INNE EBOOKI AUTORA
MIASTO GRA WIEŚ
Przyglądamy się fenomenowi tańca i muzyki tradycyjnej, które coraz więcej zwolenników znajdują w mieście. Młodzi ludzie, często wykształceni muzycznie, dają się porwać wirowi oberków, mazurków i polek – uczą się grać, uczą się tańczyć. Zanikająca kultura wsi staje się językiem budującym subkulturę miejską. To sięganie do korzeni, czasem bardzo głęboko, jest wyrazem potrzeby poszukiwania tożsamości, oparcia się na czymś prawdziwym w czasach rozmywania się standardów i hierarchii.
Poza tym – styczeń otwiera rok 50-lecia istnienia „Kalejdoskopu”, a przy okazji jubileuszu od numeru lutowego magazyn zmienia swój wygląd… Zależy nam na podtrzymywaniu rozmowy i wspieraniu wrażliwości, dokładaniu naszego skromnego głosu, niewielkiej cegiełki do wspólnego dobra, jakim jest kultura. Jako wspólne dobro i zobowiązanie traktujemy również „Kalejdoskop” i jego 50-letnią historię, której – z dumą to sobie uświadamiamy – jesteśmy częścią.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 81 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kalejdoskop
do koszyka
Kalejdoskop 05/2021
do koszyka
Kalejdoskop 04/2021
do koszyka
Kalejdoskop 09/2021
do koszyka
Kalejdoskop 07-08/2021
do koszyka
Kalejdoskop 06/2021
do koszyka
Kalejdoskop 10/2021
do koszyka
Kalejdoskop 11/2021
do koszyka
Kalejdoskop 12/2021
do koszyka
Spis treści
10 Teatralny labirynt. Gabriela Synowiec o kulisach Łódzkiego Przeglądu Teatrów Amatorskich | |
12 Sztuka podnoszenia statuetki. O nominowanych i laureacie Łódzkiej Nagrody Literackiej im. Juliana Tuwima pisze Paulina Ilska | |
16 Bardziej nowy. Wierszowany felieton Andrzeja Poniedzielskiego | |
18 Zatańcz, a zrozumiesz. Aleksandra Faryńska o tańcu ludowym i przyczynach popularności potańcówek w mieście | |
22 Oberowy puls. Bogdan Sobieszek relacjonuje koncertowe wykonanie improwizowanego oberka | |
24 Na scenie żyję innym życiem. Olaf Jackowski rozmawia z Iwoną Sobotką o premierze „Traviaty” w Teatrze Wielkim w Łodzi | |
28 To tylko rok… Felieton Mieczysława Kuźmickiego | |
30 Zakazany owoc. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
32 Z nadzieją w nowy rok. Piotr Kasiński przypomina najważniejsze wydarzenia roku w łódzkim komiksie | |
33 Galeria Kalejdoskopu – przedstawiamy prace Andrzeja Łobodzińskiego | |
38 Złote gody. „Kalejdoskop” i czytelnicy | |
40 Nowy wygląd „Kalejdoskopu” | |
42 Przetrwają nie tylko drzewa. Magdaleny Sasin recenzja „Raju utraconego” Krzysztofa Pendereckiego w Teatrze Wielkim w Łodzi | |
44 Komiwojażer traci oddech. Michał Rzepka recenzuje spektakl „Śmierć komiwojażera” Arthura Millera w Teatrze Nowym w Łodzi | |
46 Między prozą a dramatem. Piotr Grobliński rozmawia z Łukaszem Barysem, autorem nagrodzonego dramatu „Szwaczka” | |
49 Czym jest praca dla człowieka? Felieton Łukasza Barysa | |
50 Usłyszeć obraz. Bogumił Makowski pisze o sztuce audiodeskrypcji dzieł sztuki | |
53 Hebel sieradzki. Bogumił Makowski w pracowni renowacji mebli | |
56 Archiwum – nieznana planeta. O powstawaniu filmu „Solaris mon amour” Kuby Mikurdy pisze Bogdan Sobieszek | |
60 Na krańcu znanego świata. Agata Gwizdała rozmawia z Klaudiuszem Chrostowskim i Jakubem Gierszałem, autorami filmu „Ultima Thule” | |
62 Zrób sobie top. Audycja muzyczna Dariusza Bilskiego | |
64 Charlie pełnometrażowy. Rozmowa Agaty Gwizdały ze Sławomirem Fijałkowskim, szefem kina Charlie | |
66 Znikające galerie. O tym, że sztuka nie upowszechnia się sama, pisze Gustaw Romanowski | |
68 Utopia. Felieton Macieja Roberta | |
69 Kalendarium | |