POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka jest kolejnym (po publikacjach: Perspektywy badań nad kulturą, red. Ryszard W. Kluszczyński, Anna Zeidler-Janiszewska; Katarzyna Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej; Blanka Brzozowska, Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje; Kamila Żyto, Strategie labiryntowe w filmie fikcji; Dagmara Rode, Polityka w pierwszej osobie: twórczość Dereka Jarman; Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) tomem serii SZTUKA – MEDIA – KULTURA pod red. prof. R. W. Kluszczyńskiego. Stanowi próbę wskazania paradygmatów współczesnego kina – poprzez ukazanie paradygmatów współczesnej narracji filmowej (labirynt i kłącze); przybliżenie paradygmatu kina blockbusterowego; porządkującą analizę kina interaktywnego; rekonesans związany z dokumentem interaktywnym; rzut oka na crowdfunding, stanowiący zapowiedź nowego modelu finansowania kina; spojrzenie na esej audiowizualny z perspektywy genologicznej i historycznej; próbę kategoryzacji kina 3D; przypomnienie niemieckich realizacji dokumentalnych stacji ARD i ZDF (lata 2006-2008); dostrzeżenie zwyczajnego realizmu i kina mówionego we współczesnej odsłonie; wnikliwą analizę postmodernistycznego kodu w filmach Leosa Carakasa; wskazanie sposobów funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 206 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-539-3 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Paradygmaty współczesnej dydaktyki
do koszyka
Paradygmaty dydaktyki
do koszyka
Paradygmaty gospodarowania zasobami...
do koszyka
Paradygmaty i narzędzia opisu języka...
do koszyka
PARADYGMATY JUTRA WYZWANIA DLA NAUK...
do koszyka
Paradygmaty kształcenia studentów i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Tomasz Kłys, Ryszard W. Kluszczyński) | 8 |
Małgorzata Jakubowska, Kamila Żyto – Labirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowej | 12 |
Krzysztof Jajko – Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego | 24 |
Ryszard W. Kluszczyński – Kino interaktywne – porządkowanie pola | 42 |
Dagmara Rode, Paweł Sołodki – Dokument interaktywny – rekonesans | 76 |
Blanka Brzozowska – Crowdfunding – nowy model finansowania kina? | 88 |
Bartosz Zając – Esej audiowizualny – w stronę historii | 100 |
Michał Pabiś-Orzeszyna – Historia na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucji | 114 |
Konrad Klejsa – Drezno i Gustloff – miejsca pamięci niemieckich ofiar II wojny światowej i ich reprezentacje w filmach telewizyjnych stacji ARD i ZDF z lat 2006-2008 | 134 |
Patryk Łapczyński – Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego | 154 |
Adam Cybulski – Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa | 168 |
Tomasz Szczęsny – Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym | 190 |
Noty o autorach | 204 |