Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

21,21  24,95 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,21 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzny. Firma stara się zidentyfikować jego potrzeby, aby sformułować działania mające na celu jego usatysfakcjonowanie, większe zaangażowanie w budowanie korzystnych relacji z klientem zewnętrznym oraz lojalność wobec pracodawcy.
Autorki wskazują, jak ważne są relacje wewnętrzne w organizacji. Umiejętna komunikacja z pracownikami pozwala bowiem na bardziej efektywne zarządzanie, umożliwia zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy i stanowi wyzwanie dla współczesnego biznesu.


Rok wydania2017
Liczba stron318
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-953-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  CZĘŚĆ I. ROLA CZYNNIKA LUDZKIEGO W ORGANIZACJI W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNEJ     17
  
  1. Organizacja wobec zmienności otoczenia    19
  1.1. Organizacja na rozdrożu     19
  1.2. Wizja współczesnej organizacji opartej na różnorodności kulturowej, wiedzy i społecznej odpowiedzialności biznesu – główne łączniki między „starym” a „nowym” porządkiem organizacyjnym    42
  
  2. Zasoby ludzkie wobec zmienności otoczenia    79
  2.1. Klasyczne podejście do czynnika ludzkiego. Systematyzacja nurtów wyznaczających rolę pracownika w organizacji    79
  2.2. W kierunku humanizacji zarządzania ludźmi w organizacji – era rozwoju HRM    92
  
  CZĘŚĆ II. MARKETING WEWNĘTRZNY – KONCEPCJA CZY FILOZOFIA ZARZĄDZANIA LUDŹMI W ORGANIZACJI    109
  
  3. Kontrowersje wokół założeń i istoty marketingu wewnętrznego    111
  3.1. Zróżnicowanie podejść do marketingu wewnętrznego    111
  3.2. Marketing wewnętrzny vs marketing personalny    139
  3.3. Warunki implementacji marketingu wewnętrznego    150
  3.4. Segmentacja rynku wewnętrznego jako punkt wyjścia działań w ramach marketingu wewnętrznego    153
  
  4. Kultura organizacyjna – klimat dla marketingu wewnętrznego     167
  4.1. Konceptualny wymiar kultury organizacyjnej – polemika wokół postrzegania jej wymiarów    167
  4.2. Funkcje kultury organizacyjnej    171
  4.3. Oddziaływanie kultur narodowych i organizacyjnych na zachowania interesariuszy wewnętrznych    173
  4.4. Typy kultur organizacyjnych a marketing wewnętrzny    181
  
  5. Wartość w koncepcji marketingu wewnętrznego    195
  5.1. Wartość jako kategoria marketingu wewnętrznego    195
  5.2. Modele zarządzania wartością w świetle koncepcji marketingu wewnętrznego    206
  5.3. Podmioty marketingu wewnętrznego w zarządzaniu wartością     213
  5.4. Pracownik jako współtwórca reputacji firmy i kreator wartości     219
  
  6. Relacje wewnętrzne w realizacji założeń marketingu wewnętrznego    225
  6.1. Istota relacji w marketingu wewnętrznym    225
  6.2. Zaufanie jako przesłanka budowania relacji i lojalności pracowników     236
  6.3. Etyka w tworzeniu relacji wewnętrznych    239
  6.4. Partnerstwo jako forma relacji na rynku wewnętrznym organizacji    242
  6.5. Negocjacje jako narzędzie budowania partnerstwa wewnętrznego    249
  
  7. Komunikacja jako filar marketingu wewnętrznego    253
  7.1. Komunikacja wewnętrzna – „szara eminencja” zarządzania ludźmi w organizacji    253
  7.2. Rodzaje komunikacji wewnętrznej    257
  7.3. Nowe role komunikacji wewnętrznej w organizacji    262
  7.4. Narzędzia i techniki komunikacji wewnętrznej    266
  7.5. Determinanty skutecznej komunikacji    270
  7.6. Wybrane obszary wykorzystania komunikacji wewnętrznej    272
  
  Zakończenie    289
  Bibliografia    295
RozwińZwiń