Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

-5%

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

KUP I POBIERZ

Format: pdf

30,40  32,00 (-5%)

WYPOŻYCZ

Dostęp online przez myIBUK

Najniższa cena z 30 dni: 24,32 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności. W rozdziale trzecim przedstawiono wpływ kapitału intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem kapitału ludzkiego, na innowacyjność i na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Istotnym elementem kapitału intelektualnego jest system wartości wyznaczający postawy, zarówno w życiu społecznym, jak i gospodarczym. W rozdziale czwartym pokazano konsumentów jako osoby coraz bardziej wyczulone na zachowania rynkowe firm, od których zależy stopień powodzenia koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. W rozdziale piątym zaprezentowano koncepcję oraz wyniki własnych badań empirycznych. Informacje uzyskane w wyniku badań ankietowych firm umożliwiły przybliżenie mechanizmów realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Praca zawiera kilka załączników. Są to przede wszystkim wzory trzech kwestionariuszy ankietowych, które były wykorzystane w celu przeprowadzenia badań bezpośrednich, oraz zbiorcze zestawienia wyników ze względu na cechy charakteryzujące badane zbiorowości.


Rok wydania2016
Liczba stron376
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-297-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I
  PODSTAWY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA W MARKETINGU W PERSPEKTYWIE ETYKI I GLOBALIZACJI    17
  1. Miejsce i elementy etyki biznesu w systemie nauk o moralności    17
  2. Czasowy i kulturowy wymiar etyki biznesu na tle wybranych kierunków filozoficznych    22
  3. Geneza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR)    33
  4. Obszary odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa na tle koncepcji pokrewnych    45
  5. Rozwój CSR w kontekście procesów internacjonalizacji i globalizacji    56
  6. Wpływ globalizacji na współczesne praktyki marketingowe    64
  7. Przesłanki implementacji CSR w marketingu    70
  Rozdział II
  SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO WARTOŚĆ DLA INTERESARIUSZY    87
  1. Wartości społeczne w misji, wizji i systemie celów przedsiębiorstwa    87
  2. Tworzenie systemu troski o interesariuszy    94
  3. Rozwój instrumentów społecznej odpowiedzialności biznesu    103
  4. Rola kodeksu etycznego przedsiębiorstwa w promowaniu etycznych zachowań w biznesie    112
  5. Oczekiwania interesariuszy wobec CSR w marketingu w zakresie wartości ekonomiczno-społecznych    121
  Rozdział III
  WPŁYW KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO NA WYMIAR ETYCZNY DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ    126
  1. Menedżer marketingu jako kreator społecznie odpowiedzialnych postaw przedsiębiorstwa    126
  2. Funkcje menedżera marketingu a nowy wymiar zarządzania    137
  3. Zakres refleksji etycznej w marketingu    151
  4. Wielość i konflikt ról pełnionych przez menedżerów marketingu    161
  Rozdział IV
  WPŁYW KONSUMENTÓW NA REALIZACJĘ KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W MARKETINGU    171
  1. Zależność między ewolucją roli klientów a współczesnym marketingiem    171
  2. Konsument a problem wartości w marketingu    181
  3. Wiedza i relacje w procesie zarządzania wartością klienta    192
  4. Rola konsumentów i organizacji konsumenckich w egzekwowaniu skuteczności realizacji koncepcji odpowiedzialnego marketingu    203
  Rozdział V
  SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW – W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH    212
  1. Charakterystyka procedury badawczej i badanych zbiorowości    212
  2. Stosunek kadry kierowniczej badanych przedsiębiorstw do problemów społecznej odpowiedzialności    217
  2.1. Profil respondentów    217
  2.2. Sposób pomiaru    219
  2.3. Wyniki badań    220
  3. Identyfikacja zakresu społecznej odpowiedzialności w działalności marketingowej badanych przedsiębiorstw – profil respondentów i wyniki badań    229
  4. Ocena stopnia przywiązania klientów do społecznie odpowiedzialnych zachowań firm – profil respondentów i wyniki badań    247
  Zakończenie    263
  Bibliografia    271
  Spis rysunków    291
  Spis tabel    292
  Spis wykresów    294
  Załączniki    295
RozwińZwiń