POLECAMY
-14%
Wydawca:
Format:
Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m.in.:
istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu,
przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji,
przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.
Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 196 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8358-801-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Mentoring. Teoria, praktyka, studia...
do koszyka
Mentoring. Zestaw narzędzi
do koszyka
Mentoring. Złote zasady
do koszyka
Coaching i mentoring
do koszyka
Tutoring drogą do doskonałości...
do koszyka
Tutoring dziecięcy w procesie...
do koszyka
Tutoring jako spotkanie. Historie...
do koszyka
Tutoring jako wyzwanie dla edukacji...
do koszyka
Spis treści
O autorce | str. 7 | |
Wstęp | str. 9 | |
CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE, | |
WSPÓŁCZESNE REALIZACJE | str. 11 | |
Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str. | 13 |
Istota mentoringu | str. | 15 |
Rodzaje mentoringu | str. | 18 |
Istota tutoringu | str. | 21 |
Rodzaje tutoringu | str. | 24 |
CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU | |
KROK PO KROKU | str. 27 | |
Krok I. Pozyskanie sponsorów | str. 29 | |
Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji | str. 32 | |
Krok III. Określenie celu projektu | str. 35 | |
Krok IV. Powołanie zespołu projektowego | str. 37 | |
Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych | str. 39 | |
Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych | str. 42 | |
Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor | str. 46 | |
Krok VIII. Realizacja programu | str. 51 | |
Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu | str. 54 | |
CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW | str. 57 | |
„First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym | str. 59 | |
Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center” | str. 74 | |
Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet” | str. 93 | |
Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat) | str. 106 | |
„Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu | str. 118 | |
„Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu | str. 127 | |
Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych | str. 141 | |
„Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej | str. 153 | |
Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej | str. 170 | |
Informacje o autorach studiów przypadków | str. 181 | |
Bibliografia | str. 189 | |