POLECAMY
-24%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
W książce ujęto nowe zjawiska telewizyjne (niekoniecznie oglądane w tradycyjnie rozumianej telewizji stąd skupienie się w wielu tekstach na konwergencji mediów) w sposób interesujący dla młodego widza i czytelnika. Przedstawiono najpopularniejsze seriale telewizyjne oglądane przez młodych widzów na całym świecie, a także w Polsce (często za pomocą Internetu, w oryginalnej wersji językowej). Autorzy wybrali najróżniejsze tytuły i starali się zgłębić fenomen ich popularności, są to teksty eseistyczne, ale próbujące sięgać po narzędzia badawcze wykorzystywane w pracy socjologicznej, kulturoznawczej. Czytelnikiem docelowym są internauci w wieku 16-25, którzy oglądają kilka amerykańskich, brytyjskich seriali równocześnie, a poza ich oglądaniem angażują się w poszukiwanie informacji, tworzenie fandomów, interpretowanie poszczególnych odcinków na blogach, forach internetowych, czy serwisach tematycznych. Stąd wiele miejsca poświęcone zostało zjawisku widza sieciowego (drugoobiegowego, czyli internauty). Na polskim rynku ukazało się kilka podobnych publikacji cieszących się sporym zainteresowaniem, ale często zarzut wobec nich polegał na tym, że pisali je doświadczeni autorzy nie potrafiący zgłębić np. fenomenu seriali młodzieżowych. W przypadku poniższej publikacji autorzy skupili się na tych tytułach, które sami oglądają i stanowią dla nich widza docelowego.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 248 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
ISBN-13 | 978-83-7865-148-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Władcy ciemności
do koszyka
Władcy Czarnej Wieży
do koszyka
Władcy łuku. Cykl Zdobywca. Tom 2
do koszyka
Władcy Ognia
do koszyka
Władcy Polski
do koszyka
Władcy przestworzy
do koszyka
Władcy Słów - dostęp indywidualny
do koszyka
Władcy świtu
do koszyka
Władcy świtu
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Tam i z powrotem. Reinterpretacje | 11 |
Karol Jachymek. Kodeks Haynesa. Rzecz o Mildred Pierce | 13 |
Patrycja Włodek. Londyńska mgła nigdy nie opada. Mariaż tradycji i współczesności w Sherlocku | 31 |
Aneta Jałocha. Śnieżka, jabłko i Zła Królowa. Rekonfiguracje baśniowych motywów w serialu Dawno, dawno temu | 41 |
2. Dziwny jak człowiek. Narracje drugoobiegowe | 51 |
Martyna Olszowska. Top of the Lake – postkolonialne krajobrazy męskości | 53 |
Jakub Dymek. Serial fetyszystyczny? Fetysze w Mad Men | 63 |
Joanna Chludzińska. Po prostu Dziewczyny | 87 |
Anna Kołos. Queerowa reprezentacja kobiecości w Słowie na L | 95 |
Karol Jachymek. Smak kobiety. Wyjaśniając Gotowe na wszystko | 105 |
3. Po epoce Kocham Lucy. Telewizja ze śmiechem w puszce | 121 |
Justyna Bucknall-Hołyńska. Brytyjska a amerykańska komedia sytuacyjna | 123 |
Małgorzata Major. Miranda vs. Hannah, ciało vs. ciało. Casus Mirandy i Dziewczyn | 133 |
4. Nowogeneracyjny zwrot tematyczny | 145 |
Ewelina Twardoch. Śmierć i dziewczyna. O nieoczywistej metafizyce zbrodni w serialach inspirowanych Miasteczkiem Twin Peaks | 147 |
Magdalena Bałaga. Nowy wspaniały świat i stare problemy. Ekonomia w serialach nowej generacji | 159 |
Mateusz Mirys. Od zera do dilera. Analiza tropów fabularnych serialu Breaking Bad | 169 |
Przemysław Dudziński. Jeden procent żyje poza prawem. Gatunek, męskość i wartości w Synach Anarchii | 179 |
Pod rządami HBO i Netfliksa | 191 |
Jakub Ryszkiewicz. To nie telewizja…? | 193 |
Karolina Robaczek. O przyszłości telewizji przy okazji House of Cards | 201 |
Samuel Nowak. Przeciw estetyzacji. Kilka uwag na marginesie pisania o telewizji jakościowej | 209 |
Małgorzata Major. Kto się boi telewizji jakościowej? Przypadek serialu The Fall | 217 |
5. Uwagi końcowe | 229 |
Izabela Kalinowska-Blackwood. Spoglądając zza wielkiej wody | 231 |
Mirosław Filiciak. Polscy ord-cutters, amerykańskie seriale i studia nad telewizją | 235 |
Noty o autorach | 245 |