INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka znanego psychiatry amerykańskiego o wielkich walorach dydaktycznych. Przedstawia zagadnienie stosunków międzyludzkich w kategoriach tzw. analizy transakcyjnej. Omawia typowe sytuacje społeczne, ujmując je w konwencji "gier". Uczy sposobów poprawy wzajemnych kontaktów między ludźmi, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć zarówno siebie, jak i drugiego człowieka.
W książce przedstawiono 30 typowych sytuacji społecznych, analizując je w konwencji tzw. gier.
Pozycja składa się z 3 części:
- Część 1 zawiera teorię potrzebną do analizy i jasnego zrozumienia gier,
- Część 2 prezentuje opisy poszczególnych gier,
- Część 3 mieści w sobie materiał kliniczny i teoretyczny, który pozwala zrozumieć, co znaczy być wolnym od gry.
Obecne, piąte wydanie pracy, zawiera zmiany w terminologii i ujęciu tematu, oparte na głębszych przemyśleniach autora, dalszych lekturach oraz nowym materiale klinicznym. Pozycja stanowi interesującą lekturę przede wszystkim dla psychologów, terapeutów i pedagogów.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Psychologia społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-14139-4 |
Numer wydania | 5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 5 |
Wstęp | 7 |
1. Stosunki społeczne | 7 |
2. Strukturalizowanie czasu | 10 |
Część pierwsza. Analiza gier | 15 |
Rozdział 1. Analiza strukturalna | 16 |
Rozdział 2. Analiza transakcyjna | 21 |
Rozdział 3. Procedury i rytuały | 26 |
Rozdział 4. Rozrywki | 31 |
Rozdział 5. Gry | 37 |
1. Definicja | 37 |
2. Przykład gry | 39 |
3. Geneza gier | 45 |
4. Funkcja gier | 47 |
5. Klasyfikacja gier | 49 |
Część druga. Skarbiec gier | 51 |
Wstęp | 52 |
1. Notacja | 52 |
2. Wyrażenia potoczne | 54 |
Rozdział 6. Gry życiowe | 55 |
1. Alkoholik | 55 |
2. Dłużnik | 62 |
3. Kopnij mnie | 65 |
4. Teraz cię mam, ty sukinsynu | 65 |
5. Patrz, co przez ciebie zrobiłem | 68 |
Rozdział 7. Gry małżeńskie | 72 |
1. Kozi róg | 72 |
2. Sąd | 75 |
3. Oziębła kobieta | 77 |
4. Udręczona | 80 |
5. Gdyby nie ty | 83 |
6. Patrz, jak bardzo się starałem | 84 |
7. Kochanie | 87 |
Rozdział 8. Gry na przyjęciach | 88 |
1. Ależ to okropne | 88 |
2. Wada | 90 |
3. Spryt (Schlemiel) | 91 |
4. Dlaczego ty nie — tak, ale | 94 |
Rozdział 9. Gry seksualne | 100 |
1. Walczcie ze sobą | 100 |
2. Perwersja | 101 |
3. Gwałt | 102 |
4. Gra w pończoszkę | 105 |
5. Awantura | 106 |
Rozdział 10. Gry świata podziemnego | 108 |
1. Policjanci i złodzieje | 108 |
2. Jak się stąd wydostać | 113 |
3. Wytnijmy numer Józkowi | 114 |
Rozdział 11. Gry terapeutyczne | 116 |
1. Cieplarnia | 116 |
2. Ja tylko próbuję ci pomóc | 118 |
3. Ubóstwo | 122 |
4. Wieśniaczka | 125 |
5. Psychiatria | 127 |
6. Głupi | 130 |
7. Drewniana noga | 132 |
Rozdział 12. Gry konstruktywne | 136 |
1. Pracowite wakacje | 136 |
2. Szarmancki | 137 |
3. Filantrop | 139 |
4. Lokalny mędrzec | 140 |
5. Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie | 140 |
Część trzecia. Na marginesie gier | 141 |
Rozdział 13. Znaczenie gier | 142 |
Rozdział 14. Gracze | 144 |
Rozdział 15. Paradygmat | 146 |
Rozdział 16. Autonomia | 149 |
Rozdział 17. Osiągnięcie autonomii | 153 |
Rozdział 18. Gry i co dalej? | 155 |
Dodatek. Klasyfikacja zachowań | 156 |
Spis treści | 158 |