POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Autorzy interdyscyplinarnych rozważań dwutomowej serii wydawniczej „Świat małego dziecka”, koncentrując się na istocie rozwoju dziecka i jego edukacji oraz sytuacjach, kiedy wymaga ono szczególnego wsparcia, starali się przedstawić Czytelnikowi analizowaną problematykę w sposób pozwalający nie tylko na dostrzeżenie wagi podejmowanych tematów, ale też umożliwiający własną refleksję nad zagadnieniami, które znajdując swoje podstawy w teorii nauk humanistycznych, społecznych, filozoficznych łączą się z praktycznymi wyzwaniami, jakie przed dzieckiem i dorosłym stawia świat współczesny. I choć problemy wieloaspektowego rozwoju, edukacji i terapii dzieci podejmują w sposób niezależny od siebie, w ramach różnych podejść teoretycznych i metodologicznych, redaktorzy serii skomponowali dwa spójne tomy. Mamy nadzieję, że zamieszczone w nich artykuły zainteresują zarówno teoretyków, jak i praktyków zajmujących się wspomaganiem i wspieraniem dzieci w rozwoju, a także studentów pedagogiki oraz dyscyplin jej pokrewnych i będą stanowiły inspirację do dyskursu i nowych badań.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 241 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2620-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Świat idei Jacka Kuronia
do koszyka
Świat bliski i świat daleki w...
do koszyka
Świat Zosi
do koszyka
Świat Zosi
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie w tematykę serii | 7 |
ELŻBIETA WIECZÓR. Childchood – a Fascination with Human Development | 11 |
ANNA RATAJCZAK. Instytucjonalna opieka nad małym dzieckiem. Aktualny stan – perspektywy | 19 |
IRENA ADAMEK. Paradygmatyczne u(ś)ciski w edukacji elementarnej | 31 |
ZOFIA REMISZEWSKA. Inaczej o dziecku i przedszkolu | 45 |
MELINDA PIERSON. Self-Concept in Special Education | 63 |
ANNA BASIŃSKA. Meeting Children’s Educational Veeds through Co-Teaching | 73 |
JOLANTA BONAR. Kompetencje uczniów w świetle wybranych dyskursów wczesnej edukacji | 81 |
MAGDALENA GROCHOWALSKA. Instytucjonalne ramy edukacji przedszkolnej jako tło wspierania rozwoju dziecka | 97 |
JOLANTA SAJDERA. Doświadczenia interakcyjne dziecka w wieku przedszkolnym | 109 |
RAFAŁ DANISZEWSKI. Wspieranie samodzielności i kreatywności dziecka podczas edukacji przedszkolnej | 117 |
KATARZYNA GAWLICZ. Tresowanie posłusznych dzieci. Techniki dyscyplinarne w przedszkolu | 131 |
ANNA BUŁA. Kto nauczy małe dzieci dostrzegać i rozumieć zawiłości otaczającego świata? – O kondycji wczesnoszkolnej edukacji przyrodniczej | 149 |
JOLANTA MACIĄG. Między programowaniem a modelowaniem przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej dziecka | 163 |
AGNIESZKA ZALEWSKA-MELER. Potrzeba ruchu a aranżacja przestrzeni – o statusie aktywności fizycznej dziecka w wieku przedszkolnym | 179 |
RAYSHAN LAI, MELINDA PIERSON. Overview and Rationale | 191 |
MARTA ANNA SAŁAPATA. „Cóż pozostało cioci, jak być aniołem dobroci”, czyli krótka refleksja o strzelaniu do nauczycielskiej bramki | 199 |
ANNA JAKUBOWICZ-BRYX. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w oczach rodziców | 209 |
WIESŁAW SZYSZKOWSKI. Edukacja domowa w Polsce. Szansa czy zagrożenie dla dziecka? | 227 |
Podsumowanie rozważań tomu I | 239 |