowania społecznego    16
    1.3. Etiologia nieprzystosowania społecznego    22
      1.3.1. Czynniki wewnętrzne – biopsychiczne    23
      1.3.2. Czynniki zewnętrzne – socjokulturowe     26
      1.3.3. Rola domu rodzinnego    29
      1.3.4. Szkoła jako czynnik nieprzystosowania społecznego uczniów     38
    1.4. Współczesna szkoła w zapobieganiu i eliminowaniu nieprzystosowania społecznego    49
      1.4.1. Oddziaływanie wychowawcze środowiska szkolnego    50
      1.4.2. Specjalistyczne programy profilaktyczne i korekcyjne    57
      1.4.3. Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów – skillstreaming (kształtowanie umiejętności społecznych uczniów)    65
  II. Radzenie sobie ze stresem a przystosowanie 71
    2.1. Objawy i etiologia stresu    71
    2.2. Relacyjne ujęcie stresu według R. Lazarusa. Teoria zachowania zasobów S. E. Hobfolla    75
    2.3. Salutogeneza i poczucie koherencji     79
    2.4. Pojęcia i teorie sytuacji trudnych     84
    2.5. Sytuacje trudne występujące w życiu młodzieży     90
    2.6. Współczesne koncepcje radzenia sobie ze stresem     97
      2.6.1. Radzenie sobie ze stresem jako proces i jego organizacja     97
      2.6.2. Pojęcie procesu radzenia sobie i jego funkcje     98
      2.6.3. Przebieg radzenia sobie jako strategia i jako styl     101
      2.6.4. Rodzaje stylów radzenia sobie ze stresem     106
      2.6.5. Radzenie sobie ze stresem a poczucie koherencji     113
  III. Metodologia badań     123
    3.1. Cel badań, problemy badawcze     123
    3.2. Metody i narzędzia badań własnych     127
    3.3. Teren i procedura badań    136
    3.4. Charakterystyka badanych grup     138
    3.5. Metody analizy statystycznej wyników    144
  IV. Nieprzystosowanie społeczne młodzieży w świetle przeprowadzonych badań    145
    4.1. Rozmiary i objawy nieprzystosowania społecznego badanej populacji szkolnej    145
      4.1.1. Objawy nieprzystosowania społecznego w świetle badania Kwestionariuszem Symptomów Nieprzystosowania (KSN)     145
      4.1.2. Nieprzystosowanie społeczne badanych grup mierzone SNS L. Pytki     148
  V. Radzenie sobie ze stresem na podstawie wyników badań     159
    5.1. Sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem – wyniki badania Kwestionariuszem Radzenia Sobie ze Stresem    160
    5.2. Strategie radzenia sobie ze stresem nieprzystosowanych społecznie uczniów – wyniki uzyskane w teście Historyjki     168
    5.3. Radzenie sobie ze stresem a reakcje na frustracje w świetle badania Obrazkowym Testem Frustracji S. Rosenzweiga     185
    5.4. Radzenie sobie ze stresem a poczucie koherencji u młodzieży –wyniki badań Kwestionariuszem Orientacji Życiowych (SOC) A. Antonovsky’ego     196
  Zakończenie     207
  Bibliografia     217
  Spis tabel     233
  Spis wykresów    235
  Aneks     237
RozwińZwiń