Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci

-5%

Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

36,10  38,00 (-5%)

Najniższa cena z 30 dni: 38,00 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W rozprawie autorka dokonuje z jednej strony analizy różnych aspektów społecznego funkcjonowania człowieka jako świadomego podmiotu w relacjach ze sobą i światem zewnętrznym, budującego własną koncepcję siebie. Przedmiotem refleksji są więc między innymi takie pojęcia, jak: obraz siebie, samoocena, poczucie własnej wartości, motywacje, samodzielność. Analizuje nie tylko istotę i cechy opisywanych zjawisk, ale również czynniki i przebieg ich rozwoju u dzieci.


Rok wydania2013
Liczba stron466
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-361-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział I. Komponenty kognitywne, afektywne i behawioralne funkcjonowania psychospołecznego dziecka    15
  
  Wprowadzenie    15
  1.1. Samoocena: pojęcie, cechy i funkcje rozwojowe    16
  1.1.1. Poczucie własnej skuteczności jako naczelna struktura samooceny    27
  1.1.2. Wpływ doświadczeń rozwojowych na kształtowanie samooceny    29
  1.2. Motywacja i sposób zachowania się w sytuacji zadaniowej    31
  1.2.1. Motywacja i jej rodzaje    31
  1.2.2. Motywacja do nauki    33
  1.3. Kompetentny przedszkolak    38
  1.3.1. Koncepcja psychospołecznego rozwoju dziecka    38
  1.3.2. Kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym    41
  
  Rozdział II. Modele edukacji przedszkolnej a rozwój dziecka    57
  
  2.1. Pojęcie modelu edukacji przedszkolnej    57
  2.2. Elementy współtworzące modele edukacyjne zależne od nauczyciela    81
  2.2.1. Przestrzeń edukacyjna przedszkola    81
  2.2.2. Relacje między dziećmi w grupie przedszkolnej    86
  2.2.3. Klimat edukacji    89
  2.2.4. Organizacja zajęć w przedszkolu    103
  2.3. Rodzaje modeli edukacyjnych    112
  2.3.1. Założenia i praktyka tradycyjnego modelu edukacji przedszkolnej    114
  2.3.2. Założenia i praktyka modelu holistycznego edukacji przedszkolnej    118
  
  Rozdział III. Metodologiczne założenia badań własnych    129
  
  3.1. Zarys problematyki    129
  3.2. C el badań, problemy i hipotezy badawcze    132
  3.3. Przegląd zmiennych    139
  3.4. Metody i narzędzia badawcze    146
  3.4.1. Pomiar zmiennej niezależnej    146
  3.4.2. Pomiar zmiennych zależnych    156
  3.5. Charakterystyka wykorzystanych metod analizy danych    172
  3.6. Organizacja badań    173
  3.7. Osoby badane i teren badań    174
  
  Rozdział IV. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci – analiza wyników badań    177
  
  Wprowadzenie    177
  4.1. Poziom i zmiany samooceny dzieci    178
  4.1.1. Samoocena ogólna    178
  4.1.2. Poziom i zmiany samooceny szczegółowej w zakresie relacji społecznych    188
  4.1.3. Samoocena stanów emocjonalnych i zachowań społecznych    196
  4.2. Doświadczenia dziecka w zakresie kontaktów z rówieśnikiem i nauczycielem    207
  4.3. Poczucie własnych umiejętności skutecznego działania    216
  4.4. Samopoczucie dziecka w przedszkolu    228
  4.5. Motywacja dziecka i sposób podejścia do zadania    234
  4.6. Umiejętności dzieci umożliwiające samodzielne korzystanie z zasobów otoczenia społecznego i środowiskowego    249
  Podsumowanie    288
  
  Rozdział V. Zróżnicowanie modeli edukacyjnych i kontekstów środowiskowych a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci    295
  
  Wprowadzenie    295
  5.1. Konteksty edukacyjne a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci    296
  5.2. Związek między zmiennymi uwarunkowanymi pracą nauczyciela    320
  5.3. Związek między zmiennymi z uwzględnieniem czynników środowiskowych i rozwojowych    324
  5.4. Dynamika zmiany samooceny dzieci    329
  Podsumowanie    334
  
  Rozdział VI. Związek między modelami edukacyjnymi i kontekstem środowiskowym a funkcjonowaniem psychospołecznym dzieci    337
  
  Wprowadzenie    337
  6.1. Analiza regresji dla modeli edukacyjnych i kontekstów środowiskowych    338
  6.1.1. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a samoocena dziecka    338
  6.1.2. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a poziom doświadczeń poznawczych dzieci    341
  6.1.3. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a poczucie umiejętności skutecznego działania    343
  6.1.4. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a motywacja dziecka do wykonania zadania    347
  6.1.5. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a umiejętności psychospołeczne dziecka    350
  6.2. Analiza czynnikowa struktury edukacji dziecka w wieku przedszkolnym w obszarze umiejętności dzieci    363
  Podsumowanie    366
  
  Zakończenie i synteza wyników    373
  Bibliografia    393
  Spis tabel    427
  Spis wykresów    433
  Spis rysunków    435
  Spis schematów    435
  
  Załączniki    437
  1. Narzędzia badawcze    437
  2. Materiał fotograficzny    459
  3. Rysunki dzieci    461
  4. Funkcjonowanie dzieci a samoocena stanów emocjonalnych    463
RozwińZwiń