Kwartalnik Pedagogiczny 2023/3 (269)

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

14,36  16,70 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,36 zł 

W dzisiejszym świecie zdarzenia globalne wpływają na każdy aspekt życia, stawiając przed edukacją nowe wyzwania. Celem tego numeru jest dogłębna analiza różnych aspektów procesu edukacyjnego w kontekście konsekwencji pandemii COVID-19 oraz szerszych przemian społecznych, technologicznych i kulturowych. Artykuły prezentują interdyscyplinarne podejścia badawcze obejmujące obszary takie, jak lingwistyka, psychologia, ekonomia, pedagogika i socjologia. To szerokie ujęcie umożliwia spojrzenie na wyzwania edukacyjne z różnych perspektyw. Poszczególne teksty wnoszą wkład do dyskusji na temat adaptacji i innowacji w środowisku edukacyjnym, stając się źródłem wiedzy dla badaczy, nauczycieli i wszystkich zainteresowanych rozwojem strategii edukacyjnych. Zamysłem tego numeru jest jednak nie tylko dokumentacja wyzwań, lecz także inspiracja do poszukiwania skutecznych rozwiązań edukacyjnych, dostosowanych do współczesnego kontekstu.


Artykuły zostały opracowane przez: Kamilę Wichrowską i Paulinę Marchlik ("Zdalne lekcje języka angielskiego dla najmłodszych dzieci"), Justynę Majkowską i Joannę Felczak ("Źródła stresu i radzenie sobie z nim u nauczycieli w okresie pandemii COVID-19"), Iwonę Dronia ("Teacher’s personality and cultural identity impacting students’ motivation. Effective dialogue/discourse in a classroom"), Joannę Szyszkowską, Barbarę Banaszczak, Annę Kingę Zduńczyk-Kłos, Milenę Michalską, Antoninę Doroszewską i Katarzynę Potocką ("Zdolność do skupienia uwagi i multitaskingu u studentów uczelni wyższych w okresie pandemicznej nauki na odległość"), Lucynę Myszka-Strychalską ("Students’ professional capital during the COVID-19 pandemic – reports from nationwide research"), Katarzynę Tomaszek i Agnieszkę Muchacką-Cymerman ("‘Is it just a matter of impulse control?’ A cross-cultural study in offline and online aggression among Japanese and European burnout students") oraz Małgorzatę Kłobuszewską ("A conscious investment or an unpleasant necessity? Parental expenditures on children’s education in Poland"). Numer otwiera wprowadzenie autorstwa Joanny Madalińskiej-Michalak.


Rok wydania2023
Liczba stron170
KategoriaEdukacja
WydawcaUniwersytet Warszawski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Joanna Madalińska-Michalak – Wprowadzenie    7
  
  ARTYKUŁY
  Kamila Wichrowska, Paulina Marchlik – Zdalne lekcje języka angielskiego dla najmłodszych dzieci    9
  
  Justyna Majkowska, Joanna Felczak – Źródła stresu i radzenie sobie z nim u nauczycieli w okresie pandemii COVID-19    27
  
  Iwona Dronia – Teacher’s personality and cultural identity impacting students’ motivation. Effective dialogue/discourse in a classroom    47
  
  Joanna Szyszkowska, Barbara Banaszczak, Anna Kinga Zduńczyk-Kłos, Milena Michalska, Antonina Doroszewska, Katarzyna Potocka – Zdolność do skupienia uwagi i multitaskingu u studentów uczelni wyższych w okresie pandemicznej nauki na odległość    71
  
  Lucyna Myszka-Strychalska – Students’ professional capital during the COVID-19 pandemic – reports from nationwide research    91
  
  Katarzyna Tomaszek, Agnieszka Muchacka-Cymerman – ‘Is it just a matter of impulse control?’ A cross-cultural study in offline and online aggression among Japanese and European burnout students    111
  
  Małgorzata Kłobuszewska – A conscious investment or an unpleasant necessity? Parental expenditures on children’s education in Poland    139
  
  Noty o Autorach    167
  
  *********
  
  Joanna Madalińska-Michalak – Introduction    7
  
  ARTICLES
  Kamila Wichrowska, Paulina Marchlik – Remote English lessons in early childhood education    9
  
  Justyna Majkowska, Joanna Felczak – Teachers’ sources of stress and their coping strategies during the Covid-19 pandemic    27
  
  Iwona Dronia – Teacher’s personality and cultural identity impacting students’ motivation. Effective dialogue/discourse in the classroom    47
  
  Joanna Szyszkowska, Barbara Banaszczak, Anna Kinga Zduńczyk-Kłos, Milena Michalska, Antonina Doroszewska, Katarzyna Potocka – University students’ ability to focus and multitask during the pandemic distance learning    71
  
  Lucyna Myszka-Strychalska – Students’ professional capital during the COVID-19 pandemic – reports from nationwide research    91
  
  Katarzyna Tomaszek, Agnieszka Muchacka-Cymerman – ‘Is it just a matter of impulse control?’ A cross-cultural study in offline and online aggression among Japanese
  and European burnout students    111
  
  Małgorzata Kłobuszewska – A conscious investment or an unpleasant necessity? Parental expenditures on children’s education in Poland    139
  
  Contributors to this issue    167
RozwińZwiń