POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
The considerations presented in this book apart from educational problems include broader contexts of social reality, incorporating the area of care of the elderly and issues of social rehabilitation for the ones towards whom other educational measures have so far proved ineffective.
The first part of the book contains theoretical considerations about the contemporary social reality and the possibilities of carrying out constructive changes in it.
The second part of this book contains reports from social research. The presented studies underscore certain problems of the contemporary student governments.
It seems that this book can become a source of new questions and quests in the field of science but, first and foremost, educational, care and rehabilitational practice.
Rozważania przedstawione w książce poza problematyką edukacyjną dotykają szerszego kontekstu rzeczywistości społecznej, w tym kwestii opieki nad osobami starszymi oraz sprawy rehabilitacji socjalnej tych, wobec których inne działania edukacyjne okazały się nieskuteczne.
Pierwsza część pracy zawiera teoretyczne rozważania dotyczące współczesnej rzeczywistości społecznej oraz możliwości wprowadzenia do niej konstruktywnych zmian.
W drugiej części publikacji przedstawiono raport z badań społecznych. Zaprezentowane studia podkreślają pewne problemy współczesnych samorządów studenckich.
Niniejsza książka może się stać źródłem nowych pytań i poszukiwań w kwestii nauki, ale przede wszystkim praktyki edukacyjnej, opiekuńczej i rehabilitacyjnej.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 158 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-380-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | angielski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Introduction (Anetta Jaworska) | 7 |
Part 1. Theoretical background | 11 |
Andrzej Bałandynowicz; Probation system – penalties of medium force and measures of supervised liberty as a proposal of fair punishment | 11 |
Anetta Jaworska; Organization of prison management in Poland | 35 |
Teresa Sołtysiak; Pathological behavior of young generation – several remarks on academic research and its relations with prevention and social rehabilitation | 45 |
Ewa Murawska; The identity of an elderly person in the postmodern world – crisis or a new quality? | 53 |
Danuta Apanel; Mentally handicapped people and their leisure time | 61 |
Iwona Rudek; Diffi culties of growing up. Educational dilemmas that teachers and parents are facing | 69 |
Aldona Molesztak; Contemporary problems in bringing up children | 75 |
Part 2. Research report | 89 |
Violetta Kopińska; Contemporary problems of student council | 89 |
Renata Miszczuk; Care – upbringing – prevention on the example of the ‘Brachu’ Youth Community Centre in Kielce | 101 |
Grażyna Durka; Phenomenon of smoking cigarettes among teenagers | 107 |
Agnieszka Próchniak; Students’ attitude to the phenomenon of cheating | 117 |
Joanna Nawrocka; Between the social norms of caring for older persons and prejudices against them | 129 |
Piotr Próchniak; Pro-social risk taking and personal values. Study of fi re-fi ghters | 135 |
Piotr Próchniak; Time perspective of pro- and antisocial risk takers Comparative study of policemen and criminals | 141 |
Anetta Jaworska; In search of eff ective rehabilitation in penal institutions | 147 |