INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej.
W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają potrzebę podejmowania działań programowych, charakterystykę obecnej sytuacji i bariery w realizacji działań międzyresortowych.
Kolejne rozdziały identyfikują adresatów programu, cele, zadania i przewidywane efekty tych działań oraz założenia organizacyjne i standardy wymagań stawiane placówkom wnioskującym o rekomendację do prowadzenia działań programowych.
Istotne informacje dotyczące międzyresortowego finansowania działań na rzecz dzieci zawiera 6 rozdział.
W części empirycznej przedstawiono rezultaty dwuletniego wdrażania programu WWKSC dotyczące: działań koordynujących program, spełniania warunków konkursowych umożliwiających placówkom uzyskanie rekomendacji do programu, spełniania warunków formalnych i merytorycznych przez rekomendowane placówki, analizy zależności między czynnikami związanymi z tworzeniem systemu, a obecnym etapem realizacji założeń programowych, oraz raport z bezpośredniej pracy programowej z dziećmi. Opis wybranych wniosków stanowi egzemplifikację dokonanej pracy przygotowawczej niektórych placówek do uczestnictwa w programie.
Uzyskane rezultaty zostały sformułowane w podsumowaniu każdego rozdziału, jak również w zakończeniu pracy i wnioskach końcowych.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 278 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-108-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp ??9 | |
Rozdział | 1 |
Uzasadnienie potrzeby organizowania wczesnego | |
wspomagania rozwoju dziecka ?17 | |
1.1. Identyfikacja problemu i zarys sytuacji demograficznej Polski ?26 | |
1.2. Wybrane dane epidemiologiczne dotyczące występowania | |
niepełnosprawności u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia ?28 | |
1.3. Dostępne dane statystyczne dotyczące niepełnosprawności występującej | |
u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia ?29 | |
Rozdział | 2 |
Podstawy prawne prowadzenia działań na rzecz małych dzieci ?35 | |
2.1. Polski system prawny i wynikające z niego możliwości wdrażania działań | |
z zakresu wczesnej pomocy dziecku i jego rodzinie ?38 | |
2.2. Dokumenty prawa międzynarodowego wskazujące kierunki działań | |
w zakresie wczesnej pomocy małemu dziecku ?48 | |
Rozdział | 3 |
Ustalenia terminologiczne i uzasadnienie dla podjęcia | |
działań pilotażowych ?55 | |
3.1. Ustalenia terminologiczne ?55 | |
3.2. Uzasadnienie dla podjęcia działań pilotażowych ?61 | |
Rozdział | 4 |
Adresaci, cele i zadania realizacji pilotażu programu WWKSC | |
i przewidywane efekty ?65 | |
4.1. Adresaci pilotażu programu ?65 | |
4.2. Cele pilotażu programu ogólne i szczegółowe ?67 | |
4.2.1. Szczegółowy cel działań w odniesieniu do dzieci ?68 | |
4.2.2. Cel działań w odniesieniu do rodziców ?69 | |
4.2.3. Postulowany model działań w stosunku do dziecka i rodziny ?71 | |
4.2.4. Cele działań w odniesieniu do społeczeństwa ?72 | |
4.3. Czas trwania, forma i zadania do realizacji w ramach pilotażu ?73 | |
Rozdział 5 | |
Standardy wymagań, jakie muszą spełniać placówki ?77 | |
5.1. Wymagania dotyczące bazy lokalowej placówki realizującej | |
program rządowy WWKSC ?78 | |
5.2. Standardy merytoryczne ?79 | |
5.2.1. Standardy dotyczące organizacji pracy placówki ?80 | |
5.3. Zadania do realizacji przez specjalistów ?85 | |
Rozdział 6 | |
Finansowanie zadań programowych ?91 | |
6.1. Szczegółowy opis kalkulacji kosztów ?91 | |
6.2. Rodzaje usług świadczonych w ramach bonu terapeutycznego ?94 | |
6.3. Możliwości zgromadzenia przez rekomendowaną placówkę | |
odpowiednich środków finansowych 100 | |
6.4. Wykaz poszczególnych świadczeń programowych i regulacji | |
umożliwiających ich finansowanie 101 | |
Rozdział 7 | |
Przyjęty dla pilotażu programu sposób koordynacji działań 105 | |
Rozdział 8 | |
Sformułowanie problemów, pytań i celu badawczego 109 | |
8.1. Przedmiot badań, hipotezy, zmienne, wskaźniki i narzędzia badawcze 113 | |
8.2. Zmienne badawcze i wskaźniki 116 | |
8.3. Organizacja, teren i zakres badań 118 | |
8.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze jako sposoby opracowania | |
materiału empirycznego 121 | |
Rozdział 9 | |
Analiza materiału badawczego 125 | |
9.1. Spełnianie warunków przez placówki wnioskujące | |
o przyznanie rekomendacji 125 | |
9.2. Koordynacja działań pilotażowych 130 | |
9.3. Realizacja świadczeń zdrowotnych na podstawie zawarcia kontraktów | |
z oddziałami wojewódzkimi NFZ 140 | |
9.4. Działania programowe realizowane we współpracy z oddziałami | |
terenowymi PFRON 141 | |
9.5. Przekazywanie środków finansowych z subwencji oświatowej | |
przez jednostki samorządu terytorialnego 141 | |
9.6. Realizacja programu WWKSC w rekomendowanych placówkach 143 | |
9.7. Analiza działań koordynacyjnych oraz bezpośrednio prowadzonych | |
z dziećmi 154 | |
9.7.1. Efekty ilościowe i jakościowe wyników uzyskanych podczas | |
realizacji pilotażu programu WWKSC (2005–2007) 154 | |
9.8. Ewaluacja realizacji standardów pilotażu przez placówki rekomendowane | |
do programu WWKSC według wskaźników ankiety ewaluacyjnej 157 | |
9.9. Postępy w usprawnianiu dzieci na przykładzie badań przeprowadzonych | |
przez placówki 172 | |
9.10. Realizacja programów dla rodziców 182 | |
9.11. Ocena sposobu przyjmowania dzieci do programu, kwalifikacje kadry 183 | |
Rozdział 10 | |
Podsumowanie wyników realizacji programu WWKSC 185 | |
Rozdział 11 | |
Główne rekomendacje 195 | |
Bibliografia 199 | |
Inne źródła 200 | |
Programy komputerowe 202 | |
Aneksy 203 | |
Aneks 1. Wyciąg z wykazu głównych jednostek chorobowych wg ICD-10, | |
dających wskazania do udzielania wczesnej, wielospecjalistycznej, | |
kompleksowej pomocy w ośrodkach wczesnej interwencji 203 | |
Aneks 2. Przykład programu WWKSC zgłoszonego do konkursu | |
i prowadzonego w samodzielnym ośrodku terapii | |
i rehabilitacji dla dzieci 207 | |
Aneks 3. Projekt działań do realizacji w Krajowym Programie | |
Wczesnej Pomocy Dzieciom z Zaburzeniami | |
w Rozwoju (WWKSC) 237 | |
Aneks 4. Ankieta ewaluacyjna pilotażu programu rządowego | |
„Wczesna, wielospecjalistyczna, kompleksowa, skoordynowana | |
i ciągła pomoc dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością | |
lub niepełnosprawnemu oraz jego rodzinie” 242 | |
Spis schematów, tabel i wykresów 275 | |