Drogowskazy studiowania Podręcznik umiejętności akademickich

1 opinia

Format:

epub, mobi

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi

34,30  49,00 (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,30 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dlaczego warto i jak uczyć się w grupie?


Czy wszyscy uczymy się w ten sam sposób?


Jak pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem?


Jak czytać i pisać teksty naukowe?


Jak zaprezentować siebie, swoją pracę i nie dać się stresowi?


Studiowanie wymaga nie tylko samodzielności i odpowiedzialności, lecz także eksplorowania i podejmowania wielu aktywności nieobjętych planem studiów. To czas rozwoju zainteresowań, poszukiwania innych możliwości rozwoju oraz nabywania nowych kompetencji w kołach naukowych, organizacjach studenckich i działalności pozauczelnianej. Okres studiowania to gromadzenie różnych doświadczeń oraz budowanie własnego kapitału intelektualnego i społecznego, co w rezultacie pozwoli absolwentom uczelni dobrze przygotować się do wejścia na rynek pracy.


Moment przejścia ze szkoły średniej do systemu edukacji wyższej może być dla wielu świeżo upieczonych studentów trudnym czasem. Ta książka ma dostarczyć wsparcia w tym szczególnie ważnym okresie stawiania pierwszych kroków w nowym środowisku, jakim jest szkoła wyższa.


Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności skutecznego studiowania, ale przede wszystkim rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja umożliwia studentom poznanie zarówno własnych mocnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej.


Konstrukcja i koncepcja podręcznika korespondują ze współczesnymi teoriami uczenia się i czynią uczącego się projektantem własnego procesu kształcenia, a nie tylko odbiorcą eksperckiej wiedzy przekazanej w formie pisanej. Jest to podejście szanujące podmiotowość czytelnika i zachęcające go do twórczego wykorzystywania proponowanych treści.


Z recenzji dr hab. Małgorzaty Rosalskiej, prof. UAM


Rok wydania2024
Liczba stron208
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23782-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp Anna Wach, Joanna Furmańczyk VII
  
  1. Nie jesteś sam, czyli dlaczego warto i jak uczyć się w grupie Anna Wach, Joanna Furmańczyk, Adam Metelski     1
    1.1. Grupa a zespół. Praca i uczenie się w grupie     1
    1.2. Dynamika procesów grupowych     5
    1.3. Role zespołowe     17
    Bibliografia     28
  
  2. Studiowanie w dobrym stylu, czyli o różnicach indywidualnych w uczeniu się Anna Wach, Adam Metelski     29
    2.1. Kompetencje w zakresie studiowania     29
    2.2. Uczenie się i style uczenia się     34
    2.3. Inteligencja czy inteligencje?     48
    2.4. Rola osobowości w procesie uczenia się     57
    2.5. Strategie zapamiętywania     64
    Bibliografia     73
  
  3. Pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem? Joanna Furmańczyk, Anna Wach, Jerzy Kaźmierczyk     77
    3.1. Uczelnia wyższa jako miejsce zdobywania wiedzy i doświadczeń     77
    3.2. Cele studiowania     84
    3.3. Motywacja do nauki i sposoby jej podtrzymywania     88
    3.4. Zarządzanie sobą w czasie     99
    Bibliografia     106
  
  4. Powrót do szkoły, czyli nauka czytania i pisania tekstów naukowych Olena Shelest-Szumilas, Krzysztof Szwarc, Jerzy Kaźmierczyk     109
    4.1. Efektywne czytanie     109
    4.2. Cechy charakterystyczne tekstów naukowych, styl naukowy, źródła informacji naukowej     114
    4.3. Zasady przygotowywania tekstów naukowych     119
    4.4. Etyka przygotowywania tekstów naukowych     126
    4.5. Elektroniczne narzędzia służące do tworzenia przypisów i bibliografii     141
    Bibliografia     148
  
  5. Bądź jak Steve Jobs, czyli jak zaprezentować siebie i nie dać się stresowi? Joanna Furmańczyk, Olena Shelest-Szumilas, Jerzy Kaźmierczyk     153
    5.1. Efektywne czy efektowne przemówienia publiczne?     153
    5.2. Skuteczne komunikowanie werbalne i niewerbalne w wystąpieniach publicznych     161
    5.3. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych     169
    5.4. Stres i sposoby radzenia sobie z nim     175
    Bibliografia     188
  
  Indeks rzeczowy     191
  
  O Autorach     195
RozwińZwiń