POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Do dzisiejszego dnia tytułowy film uznawany jest za jeden z najbardziej wstrząsających dramatów wojennych w historii światowej kinematografii. Trudno wskazać inny obraz, który przynosiłby podobną wizję wojny, równie oryginalną, spójną i sugestywną. I oddziaływałby na widza z taką samą intensywnością. Autorka książki przybliża czytelnikom postać mało znanego w Polsce rosyjskiego reżysera oraz jego najwybitniejszy film. Przedstawia kulisy realizacji utworu, którego powstanie blokowano przez lata ze względów cenzuralnych, ukazuje jego nietypowość. Wnikliwie analizuje problemy związane z kreacją bohaterów, konstrukcją świata przedstawionego, ekranową przemocą. Publikacja adresowana jest nie tylko do filmoznawców i medioznawców, ale do wszystkich miłośników kina, do osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat filmów wojennych, kinematografii rosyjskiej.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 161 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2604-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Idź do nieba
do koszyka
Idź i czekaj mrozów
do koszyka
Idź i wróć człowiekiem
do koszyka
Idź krok po kroku
do koszyka
Idź na spacer!
do koszyka
Idź własną drogą
do koszyka
Idź ze mną
do koszyka
Negocjuj jakby od tego zależało twoje...
do koszyka
Spis treści
Podziękowania | 6 |
Filmografia | 7 |
Wstęp | 11 |
ROZDZIAŁ 1. Wielka Wojna Ojczyźniana na ekranie. Radzieckie kino wojenne | 15 |
ROZDZIAŁ 2. Od Zabijcie Hitlera do Idź i patrz. Kulisy realizacji filmu | 46 |
ROZDZIAŁ 3. Dzieci wojny. Konstrukcja głównego bohatera filmu | 61 |
ROZDZIAŁ 4. Westernowa i ekspresjonistyczna wizja wojny. Konstrukcja świata przedstawionego Idź i patrz | 87 |
Zakończenie | 121 |
Recepcja filmu | 131 |
Przypisy | 143 |
Bibliografia (wybór) | 157 |
Podziękowania | 6 |
Filmografia | 7 |
Wstęp | 11 |
ROZDZIAŁ 1. Wielka Wojna Ojczyźniana na ekranie. Radzieckie kino wojenne | 15 |
ROZDZIAŁ 2. Od Zabijcie Hitlera do Idź i patrz. Kulisy realizacji filmu | 46 |
ROZDZIAŁ 3. Dzieci wojny. Konstrukcja głównego bohatera filmu | 61 |
ROZDZIAŁ 4. Westernowa i ekspresjonistyczna wizja wojny. Konstrukcja świata przedstawionego Idź i patrz | 87 |
Zakończenie | 121 |
Recepcja filmu | 131 |
Przypisy | 143 |
Bibliografia (wybór) | 157 |