Świat małego dziecka t.1

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy interdyscyplinarnych rozważań dwutomowej serii wydawniczej „Świat małego dziecka”, koncentrując się na istocie rozwoju dziecka i jego edukacji oraz sytuacjach, kiedy wymaga ono szczególnego wsparcia, starali się przedstawić Czytelnikowi analizowaną problematykę w sposób pozwalający nie tylko na dostrzeżenie wagi podejmowanych tematów, ale też umożliwiający własną refleksję nad zagadnieniami, które znajdując swoje podstawy w teorii nauk humanistycznych, społecznych, filozoficznych łączą się z praktycznymi wyzwaniami, jakie przed dzieckiem i dorosłym stawia świat współczesny. I choć problemy wieloaspektowego rozwoju, edukacji i terapii dzieci podejmują w sposób niezależny od siebie, w ramach różnych podejść teoretycznych i metodologicznych, redaktorzy serii skomponowali dwa spójne tomy. Mamy nadzieję, że zamieszczone w nich artykuły zainteresują zarówno teoretyków, jak i praktyków zajmujących się wspomaganiem i wspieraniem dzieci w rozwoju, a także studentów pedagogiki oraz dyscyplin jej pokrewnych i będą stanowiły inspirację do dyskursu i nowych badań.


Rok wydania2013
Liczba stron241
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2620-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie w tematykę serii     7
  ELŻBIETA WIECZÓR. Childchood – a Fascination with Human Development     11
  ANNA RATAJCZAK. Instytucjonalna opieka nad małym dzieckiem. Aktualny stan – perspektywy     19
  IRENA ADAMEK. Paradygmatyczne u(ś)ciski w edukacji elementarnej     31
  ZOFIA REMISZEWSKA. Inaczej o dziecku i przedszkolu     45
  MELINDA PIERSON. Self-Concept in Special Education     63
  ANNA BASIŃSKA. Meeting Children’s Educational Veeds through Co-Teaching     73
  JOLANTA BONAR. Kompetencje uczniów w świetle wybranych dyskursów wczesnej edukacji     81
  MAGDALENA GROCHOWALSKA. Instytucjonalne ramy edukacji przedszkolnej jako tło wspierania rozwoju dziecka     97
  JOLANTA SAJDERA. Doświadczenia interakcyjne dziecka w wieku przedszkolnym     109
  RAFAŁ DANISZEWSKI. Wspieranie samodzielności i kreatywności dziecka podczas edukacji przedszkolnej     117
  KATARZYNA GAWLICZ. Tresowanie posłusznych dzieci. Techniki dyscyplinarne w przedszkolu     131
  ANNA BUŁA. Kto nauczy małe dzieci dostrzegać i rozumieć zawiłości otaczającego świata? – O kondycji wczesnoszkolnej edukacji przyrodniczej     149
  JOLANTA MACIĄG. Między programowaniem a modelowaniem przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej dziecka     163
  AGNIESZKA ZALEWSKA-MELER. Potrzeba ruchu a aranżacja przestrzeni – o statusie aktywności fizycznej dziecka w wieku przedszkolnym     179
  RAYSHAN LAI, MELINDA PIERSON. Overview and Rationale     191
  MARTA ANNA SAŁAPATA. „Cóż pozostało cioci, jak być aniołem dobroci”, czyli krótka refleksja o strzelaniu do nauczycielskiej bramki     199
  ANNA JAKUBOWICZ-BRYX. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w oczach rodziców     209
  WIESŁAW SZYSZKOWSKI. Edukacja domowa w Polsce. Szansa czy zagrożenie dla dziecka?     227
  Podsumowanie rozważań tomu I     239
RozwińZwiń