Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia

-14%

Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

50,74  59,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 59,00 zł 

Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m.in.:


istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu,
przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji,


przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.


Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.


Rok wydania2024
Liczba stron196
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8358-801-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorce  | str.  7
  Wstęp  | str.  9
  CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE,
   WSPÓŁCZESNE REALIZACJE  | str.  11
  
  Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str.    13
  Istota mentoringu | str.    15
  Rodzaje mentoringu | str.    18
  Istota tutoringu | str.    21
  Rodzaje tutoringu | str.    24
  
  CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU
   KROK PO KROKU  | str.  27
  Krok I. Pozyskanie sponsorów  | str.  29
  Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji  | str.  32
  Krok III. Określenie celu projektu  | str.  35
  Krok IV. Powołanie zespołu projektowego  | str.  37
  Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych  | str.  39
  Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych  | str.  42
  Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor  | str.  46
  Krok VIII. Realizacja programu  | str.  51
  Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu  | str.  54
  CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW  | str.  57
  „First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym  | str.  59
  Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center”  | str.  74
  Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet”  | str.  93
  Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat)  | str.  106
  „Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu  | str.  118
  „Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu  | str.  127
  Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych  | str.  141
  „Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej  | str.  153
  Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej  | str.  170
  Informacje o autorach studiów przypadków  | str.  181
  Bibliografia  | str.  189
RozwińZwiń