Mentoring w praktyce. Partnerstwo w relacji, wsparcie w rozwoju

-14%

Mentoring w praktyce. Partnerstwo w relacji, wsparcie w rozwoju

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

43,00  50,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 50,00 zł 

Autorzy – członkowie Stowarzyszenia Mentorów Promentor – prezentują w publikacji różnorodne aspekty mentoringu oraz pokazują jego praktyczne zastosowanie w odmiennych środowiskach, m.in.: w edukacji, biznesie, czy w organizacjach.
W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee oraz łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien posiadać i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji.
Praktycznym uzupełnieniem jest obszerny aneks obejmujący m.in. kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora oraz rekomendowane praktyki.
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe, a także dla kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć nowe kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych oraz wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne oraz kształcących specjalistów w zakresie zarządzania.
„Zapraszamy państwa do lektury. Mamy nadzieję, że przybliży ona ideę mentoringu i jego dobre praktyki, odpowie na pojawiające się pytania oraz zainspiruje do własnych poszukiwań w zakresie tej rekomendowanej przez nas formy rozwoju, tak by idea mentoringu docierała do jak największej liczby osób i była wszechstronnie wykorzystywana”. Aleksandra Stanković, fragment wprowadzenia


Rok wydania2022
Liczba stron248
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8328-146-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania | str.    9
  Wprowadzenie | str.    11
   
  CZĘŚĆ I. O ISTOCIE MENTORINGU SŁÓW KILKA... | str.    15
   
  Klaudia Chociszewska
  Mentoring w ujęciu andragogicznym | str.    17
  Mentoring | str.    17
  Mentor | str.    20
  Mentee | str.    22
  Mentoring w perspektywie dorosłości mentee | str.    23
  Mentoring jako forma wsparcia edukacyjnego | str.    25
  Mentoring w ujęciu andragogicznym | str.    28
   
  Iwona Gierłach, Tadeusz Gadacz
  Mentoring – przyszłość nauczania osób dorosłych | str.    31
  Aspekt filozoficzny w procesie mentoringu | str.    31
  Proces mentoringu | str.    33
  Rola mentora | str.    33
  Rola mentee | str.    34
  Mentoring międzynarodowy | str.    35
  Uwagi krytyczne | str.    36
  Podsumowanie | str.    36
   
  Urszula Ziemiańczyk, Katarzyna Hnat
  Mentoring w służbie samooceny – dlaczego warto doskonalić się przez całe życie? | str.    38
  Dlaczego jestem wyjątkowy? | str.    38
  Po co ten rozwój i czym on jest? | str.    40
  Czy warto dbać o samoocenę? | str.    43
  Co „robi” samoocena? | str.    43
  Czy i jak mentoring wspiera samoocenę? | str.    48
  Praktyka mentoringowa | str.    49
  Uważność w mentoringu | str.    52
  „Małe kroki” w mentoringu | str.    54
  Podsumowanie | str.    57
   
  CZĘŚĆ II. POSTAWA I KOMPETENCJE MENTORA | str.    61
   
  Tomasz Wański
  Kompetencje i przymioty mentorskie | str.    63
  Wstęp | str.    63
  Mentoring – sedno metody | str.    65
  Systematyka kompetencji mentora | str.    66
  Kompetencje (niemal) wspólne | str.    67
  Specyficzne kompetencje i przymioty mentorskie | str.    70
  Podsumowanie | str.    79
   
  Piotr Wiroński
  Cura personalis w mentoringu osobistym | str.    81
  Stwarzanie możliwości | str.    85
  Budowanie sieci kontaktów | str.    88
  Bycie adwokatem mentee | str.    90
  Pomoc w sprawach osobistych | str.    93
  „Po” | str.    94
   
  Joanna Tor-Gazda
  Dress code mentora | str.    96
  Dress code mentora – standard Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR | str.    98
  Stylowa wizytówka mentora | str.    100
  Podsumowanie | str.    102
   
  CZĘŚĆ III. WARTOŚĆ DODANA MENTORINGU W SZKOLNICTWIE | str.    105
   
  Magdalena Mazur
  Mentoring w szkole | str.    107
  Nauczyciel | str.    107
  Mentoring w szkole | str.    109
  Szkoła | str.    111
  Korzyści | str.    114
   
  Urszula Leiss
  „Liderzy zmiany” – program mentoringowy dla młodzieży gimnazjalnej | str.    117
  Działania podjęte przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji projektu | str.    117
  Części składowe projektu | str.    119
  Warsztaty rozwojowe dla młodzieży | str.    119
  Warsztaty z mentorami ze świata biznesu | str.    120
  Warsztaty dla nauczycieli i mentorów z technik mentoringowych | str.    121
  Indywidualne spotkania dla uczniów | str.    121
  Indywidualne spotkania coacha z nauczycielami | str.    122
  Rezultaty | str.    122
  Korzyści z realizacji projektu | str.    123
  Inspiracja, czyli na co zwrócić uwagę | str.    124
  Wybór opiekunów do projektu | str.    124
  Wsparcie osób decyzyjnych | str.    125
  Elastyczność w stosowaniu narzędzi | str.    125
   
  Dariusz Rott
  Wychodzenie z mentoringu. Dobre praktyki w środowisku akademickim | str.    127
  Studium przypadków indywidualnych. Analizy dwóch relacji mentoringowych opracowane przez byłych studentów | str.    129
  Wnioski mentora | str.    135
   
  CZĘŚĆ IV. MENTORING W BIZNESIE – ZASTOSOWANIE I PRAKTYKA PROCESU | str.    139
   
  Renata Muszyńska
  Rola mentoringu w procesie sukcesji | str.    141
  Rodzaje sukcesji | str.    141
  Sukcesja menedżerska w firmie | str.    141
  Sukcesja pokoleniowa w firmie rodzinnej | str.    145
   
  Grzegorz Dobek
  Mentoring w sprzedaży | str.    152
   
  Urszula Leiss, Tomasz Wański
  Mentoring (coaching, trening) – sposób ważniejszy od formy | str.    165
  Kontekst kulturowy i biznesowy | str.    165
  Tradycyjne metody wspierania rozwoju | str.    166
  Jak można to robić? Propozycje działań | str.    168
  Wzbogacenie repertuaru działań mentora | str.    168
  Wzbogacenie repertuaru działań coacha | str.    170
  Wzbogacenie repertuaru działań trenera | str.    172
   
  CZĘŚĆ V. MENTORING W ORGANIZACJI | str.    177
   
  Edward Szumilak
  Mentoring w procesie doskonalenia zawodowego | str.    179
   
  Sylwester Pietrzyk, Agnieszka Twaróg-Kanus
  Bariery we wdrażaniu procesu mentoringowego w organizacjach | str.    188
  Etyka programów mentoringowych | str.    189
  Kompetencje mentoringowe i świadomość metod uczenia | str.    190
  Wsparcie organizacji | str.    193
  Wynagrodzenie | str.    195
  Podsumowanie | str.    196
   
  Aleksandra Stanković
  Odpowiedzialność i postawa mentora w organizacji. Korzyści z mentoringu formalnego w organizacji | str.    199
  Mentoring w organizacji – rzeczywista potrzeba | str.    199
  Co wyróżnia postawę mentora w organizacji? | str.    202
  Praca z organizacją | str.    204
  Praca z zespołem | str.    204
  Relacja jeden na jeden | str.    206
  Znaczenie i korzyści mentoringu formalnego w organizacji | str.    207
  Korzyści wynikające z mentoringu sformalizowanego | str.    210
  Załączniki | str.    213
  O nas | str.    214
  Kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej | str.    216
  Standardy pracy mentora | str.    220
  Definicje | str.    220
  Paradygmat standardu | str.    220
  Standaryzacja procesu mentoringowego | str.    221
  Standaryzacja mentoringu | str.    229
  Definicje | str.    229
  Standaryzacja procesu mentoringowego | str.    230
  Rekomendowane praktyki | str.    235
  O autorach | str.    237
RozwińZwiń