POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę me-todę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowa-na propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowa-na empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki nie-wątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt.
Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej
Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwy-kle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w ob-szarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zapropo-nowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze.
Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 372 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22273-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Model biblioteki aktywnie promującej...
do koszyka
Model cyklu życia organizacji w...
do koszyka
Model egzekucji administracyjnej...
do koszyka
Model mediacji na rynku finansowym....
do koszyka
Model nadzoru rynku w systemach oceny...
do koszyka
Model oceny akademickich repozytoriów...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Pojęcie sieci przedsiębiorstw | 13 |
1.1. Geneza, istota i komponenty sieci przedsiębiorstw | 13 |
1.1.1. Geneza sieci przedsiębiorstw | 13 |
1.1.2. Definicja sieci przedsiębiorstw | 17 |
1.1.3. Komponenty sieci przedsiębiorstw | 29 |
1.2. Cechy i funkcje sieci przedsiębiorstw | 35 |
1.2.1. Cechy sieci przedsiębiorstw .35 | |
1.2.2. Funkcje sieci przedsiębiorstw | 45 |
1.3. Ujęcie rodzajowe sieci przedsiębiorstw | 51 |
1.3.1. Kryteria klasyfikacji sieci przedsiębiorstw | 51 |
1.3.2. Rodzaje sieci przedsiębiorstw według kryterium elementów składowych | 53 |
1.4. Zarządzanie siecią przedsiębiorstw | 67 |
Rozdział 2. Koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 81 |
2.1. Określenie modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 81 |
2.1.1. Definicja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 81 |
2.1.2. Elementy składowe modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 84 |
2.1.3. Cechy i funkcje modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 99 |
2.2. Metoda identyfikacji modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 104 |
2.2.1. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy statyczne | 104 |
2.2.2. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy dynamiczne | 115 |
2.3. Rodzaje modeli biznesu sieci przedsiębiorstw | 118 |
2.4. Metoda oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 122 |
Rozdział 3. Empiryczna weryfikacja metod identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 137 |
3.1. Metodyka badań | 137 |
3.2. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium dominacji | 149 |
3.2.1. Sieć zdominowana | 150 |
3.2.2. Sieć równorzędnych partnerów | 173 |
3.2.3. Sieć zdominowana versus sieć równorzędnych partnerów – analiza porównawcza | 194 |
3.3. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium układu powiązań | 201 |
3.3.1. Sieć pionowa | 202 |
3.3.2. Sieć pozioma | 222 |
3.3.3. Sieć pionowa versus sieć pozioma – analiza porównawcza | 243 |
3.4. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium charakteru oddziaływania z otoczeniem | 250 |
3.4.1. Sieć adaptacyjna | 250 |
3.4.2. Sieć kreatywna | 271 |
3.4.3. Sieć adaptacyjna versus sieć kreatywna – analiza porównawcza | 293 |
Zakończenie | 301 |
Załącznik. Kwestionariusz wywiadu | 313 |
Bibliografia | 349 |
Spis tabel | 363 |
Spis rysunków | 369 |