INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Umiejętność współdziałania i pracy w zespole jest kompetencją wysoko cenioną w wielu dziedzinach naszego życia. Warunki do nabywania wymienionej kompetencji obowiązani są stwarzać nauczyciele wszystkich szczebli kształcenia i wszystkich specjalności, ale zadanie zainicjowania procesu jej kształtowania przypada pedagogom pracującym z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. I właśnie zagadnienie realizacji tej powinności na pierwszym etapie edukacji znalazło się w centrum zainteresowania Autorki. Praca adresowana jest do dwóch grup: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycieli.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 122 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-7271-560-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Praca domowa najmłodszych uczniów
do koszyka
Praca, bezrobocie, zatrudnienie
do koszyka
Praca dyplomowa
do koszyka
Praca etyka polityka
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 5 |
UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA I PRACY W GRUPIE JAKO JEDNA Z KLUCZOWYCH KOMPETENCJI WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA | 8 |
Grupa, jej struktura, dynamika i wymiary funkcjonowania | 8 |
Praca w grupie i warunkujące ją kompetencje | 14 |
Etapy rozwoju umiejętności współdziałania | 21 |
GRUPOWA PRACA UCZNIÓW W PROCESIE SZKOLNEJ EDUKACJI | 27 |
Nauka w parach - diadach, uczenie się wzajemne, uczenie się przez mówienie | 27 |
Nauczanie grupowe, metody uczenia kooperatywnego i uczenie się we współpracy, edukacyjna aktywność grupowa | 31 |
Praca grupowa formą organizacyjną procesu kształcenia | 36 |
PRACA GRUPOWA JAKO PRZEDMIOT BADAN | 42 |
Badania nad optymalizacją grupowego nauczania | 42 |
Kontrowersje wokół pracy grupowej uczniów w wieku wczesnoszkolnym | 46 |
Praca grupowa uczniów kształcenia zintegrowanego w świetle wyników własnych badań | 50 |
MOŻLIWOŚCI ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI EFEKTYWNEGO WSPÓŁDZIAŁANIA W ZESPOLE I PRACY W GRUPIE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ | 72 |
Miejsce pracy grupowej w wybranych współczesnych koncepcjach kształcenia zintegrowanego | 73 |
Projektowanie pracy grupowej uczniów klas i-iii w wymiarze społecznym | 76 |
Projektowanie pracy grupowej uczniów klas i-iii w wymiarze zadaniowym | 90 |
KIEROWANIE GRUPOWĄ PRACĄ UCZNIÓW W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELI | 101 |
Zadania, funkcje i kompetencje nauczycielskie sprzyjające kierowaniu pracą grupową uczniów | 102 |
Zasady komunikacji ułatwiające zespołową formę pracy | 108 |
Organizowanie przestrzeni edukacyjnej dla pracy grupowej uczniów | 110 |
Zakończenie | 115 |
Literatura | 117 |
Spis tabel, wykresów i schematów | 121 |