W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich

W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich

8 ocen

Autor:

Eric Berne

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka znanego psychiatry amerykańskiego o wielkich walorach dydaktycznych. Przedstawia zagadnienie stosunków międzyludzkich w kategoriach tzw. analizy transakcyjnej. Omawia typowe sytuacje społeczne, ujmując je w konwencji "gier". Uczy sposobów poprawy wzajemnych kontaktów między ludźmi, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć zarówno siebie, jak i drugiego człowieka.


W książce przedstawiono 30 typowych sytuacji społecznych, analizując je w konwencji tzw. gier.


Pozycja składa się z 3 części:


- Część 1 zawiera teorię potrzebną do analizy i jasnego zrozumienia gier,
- Część 2 prezentuje opisy poszczególnych gier,
- Część 3 mieści w sobie materiał kliniczny i teoretyczny, który pozwala zrozumieć, co znaczy być wolnym od gry.


Obecne, piąte wydanie pracy, zawiera zmiany w terminologii i ujęciu tematu, oparte na głębszych przemyśleniach autora, dalszych lekturach oraz nowym materiale klinicznym. Pozycja stanowi interesującą lekturę przede wszystkim dla psychologów, terapeutów i pedagogów.


Rok wydania2010
Liczba stron160
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14139-4
Numer wydania5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     5
  Wstęp     7
  
  1. Stosunki społeczne     7
  2. Strukturalizowanie czasu     10
  
  Część pierwsza. Analiza gier     15
  
  Rozdział 1. Analiza strukturalna     16
  
  Rozdział 2. Analiza transakcyjna     21
  
  Rozdział 3. Procedury i rytuały     26
  
  Rozdział 4. Rozrywki     31
  
  Rozdział 5. Gry     37
  
  1. Definicja     37
  2. Przykład gry     39
  3. Geneza gier     45
  4. Funkcja gier     47
  5. Klasyfikacja gier     49
  
  Część druga. Skarbiec gier     51
  
  Wstęp     52
  
  1. Notacja     52
  2. Wyrażenia potoczne     54
  
  Rozdział 6. Gry życiowe     55
  
  1. Alkoholik     55
  2. Dłużnik     62
  3. Kopnij mnie     65
  4. Teraz cię mam, ty sukinsynu     65
  5. Patrz, co przez ciebie zrobiłem     68
  
  Rozdział 7. Gry małżeńskie     72
  
  1. Kozi róg     72
  2. Sąd     75
  3. Oziębła kobieta     77
  4. Udręczona     80
  5. Gdyby nie ty     83
  6. Patrz, jak bardzo się starałem     84
  7. Kochanie     87
  
  Rozdział 8. Gry na przyjęciach     88
  
  1. Ależ to okropne     88
  2. Wada     90
  3. Spryt (Schlemiel)     91
  4. Dlaczego ty nie — tak, ale     94
  
  Rozdział 9. Gry seksualne     100
  
  1. Walczcie ze sobą     100
  2. Perwersja     101
  3. Gwałt     102
  4. Gra w pończoszkę     105
  5. Awantura     106
  
  Rozdział 10. Gry świata podziemnego     108
  
  1. Policjanci i złodzieje     108
  2. Jak się stąd wydostać     113
  3. Wytnijmy numer Józkowi     114
  
  Rozdział 11. Gry terapeutyczne     116
  
  1. Cieplarnia     116
  2. Ja tylko próbuję ci pomóc     118
  3. Ubóstwo     122
  4. Wieśniaczka     125
  5. Psychiatria     127
  6. Głupi     130
  7. Drewniana noga     132
  
  Rozdział 12. Gry konstruktywne     136
  1. Pracowite wakacje     136
  2. Szarmancki     137
  3. Filantrop     139
  4. Lokalny mędrzec     140
  5. Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie     140
  
  Część trzecia. Na marginesie gier     141
  
  Rozdział 13. Znaczenie gier     142
  
  Rozdział 14. Gracze     144
  
  Rozdział 15. Paradygmat     146
  
  Rozdział 16. Autonomia     149
  
  Rozdział 17. Osiągnięcie autonomii     153
  
  Rozdział 18. Gry i co dalej?     155
  
  Dodatek. Klasyfikacja zachowań     156
  
  Spis treści    158
RozwińZwiń