Elastyczność w biznesie

-15%

Elastyczność w biznesie

1 opinia

Redakcja:

Teresa Pakulska

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

32,13  37,80 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych. Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach.Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli.Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? Na te pytania autorzy starają sie odpowiedzieć w niniejszej publikacji.


Rok wydania2020
Liczba stron218
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-343-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  
  Teresa Pakulska
  
  Wprowadzenie
  
  
  
  CZĘŚĆ I
  
  ELASTYCZNOŚĆ W RELACJACH Z OTOCZENIEM
  
  Marta Kijuk
  
  1.Oferta cenowa bankowości transakcyjnej: asymetria informacji a elastyczność
  
  Wstęp
  
  1.1. Asymetria informacji w bankowości transakcyjnej
  
  1.2. Modele tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny a sektor publiczny
  
  1.2.1. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny
  
  1.2.2. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor publiczny
  
  1.2.3. Konkluzja
  
  1.3. Studium empiryczne: analiza przykładowego ogłoszenia przetargowego klienta publicznego - miasto Łódź
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Jakub Warnieło
  
  2. Wpływ otoczenia prawnopodatkowego na działalność międzynarodowych przedsiębiorstw gospodarki cyfrowej
  
  Wstęp
  
  2.1. Definicja gospodarki cyfrowej
  
  2.2. Gospodarka cyfrowa a międzynarodowe prawo podatkowe
  
  2.3. Środki prawne mające na celu sprawiedliwe opodatkowanie gospodarki cyfrowej, stosowane w poszczególnych państwach
  
  2.4. Zmiany dotyczące definicji stałego zakładu
  
  2.4.1. Indie
  
  2.4.2. Izrael
  
  2.4.3. Słowacja
  
  2.5. Wprowadzenie podatków obrotowych od przychodów osiąganych z wykorzystaniem technologii cyfrowych
  
  2.5.1. Indie - podatek wyrównawczy
  
  2.5.2. Włochy - podatek od transakcji cyfrowych
  
  2.5.3. Węgry - podatek reklamowy
  
  2.5.4. Francja - podatek od rozpowszechniania treści audiowizualnych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Luiza Nowacka
  
  3. Elastyczność w negocjacjach jako podstawa porozumienia w biznesie
  
  Wstęp
  
  3.1. Czynniki wpływające na efektywność negocjacji
  
  3.2. Tło historyczne a teoria negocjacji
  
  3.3. Elastyczność w negocjacjach a skuteczność w osiąganiu celów w ujęciu teoretycznym
  
  3.4. Elastyczność w negocjacjach w ujęciu praktycznym
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Katarzyna Plewka
  
  4. Architektura sieci oddziałów bankowych w Polsce w świetle zmieniających się trendów wykorzystania bankowych kanałów dystrybucji
  
  Wstęp
  
  4.1. Oddziały bankowe jako główny kanał dystrybucji usług bankowych
  
  4.2. Metodyka i próba badawcza
  
  4.3. Wyniki badania
  
  4.4. Wyzwania związane z optymalizacją sieci oddziałów bankowych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Maciej Mróz
  
  5. Strategie funkcjonowania wybranych przedsiębiorstw z branży naftowej w świetle zmiennych cen ropy naftowej
  
  Wstęp
  
  5.1. Zmienność cen ropy naftowej
  
  5.2. Charakterystyka sektora naftowego w Polsce
  
  5.2.1. Upstream
  
  5.2.2. Downstream
  
  5.3. Strategie spółek
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  CZĘŚĆ II
  
  ELASTYCZNOŚĆ W STRUKTURACH I PROCESACH BIZNESOWYCH
  
  Marcin Witkowski
  
  6. Doskonalenie systemu wynagradzania w realizacji celów przedsiębiorstw w zmiennych warunkach gospodarczych
  
  Wstęp
  
  6.1. Strategiczna rola ZKL w przedsiębiorstwie
  
  6.2. System wynagradzania jako narzędzie realizacji polityki ZKL
  
  6.3. Skuteczność organizacji jako kontekst i pożądany efekt wprowadzania zmian w systemach zarządzania, w tym systemach ZKL
  
  6.4. Doskonalenie systemu wynagradzania w zmiennym otoczeniu gospodarczym
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Mirosław Jurdeczka
  
  7. Inteligentne miasta: znaczenie wybranych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwoju miast
  
  Wstęp
  
  7.1. Inteligentne miasto - przegląd definicji
  
  7.2. Duże zbiory danych, otwarte dane i otwarty rząd jako technologiczne fundamenty inteligentnego miasta
  
  7.2.1. Duże zbiory danych (big data)
  
  7.2.2. Otwarte dane (open data)
  
  7.2.3. Otwarty rząd (open government)
  
  7.3. Inteligentne miasto a zrównoważony rozwój
  
  7.4. Inteligentne miasto - płaszczyzny interakcji i rola otwartych danych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  CZĘŚĆ III
  
  ELASTYCZNOŚĆ W KONTEKŚCIE KULTURY RYZYKA
  
  Marcin Grzelak, Mirosław Jurdeczka, Marta Kijuk, Maciej Mróz, Katarzyna Plewka,
  
  Jakub Warnieło, Sebastian Wieczorek, Marcin Witkowski
  
  8. Znaczenie kultury ryzyka dla funkcjonowania organizacji - studia przypadku
  
  Wstęp
  
  8.1. Metody pomiaru i oceny kultury ryzyka
  
  8.2. Podejście typu GRC jako system zarządzania stymulujący kulturę ryzyka
  
  8.2.1. Źródła i następstwa kultury ryzyka
  
  8.2.2. Założenia podejścia Governance, Risk Management and Compliance
  
  8.2.3. Wdrożenie zmiany w organizacji jako warunek skuteczności podejścia GRC w stymulowaniu kultury ryzyka
  
  8.3. Kultura ryzyka a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw branży naftowej
  
  8.3.1. Reputacja przedsiębiorstwa a kultura ryzyka
  
  8.3.2. Systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach naftowych
  
  8.4. Ryzykowna gra kulturą ryzyka na przykładzie przedsiębiorstw z branży windykacyjnej
  
  8.4.1. Specyfika przedsiębiorstw z branży windykacyjnej
  
  8.4.2. Wyzwania pomiaru i analizy kultury ryzyka
  
  8.4.3. Ryzykowna gra kulturą ryzyka podmiotów z branży windykacyjnej
  
  8.5. Efekty zarządzania kulturą ryzyka na przykładzie działań związanych z uniknięciem nieświadomego udziału w przestępstwach karuzelowych
  
  8.5.1. Ryzyka związane z uczestnictwem w przestępstwach karuzelowych
  
  8.5.2. Istota przestępstw karuzelowych
  
  8.5.3. Efekty zarządzania kulturą ryzyka w związku z przestępstwami karuzelowymi
  
  8.6. Kultura ryzyka w świetle zmieniających się trendów wykorzystania kanałów dystrybucji usług bankowych
  
  8.6.1. Czynniki egzogeniczne kultury ryzyka jako fundament decyzji biznesowych
  
  8.6.2. Innowacyjne usługi bankowe a wyzwania dla sektora bankowego w kontekście ryzyka decyzji biznesowych
  
  8.7. Kultura ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Zakończenie - rekomendacje dla praktyki
RozwińZwiń