INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Każda organizacja by przetrwać musi posiadać odpowiednio umotywowanych, a co za tym idzie efektywnych i lojalnych pracowników oraz rozumieć mechanizmy akceptujące zaufanie, lojalność, profesjonalizm i innowacyjność. Oznacza to, że menedżerowie stają wobec nowych wyzwań, które muszą traktować nie jako zagrożenie, lecz jako okazje do podejmowania działań w obszarach, gdzie można osiągnąć więcej lub znaleźć nowe możliwości dodania wartości swojej organizacji czy opanowania rynku.
Zarządzanie uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra. W istocie zarządzanie polega na określeniu, jak przy pomocy różnorakich instrumentów planistycznych, inspiratorskich i kontrolnych, podnosić produktywność wszystkich zasobów przedsiębiorstwa. Jednakże nade wszystko uczy, jak wydobywać produktywność z ludzi. Zarządzanie bowiem ma wzbudzać w ludziach wyzwanie i jednoczyć wszystkie ich siły do realizacji nadrzędnych celów organizacji.
Zarządzanie jest więc złożonym procesem, który ma doprowadzić do wykonania określonych rzeczy sprawnie i skutecznie, wspólnie z innymi ludźmi i poprzez nich.
Poprzez komunikowanie, motywowanie i przywództwo menedżerowie wyzwalają tkwiącą w organizacji energię i umiejętności. Motywowanie jest funkcją zarządzania, dzięki której plany i obsadzone przez członków organizacji struktury tętnią życiem.
Motywacja natomiast jest siłą wewnętrzną, która pozwala osiągnąć sukces w każdej dziedzinie życia, gwarantuje wspaniałą współpracę w zespole i stwarza możliwości realizacji najtrudniejszych celów. Znajomość teorii motywacji w znaczący sposób kształtuje techniki zarządzania pracownikami każdej firmy.
Motywowanie we współczesnym rozumieniu, jest kategorią ekonomiczną i nową eksponowaną funkcją zarządzania. Dlatego też podejście do analizy i stymulacji pojęcia motywowania, jest systemowe, to znaczy dostrzega się w nim wielowymiarowość, ważność
i dynamiczny charakter zachowań ludzi w organizacji. Przebieg procesu motywowania, jego wydajność i ostateczne wyniki zależą przede wszystkim od posiadanych zasobów ludzkich, ale także założeń i właściwych narzędzi motywacyjnych jakie organizacja przyjmuje tworząc go oraz konsekwencji w jego stosowaniu. Proces motywowania swoim działaniem powinien wyzwolić wolę i chęć działania pracowników, powinien kształtować pożądane przez przedsiębiorstwo zachowania i postawy. Motywacja, bowiem to ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na pytanie nurtujące każdego zarządzającego, a mianowicie: Co zrobić, aby pracownicy chętnie i dobrze pracowali?
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 137 |
Kategoria | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego |
ISBN-13 | 978-83-7996-099-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Motywowanie
do koszyka
Motywowanie
do koszyka
Motywowanie w organizacjach publicznych
do koszyka
Motywowanie w przedsiębiorstwie
do koszyka
Przestępstwa motywowane kulturowo
do koszyka
Słownik wyrazów i frazeologizmów...
do koszyka
Budowanie zaangażowania, czyli jak...
do koszyka
Spis treści
WSTĘP | 7 |
Rozdział I. ISTOTA I ZNACZENIE ZARZĄDZANIA | 11 |
1.1. Najważniejsze wyróżniki zarządzania | 11 |
1.2. Definicje zarządzania | 21 |
1.3. Funkcje zarządzania | 25 |
1.4. Style zarządzania | 32 |
Rozdział II. ORGANIZACJA JAKO ŚRODOWISKO ZARZĄDZANIA | 39 |
2.1. Pojęcie i cechy organizacji | 39 |
2.2. Cele organizacji | 42 |
2.3. Struktura organizacyjna | 44 |
2.4. Otoczenie organizacji | 48 |
Rozdział III. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI | 53 |
Rozdział IV. MOTYWOWANIE JAKO ELEMENT PROCESU ZARZĄDZANIA | 65 |
4.1. Koncepcje i teorie motywacji | 65 |
4.2. Proces motywowania – źródła motywacji | 75 |
4.3. Obszary oddziaływania systemu motywacyjnego | 94 |
Rozdział V. MOTYWOWANIE A EFEKT EKONOMICZNY | 114 |
5.1. Ekonomiczna miara efektywności | 114 |
5.2. Motywowanie a generowanie zysków | 120 |
ZAKOŃCZENIE | 126 |
BIBLIOGRAFIA | 129 |
SPIS RYSUNKÓW I TABEL | 136 |
SUMMARY | 137 |