POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania.
(fragment Wstępu)
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 328 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
„Logopedia Silesiana”. T. 1
do koszyka
„Logopedia Silesiana”. T. 2
do koszyka
„Logopedia Silesiana”. T. 3
do koszyka
„Logopedia Silesiana”. T. 4
do koszyka
„Logopedia Silesiana” 2016. T. 5
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie (Olga Przybyla) / | 9 |
Część pierwsza | |
Prace naukowo-badawcze | |
KateŘiná Vitásková | |
Evaluation of Motor and Oral-motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population / | 15 |
Jolanta Panasiuk | |
Dysocjacja czy neurodegeneracja. Problemy diagnozy, leczenia i terapii / | 27 |
Barbara Kamińska, Katarzyna Kaczorowska-Bray Przyczyny i konsekwencje zmian w narządzie żucia u osób starszych / | 46 |
Wojciech Lipski | |
Wieloznaczność rozumienia terminu „konotacja” i jego aplikatywność w badaniach nad zaburzeniami mowy / | 57 |
Ewa Hrycyna Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej. Problemy teoretyczne / | 73 |
Marta Wysocka, Luiza Mackiewicz | |
Odbiór emocji wyrażonych w prozodii u dzieci z uszkodzonym narządem słuchu / | 89 |
Anna Czyż | |
Wsparcie osób niesłyszących w rozumieniu treści przekazu za pomocą SignWritingu / | 104 |
Kamila Dębińska-Gustaw | |
Badanie alalii prolongaty – propozycja metodologiczna / | 115 |
Magdalena Bury-Kamińska, Anna Gajda | |
Dwutorowe programowanie terapii logopedycznej z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) / | 139 |
Część druga | |
Studia z praktyki logopedycznej | |
Urszula Ciszewska-Psujek | |
Sprawność narracyjna w chorobie alkoholowej / | 159 |
Monika Kowalska | |
Diagnoza sprawności komunikacyjnej dorosłej osoby z niepełnosprawnością sprzężoną. Studium przypadku / | 189 |
Anna Żywot | |
„Imituję, więc jestem” – kilka uwag do kluczowego procesu w nabywaniu języka w świetle metody wideomodelowania Gemiini jako narzędzia wspomagającego rozwój mowy / | 202 |
Magdalena Kwaterkiewicz | |
Wpływ ćwiczeń muzycznych i muzyczno-ruchowych na rozwój kompetencji prozodycznych dzieci pięcio- i sześcioletnich / | 211 |
Aneta Syta | |
Dyslalia ankyloglosyjna – wpływ na wymowę sześciolatków / | 223 |
Dorota Kamińska | |
Teoria ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) w kontekście wspierania procesu terapii osób jąkających się / | 234 |
Aneta Syta | |
Głos w pracy pedagoga. Znaczenie, problemy i profilaktyka oraz propozycja ćwiczeń logopedycznych / | 269 |
Część trzecia | |
Pomoce, recenzje | |
Joanna Błażejewska-Ziora | |
Narzędzie diagnostyczne do wykorzystania we wczesnej interwencji neurologopedycznej – kwestionariusz do oceny funkcjonowania małego dziecka do 12. Miesiąca życia na podstawie wywiadu z rodzicami / | 283 |
Agnieszka Okrasińska | |
Recenzja: Zbigniew Tarkowski: A New Approach to Stuttering Diagnosis and Therapy. New York, Nova Sciences Publishers 2017, 207 stron / | 304 |
Dorota Wiewióra | |
Recenzja: Patologia mowy. Red. nauk. Zbigniew Tarkowski. Harmonia Universalis, Gdańsk 2017, 477 stron / | 308 |
Noty o autorach / | 313 |
Streszczenia / | 159 |