POLECAMY
-5%
Format:
: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej. Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które powodują, że współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia oraz ugruntowanie w nim potrzeby permanentnego kształcenia. Z lektury recenzowanej pracy wynika, że jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnym poziomie kształcenia. Książka może też być użyteczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego].
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 328 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-766-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Skuteczna komunikacja z klientami
do koszyka
Skuteczna Modlitwa
do koszyka
Skuteczna modlitwa. Przewodnik
do koszyka
Skuteczna modlitwa. Przewodnik
do koszyka
Skuteczna prezentacja publiczna
do koszyka
Skuteczna promocja przy niskim budżecie
do koszyka
Skuteczna regeneracja układu...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Zasady budowania relacji nauczyciela z uczniami (Teresa Sokołowska-Dzioba, Małgorzata Samujło) | 13 |
Rozdział. Ład i dyscyplina na lekcji (Izabella Maria Łukasik, Dorota Pankowska) | 2 |
Rozdział 3. Wykorzystanie czasu i przestrzeni w procesie nauczania–uczenia się (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 65 |
Rozdział 4. Porozumiewanie się w procesie kształcenia (Dorota Pankowska) | 85 |
Rozdział 5. Ocenianie osiągnięć uczniów w procesie edukacji (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 85 |
Rozdział 6. Uwarunkowania funkcjonowania nauczyciela w roli wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) | 137 |
Rozdział 7. Cele i zadania wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) | 157 |
Rozdział 8. Znaczenie i możliwości diagnozowania pedagogicznego przez nauczycieli (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 187 |
Rozdział 9. Programowanie i ewaluacja pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) | 209 |
Rozdział 10. Metody aktywizujące w pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) | 241 |
Rozdział 11. Samowychowanie uczniów a oddziaływania wychowawcze nauczycieli (Małgorzata Samujło) | 261 |
Rozdział 12. Formy współpracy nauczycieli z rodzicami w edukacji szkolnej (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 271 |
Rozdział 13. Współdziałanie szkoły ze środowiskiem uczniów (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 289 |
Rozdział 14.Praca nauczyciela nad własnym rozwojem zawodowym (Dorota Pankowska) | 303 |
Bibliografia | 319 |