POLECAMY
„Logopedia Silesiana”, zgodnie z naukowo-badawczą tradycją czasopisma, wyjaśnia w szerokiej perspektywie opisu różnorodne aspekty mowy w rozwoju i zaburzeniach oraz dąży do przedstawienia bogatego kontekstu dyscypliny.
Piąty tom gromadzi prace naukowe oraz studia przypadków obejmujące teoretyczne rozważania i strategie badawczo-metodyczno-organizacyjne. Wdzięczni jesteśmy autorom, że zechcieli podzielić się naukową refleksją i doświadczeniem terapeutycznym na polu rozwijania zdolności człowieka do porozumiewania się i coraz lepszego funkcjonowania w słowie.
Mamy nadzieję, że zaprezentowane rozważania teoretyczne i praktyczne umożliwią doskonalenie terapeutycznego warsztatu i wyznaczanie skutecznej terapii złożonych klinicznie zaburzeń mowy.
(Prof. dr hab. Marian Kisiel, Przewodniczący Rady Naukowej „Logopedii Silesiany”)
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 430 |
Kategoria | Logopedia |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
„Logopedia Silesiana”. T. 1
do koszyka
„Logopedia Silesiana”. T. 2
do koszyka
„Logopedia Silesiana”. T. 3
do koszyka
„Logopedia Silesiana”. T. 4
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie (Olga Przybyla) / | 13 |
Część pierwsza Prace naukowo-badawcze | |
ОЛЬГА И. КУКУШКИНА, ЕЛЕНА Л. ГОНЧАРОВА: «Точка запуска» новых слуховых возможностей и спонтанного развития речи ребенка после кохлеарной имплантации / | 21 |
АЛЬБИНА И. САТАЕВА: Запускающий этап реабилитации ребенка с ки. Четыре сессии работы сурдопедагога / | 32 |
МАРИЯ Р. ХАЙДАРПАШИЧ, АЛЬБИНА И. САТАЕВА: Дети с ки в школьном возрасте. Четыре истории развития / | 43 |
Katarzyna Plutecka: Metody kształtowania mowy u dzieci niesłyszących. Przegląd stanowisk / | 59 |
Anna Walawska-Hrycek, Ewa Krzystanek: Anatomia funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego, cz. 2 / | 73 |
Tomasz Nowak: W kręgu neurolingwistycznych modeli percepcji języka i mowy. Wybrane propozycje i wstępne interpretacje / | 89 |
Tomasz Nowak: Przetwarzanie języka/mowy w umyśle/mózgu na tle wyników wybranych | |
eksperymentów neurolingwistycznych / | 112 |
Joanna Siuda, Maja Patalong-Ogiewa, Grzegorz Opala: Impairment of Episodic and Working Memory as a Predictor of Dementia Development in Mild Cognitive Impairment. Results From Four Years of Prospective Follow Up / | 138 |
Agnieszka Gorzkowska, Maja Patalong-Ogiewa: Znaczenie badania neuropsychologicznego w diagnozie pacjenta z otępieniem / | 152 |
Jolanta Panasiuk: Zespół dezintegracyjny w diagnozie i terapii logopedycznej / | 167 |
Katarzyna Kaczorowska-Bray: Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / | 199 |
Dawid Larysz, Agnieszka Rożek: Nieprawidłowa budowa aparatu mowy oraz opóźniony rozwój mowy u dzieci z izolowanymi postaciami kraniosynostoz / | 217 |
Olga Przybyla: Zaburzenie rozwoju koordynacji – dyspraksja. Przegląd badań / | 227 |
Wojciech Jagiełowicz: Płynność wypowiedzi publicystycznej w telewizyjnym dyskursie medialnym. Wstępne analizy / | 249 |
Małgorzata Waryszak: Ocena płynności mówienia. Wezwanie do dialogu logopedów z inżynierami / | 259 |
Część druga Studia z praktyki logopedycznej | |
Urszula Jęczeń, Sylwia Krupa: Wady wymowy oraz trudności w czytaniu i pisaniu u dorosłych | |
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / | 275 |
Anna Czyż: Subiektywna ocena poprawy jakości odbioru sygnałów akustycznych u pacjenta | |
ze ślimakowym uszkodzeniem narządu słuchu po zastosowaniu specjalistycznych sprzętów protetycznych. Studium przypadku / | 295 |
Aleksandra Strach-Sączewska: Nawracające porażenie nerwu twarzowego w przebiegu zespołu Melkerssona-Rosenthala. Studium przypadku / | 309 |
Tomasz Ludyga, Miłosz Gołyszny, Aleksandra Strach-Sączewska, Tatiana Lewicka, Joanna Siuda: Postać rzutowo-remisyjna stwardnienia rozsianego o ostrym przebiegu klinicznym. Opis przypadku / | 322 |
Miłosz Gołyszny, Tomasz Ludyga, Aleksandra Strach-Sączewska, Tatiana Lewicka, Joanna Siuda: Syndrom obcej ręki jako następstwo ukrwotocznienia udaru niedokrwiennego w obrębie prawej półkuli mózgu. Opis przypadku / | 330 |
Anna Michalczyk: Opóźniony rozwój mowy i jego wpływ na rozwój dziecka. Studium przypadku chłopca z ryzykiem dysleksji / | 337 |
Olga Przybyla: Studium przypadku dziecka z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym /357 | |
Cześć trzecia Materiały, pomoce, sprawozdania | |
Anna Żywot: Refleksje na temat terapii logopedycznej dziecka z podejrzeniem zespołu Landaua-Kleffnera / | 393 |
Martyna Polczyk: Praktyczna strona terapii neurologopedycznej osób dorosłych / | 400 |
Noty o autorach / | 411 |
Streszczenia / | 419 |