INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie – w sposób możliwie kompletny – retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 294 |
Kategoria | Retoryka |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3325-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Retoryka artystyczna
do koszyka
Retoryka i jej zastosowania
do koszyka
Retoryka i wartości
do koszyka
Retoryka mediów Retoryka w mediach
do koszyka
Retoryka - sztuka przekonywania
do koszyka
Retoryka tolerancji
do koszyka
Spis treści
WPROWADZENIE | 7 |
I. RETORYKA I TELEWIZJA | 17 |
Uniwersalność retoryki | 17 |
Przeobrażenia telewizji | 26 |
Retoryczny model telewizji | 36 |
II. NADAWCA: BUDOWANIE WIARYGODNOŚCI | 41 |
Ethos mówcy | 41 |
Od instytucji medialnej do nadawcy indywidualnego | 46 |
Komponenty ethosu | 61 |
Phronesis. Wiedza i doświadczenie | 61 |
Arete. Rzetelność i etyka dziennikarska | 67 |
Eunoia. Nadawca telewizyjny wobec audytorium | 75 |
III. MEDIUM I TEKST: WYMIARY PERFORMATYWNE | 80 |
Telewizja a konstruowanie rzeczywistości | 80 |
Tekst – teksty telewizyjne | 87 |
Medium jako scena dla tekstu | 90 |
Audiowizualność a efekt autentyczności | 93 |
Dźwięk telewizyjny | 99 |
Wokalny wymiar dźwięku | 105 |
Obraz telewizyjny | 112 |
Język ruchomych obrazów | 118 |
Telewizualność | 128 |
Mówione i pisane – słowo w telewizji | 132 |
Telewizja bezpośredniego przekazu | 139 |
Od sekwencji do strumienia: doświadczenie płynności | 146 |
Całości i części: strukturowanie ramówki | 153 |
Panaceum na ulotność: powtórzenie w telewizji | 160 |
Między konwencją a kreacją: gatunek i format telewizyjny | 169 |
IV. PROJEKT: ODBIORCA | 180 |
Projektowanie odbiorcy | 180 |
Interaktywność jako strategia retoryczna | 191 |
Interakcja paraspołeczna | 200 |
Pathos. Emocjonalizacja przekazu | 205 |
Dramatyzacja | 220 |
Personalizacja | 229 |
Symplifikacja | 236 |
ZAKOŃCZENIE | 246 |
BIBLIOGRAFIA | 248 |
INDEKS NAZWISK | 268 |
INDEKS POJĘĆ | 277 |
NOTA REDAKCYJNA | 286 |
THE RHETORIC OF TELEVISION (SUMMARY) | 287 |