POLECAMY
-16%
Redakcja:
Format:
Monografia zawiera opracowania, w których podjęto szeroko zakreśloną refleksję naukową nad rolą uniwersytetu w perspektywie kształcenia przez całe życie.
Uczelnie wyższe zaangażowane w Lifelong Learning powinny uwzględniać aspiracje i oczekiwania interesariuszy w swojej instytucjonalizowanej strategii oraz otwierać się na kontakt ze zróżnicowaną populacją studentów, poczynając od uczniów szkół podstawowych, średnich, aż po dorosłych w różnych kategoriach wiekowych.
Książka dla tych, którym bliska jest idea permanentnego rozwoju dydaktyki na poziomie akademickim, i zainspiruje do kolejnych dyskusji nad rolą uniwersytetu w perspektywie kształcenia przez całe życie.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 285 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-264-6 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Uniwersytet. Fallen Crest. Tom 5
do koszyka
Uniwersytet jako dobro wspólne
do koszyka
Uniwersytet Pani Bajki
do koszyka
Uniwersytet w dobie przemian
do koszyka
Uniwersytet (w) sieci
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Część I | 11 |
MODELE KSZTAŁCENIA UNIWERSYTECKIEGO. DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA | 11 |
1. Wdrażanie i rozwój koncepcji kształcenia przez całe życie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (Sławomir Smyczek) | 13 |
2. Organizacja kształcenia ustawicznego na uczelniach wyższych – modele i doświadczenia praktyczne (Janusz Marek Lichtarski, Jerzy Niemczyk) | 21 |
3. Synergia nauki i biznesu w perspektywie kształcenia przez całe życie na przykładzie Wydziału Ekonomicznego UMCS (Agnieszka Sitko-Lutek, Anna Rakowska, Zbigniew Pastuszak) | 31 |
4. O pomiarze efektywności nakładów na edukację i szkolenia w kontekście kształcenia przez całe życie (Józef Dziechciarz) | 42 |
5. Aktywne metody kształcenia we współpracy z otoczeniem gospodarczym – doświadczenia i rekomendacje (Katarzyna Rupik, Justyna Maciąg) | 52 |
6. Mobilność edukacyjna studentów Polski i Kazachstanu − studium porównawcze (Radosław Jeż, Jacek Szołtysek, Sebastian Twaróg, Svetlana Karstina) | 61 |
7. Nowe media a skuteczność procesów kształcenia – perspektywa studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (Patrycja Klimas) | 74 |
8. Kształcenie ustawiczne w Polsce i Unii Europejskiej oraz formy aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków (Urszula Grzega) | 85 |
9. Rola uniwersytetów we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy (Anna Kwiecień) | 93 |
Część II | 101 |
TENDENCJE ROZWOJOWE UNIWERSYTETU. PERSPEKTYWA MULTIDYSCYPLINARNA | |
101 | |
1. Od humanizmu do kariery. Zmiany uniwersytetu dziś i jutro (Wojciech Czakon) | 103 |
2. Rozwój nauki od wyjaśniania do jej instrumentalizacji (Grażyna Musiał, Eugeniusz Kośmicki) | 113 |
3. Okiem humanisty: o horyzontach uniwersyteckiego dialogu między humanistyką a ekonomią (Aleksandra Pethe) | 123 |
4. Realizacja zadań rozwojowych w perspektywie kształcenia ustawicznego (Anna Piekacz, Paulina Kuzior) | 133 |
5. Nowe zadania dla zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym (Grażyna Trzpiot) | 142 |
6. Rola uniwersytetów w budowaniu społeczeństwa informacyjnego (Ewa Ziemba, Tomasz Papaj, Maria Jadamus-Hacura) | 151 |
7. Zrównoważona konsumpcja i produkcja – wyzwanie dla edukacji w polskim szkolnictwie wyższym. Problemy i doświadczenia (Elżbieta Lorek) | 164 |
8. Zrównoważony uniwersytet – zasoby i zasady działalności w obszarze sustainability (Arnold Pabian) | 174 |
Część III | 183 |
LIFELONG LEARNING Z PERSPEKTYWY INTERESARIUSZY | |
183 | |
1. Ścieżka rozwoju i stałego doskonalenia kariery zawodowej logistyka – model Katedry Logistyki Ekonomicznej na UE w Katowicach (Danuta Kisperska-Moroń, Ryszard Piniecki, Piotr Hanus, Dagmara Jarosz-Lewandowska, Krzysztof Niestrój, Edyta Klosa, Marek Kasperek, Marcin Świtała, Krzysztof Zowada) | 185 |
2. Praktyczny profil studiów na kierunku Przedsiębiorczość i Finanse – pierwsze doświadczenia i nowe wyzwania (Grzegorz Głód, Jacek Pietrucha) | 205 |
3. Praktyka jako środowisko propagowania efektów kształcenia (Barbara Czarnecka, Małgorzata Pańkowska) | 215 |
4. Koncepcja Lifelong Learning z perspektywy nauczyciela akademickiego (Agnieszka Dziubińska, Iwona Woźniak) | 224 |
5. Formy kształcenia a studia i praca zawodowa w opinii absolwentów kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (Marcin Komańda) | 233 |
6. Modele kooperacji uczelni z biznesem (Kinga Hoffmann, Monika Rutkowska) | 242 |
7. Problemy uznawania efektów kształcenia uzyskanych w systemach pozaformalnych na turystycznych kierunkach kształcenia (Zygmunt Kruczek) | 257 |
Literatura | 265 |
Informacja o autorach | 283 |