POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt.
Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Publikacja skupiła Autorów, którzy współpracowali z Doktor Bronisławą Dymarą i inspirowali się jej twórczością pedagogiczną. Teksty prezentują odkrywcze i twórcze podejścia w pracy z dzieckiem. W opracowaniach jest położony nacisk na niekonwencjonalność w pracy pedagogicznej w odniesieniu do teorii i praktyki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro dziecka i jego twórczość. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu działań innowacyjnych w pracy z dzieckiem. Zwrócono w niej uwagę na oryginalność metod w kształtowaniu postaw dziecka do twórczości i szeroko rozumianych wartości. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji dydaktycznych z dzieckiem dla studentów, nauczycieli czy rodziców.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 220 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-055-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Dziecko w świecie zabawy
do koszyka
Dziecko w świecie zabawy
do koszyka
Dziecko w świecie muzyki
do koszyka
Dziecko - aktywny uczestnik porodu....
do koszyka
Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp / | 9 |
Preface / | 10 |
Wiesława Korzeniowska | |
Dziecko w świecie dorosłych – na przestrzeni dziejów / | 11 |
Andrzej Stroynowski | |
Błędy w wychowaniu magnatów polskich w XVIII wieku / | 23 |
Jadwiga Szymaniak | |
Dlaczego bronię kompetencji? / | 35 |
Małgorzata Zalewska-Bujak | |
Nauczyciel, czyli kto? / | 49 |
Szczepan Kutrowski | |
Współbycie – przejaw ludzkiej żywotności i stylu życia / | 64 |
Stanisław Bortnowski | |
Pozwólmy uczniom działać twórczo (na przykładzie lekcji nie tylko z poezji) / | 71 |
Renata Raszka | |
Mity i fakty o rozwijaniu myślenia matematycznego dziecka / | 77 |
Katarzyna Nadrowska | |
Jak współdziałać z dzieckiem w przedszkolu? – czyli o roli metod aktywizujących w pracy nauczyciela / | 93 |
Jolanta Chowaniak, Jolanta Molenda | |
Dziecko w świecie ekspresji plastycznej – wykorzystanie twórczych technik plastycznych w pracy z dzieckiem przedszkolnym / | 107 |
Urszula Szuścik | |
Ocena prac plastycznych / | 117 |
Karolina Kmiecik-Jusięga | |
Dziecko w świecie koni. Pedagogiczny aspekt kontaktu z koniem / | 124 |
Anna Kurzeja | |
Dziecko w świecie dopalaczy / | 133 |
Grażyna Leśniczak | |
Rola nauczyciela przedszkola w procesie wychowania estetycznego dziecka / | 147 |
Natalia Ruman | |
Pomoc rodziny i szkoły dziecku przeżywającemu żałobę. Refleksje o śmierci / | 163 |
Monika Michalak, Sabina Kamińska | |
Świat należy do nas: o aktywności twórczej dziecka / | 179 |
Bronisława Dymara, Barbara Pierzchała | |
Dorośli i dzieci w świecie marzeń. Wywiad Bronisławy Dymary z Barbarą Pierzchałą / | 187 |
Bibliografia / | 199 |
Indeks nazwisk / | 213 |