INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Pierwsze syntetyczne opracowanie całokształtu działalności filmowej Andrzeja Munka, którego twórczość wzbudza coraz większe zainteresowanie w Polsce i na świecie. Książka ukazuje się w 90-lecie urodzin reżysera. W sposób przewodnikowy przedstawia aspekty twórczości filmowca: studia dotyczące dokumentalnych początków kariery reżyserskiej Andrzeja Munka, analizy filmów Człowieka na torze, Eroiki, Zezowatego szczęścia oraz niedokończonej Pasażerki oraz rys biograficzny z nieznanymi faktami z życia Munka i jego kompletną filmografię. Autor podkreśla ponadto znaczenie dorobku Munka dla historii filmu polskiego, idei kina autorskiego i społeczeństwa obywatelskiego. Książka dla filmoznawców, krytyków i wszystkich miłośników kina.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 147 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2291-0 |
Język publikacji | angielski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Deziluzja w kinie. Wybór przekładów
do koszyka
Niewidzialną ręką
do koszyka
Przeostrzenia
do koszyka
Konteksty źródłowe w badaniach...
do koszyka
Krzysztof Zanussi
do koszyka
Spis treści
Acknowledgements | 7 |
Filmography | 9 |
Foreword | 15 |
CHAPTER 1. Progeny of the Polish October | 17 |
CHAPTER 2. The genesis of Eroica | 24 |
CHAPTER 3. Literary origins | 27 |
CHAPTER 4. The screenplay | 31 |
CHAPTER 5. The moment of freedom | 35 |
CHAPTER 6. Eroica’s new language | 42 |
CHAPTER 7. The obverse of Kanał | 54 |
CHAPTER 8. Dzidziuś as dissembler | 57 |
CHAPTER 9. The composition of Eroica | 67 |
CHAPTER 10. ‘For me there will always be a prison camp’ | 73 |
CHAPTER 11. Construction of time and space | 80 |
CHAPTER 12. Keeping one’s head in the Somosierra mountain pass | 87 |
CHAPTER 13. The third novella Con bravura | 97 |
CHAPTER 14. Eroica as a genre | 103 |
CHAPTER 15. The reception of Eroica | 108 |
CHAPTER 16. Munk as precursor | 116 |
CHAPTER 17. Eroica’s language of music | 122 |
Conclusion | 131 |
Notes | 137 |
Bibliography (selection) | 139 |