Zróżnicowanie zachowań konsumentów na rynku turystyki kulturowej

Zróżnicowanie zachowań konsumentów na rynku turystyki kulturowej

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy zaprezentowano proces postępowania konsumentów na rynku turystyki kulturowej oraz jego determinanty. Omówiono problematykę rynku turystyki kulturowej w ujęciu systemowym, przedstawiono specyfikę produktu turystyki kulturowej i jego konsumentów – turystów kulturowych, a także rolę i znaczenie kultury w procesie zaspokajania potrzeb turystycznych. Praca zawiera również próbę konceptualizacji pojęcia zachowań konsumentów na rynku turystycznym. Oprócz kwestii definicyjnych zaprezentowano determinanty warunkujące postępowanie turystów odnośnie do podróży turystycznych. W monografii omówiono także założenia metodyczne badania własnego autorki. Jego rezultatem jest zaprezentowanie postępowania dotyczącego wyjazdu turystycznego zróżnicowanej grupy konsumentów na rynku turystyki kulturowej i jego determinant. W pracy przedstawiono również autorską wersję macierzy klasyfikującej turystów kulturowych. Wnioski zawarte w monografii mogą być wykorzystane przez podmioty podaży obszarowego produktu turystyki kulturowej do racjonalnego nim gospodarowania na wszystkich jego poziomach (od rdzenia produktu do produktu poszerzonego, a nawet potencjalnego).


Rok wydania2012
Liczba stron232
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-596-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Rynek turystyki kulturowej – ujęcie systemowe    15
  
  1.1. Rynek turystyczny i jego podstawowe elementy     15
  1.1.1. Rynek turystyczny – kwestie teoretyczne i terminologiczne     15
  1.1.2. Istota podaży i popytu turystycznego     17
  1.1.3. Systemowe ujęcie rynku turystycznego     21
  1.2. Specyfika rynku turystyki kulturowej     27
  1.2.1. Turystyka kulturowa w literaturze przedmiotu     27
  1.2.2. Funkcje turystyki kulturowej     33
  1.2.3. Istota i cechy uczestnika turystyki kulturowej     37
  1.2.4. Produkt turystyki kulturowej i jego wewnętrzna struktura     41
  1.2.5. Rynek turystyki kulturowej jako system     54
  
  Rozdział 2. Kultura w procesie zaspokajania potrzeb turystów    62
  
  2.1. Kultura w wybranych teoriach naukowych     62
  2.1.1. Pojęcie kultury     62
  2.1.2. Wielowymiarowy charakter kultury     67
  2.1.3. Kultura symboliczna i jej zakres     69
  2.1.4. Kultura w teorii funkcjonalizmu     71
  2.2. Kultura jako bodziec i instrument w procesie zaspokajania potrzeb turystycznych     74
  2.2.1. Miejsce potrzeb turystycznych w strukturze potrzeb konsumpcyjnych     74
  2.2.2. Proces zaspokajania potrzeb turystycznych i jego etapy     76
  2.2.3. Rola kultury w procesie zaspokajania potrzeb turystów     91
  
  Rozdział 3. Zachowania konsumentów na rynku turystycznym i ich determinanty    95
  
  3.1. Zachowania konsumpcyjne a zachowania na rynku turystycznym     95
  3.2. Determinanty wyznaczające zachowania turystyczne     100
  3.2.1. Klasyfikacje uwarunkowań determinujących zachowania konsumentów na rynku turystycznym     100
  3.2.2. Uwarunkowania endogeniczne     102
  3.2.3. Uwarunkowania egzogeniczne     111
  
  Rozdział 4. Metoda badania    129
  
  4.1. Cel i ogólne założenia badania     129
  4.2. Dobór próby     133
  4.3. Podstawy formalne badania zachowań turystycznych i ich determinant     135
  4.4. Konstrukcja macierzy klasyfikującej uczestników turystyki kulturowej     149
  
  Rozdział 5. Zachowania konsumentów na rynku turystyki kulturowej i ich determinanty w świetle badań empirycznych    154
  
  5.1. Uczestnik turystyki kulturowej i jego zachowania w zakresie decyzji o podróży turystycznej     154
  5.1.1. Profil uczestnika turystyki kulturowej     154
  5.1.2. Podróż wyobrażona, rzeczywista i wspominana uczestnika turystyki kulturowej     155
  5.2. Decyzje o podróży turystycznej wybranych grup uczestników turystyki kulturowej i ich determinanty     164
  5.2.1. Turysta ukierunkowany na poznanie dziedzictwa kulturowego     164
  5.2.2. Turysta uczestniczący w imprezach i wydarzeniach kulturalnych     168
  5.2.3. Turysta podróżujący w celach religijno-pielgrzymkowych     173
  5.3. Segmenty uczestników turystyki kulturowej i ich zachowania turystyczne – analiza porównawcza     178
  5.4. Klasyfikacja uczestników turystyki kulturowej – ujęcie macierzowe     187
  
  Zakończenie     193
  
  Literatura     197
  Spis tabel     220
  Spis rysunków     220
  Streszczenie w języku angielskim     222
  Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie     224
RozwińZwiń