INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Zamieszczone w książce teksty są wyrazem namysłu nad rzeczywistością edukacyjną. Nabiera ona konkretnych wymiarów i znaczenia dzięki prezentacji struktur oraz zasad funkcjonowania systemu szkolnictwa w Niemczech, Holandii i Stanach Zjednoczonych, a także przywołaniu wybranych odniesień do edukacji w Polsce. W centrum zainteresowania postawiono trzy kluczowe kategorie: edukację, stratyfikację społeczną i tożsamość młodzieży. Tworzą one swoiste „punkty orientacyjne” – organizujące stale obecne wątki refleksji socjologicznej i pedagogicznej, ukierunkowane na edukację uwikłaną w kontekst struktury społecznej i budowanie tożsamości.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 322 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2406-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Część pierwsza. STRUKTURY I FUNKCJONOWANIE SYSTEMÓW EDUKACJI – PERSPEKTYWA EUROAMERYKAŃSKA | 11 |
WALDEMAR SEGIET. System edukacji w Niemczech – problem egalitaryzacji kształcenia | 13 |
OLGA GRABOWSKA. System edukacji w Holandii – orientacja na demokratyzację | 33 |
OLGA MAZUREK-LIPKA. System edukacji w Stanach Zjednoczonych – w kierunku wyrównywania szans | 53 |
Część druga. STRATYFIKACYJNA ROLA EDUKACJI – WYBRANE INTERPRETACJE I EGZEMPLIFIKACJE | 71 |
WALDEMAR SEGIET. Edukacja naznaczona obecnością rodziny. Kontekst społecznej reprodukcji uprzywilejowania. Ujęcie teoretyczne. Weryfikacje empiryczne na przykładzie Polski i Niemiec | 73 |
OLGA GRABOWSKA. Możliwości i szanse w dostępie do edukacji w wybranych grupach społecznych w Holandii | 111 |
OLGA MAZUREK-LIPKA. Pochodzenie i wykształcenie jako determinanty sukcesu społecznego w Stanach Zjednoczonych | 143 |
Część trzecia. FORMALNA EDUKACJA, KULTURA POPULARNA A TOŻSAMOŚĆ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY | 179 |
DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH. Pragmatyzm i samorealizacja: o tożsamości współczesnego pokolenia młodzieży niemieckiej | 181 |
OLGA GRABOWSKA. Kultura popularna i tożsamość młodzieży holenderskiej | 205 |
OLGA MAZUREK-LIPKA. Reality show i kult celebryty – ponowoczesna tożsamość młodzieży amerykańskiej | 235 |
WALDEMAR SEGIET. Edukacyjne drogi młodych dorosłych z perspektywy społecznego ustrukturyzowania i jednostkowych biografii | 269 |
Bibliografia | 301 |
Education – social stratification – identity of young people. A study in comparative pedagogics and sociology of education (Summary) | 321 |