INNE EBOOKI AUTORA
TEMAT NUMERU: Bycie aktorem musi boleć?
Kiedy Anna Paliga oskarżyła wykładowców Szkoły Filmowej w Łodzi o stosowanie przemocy wobec studentów, tama pękła. Sieć zalała fala komentarzy, oświadczeń, doniesień. Publicznie oskarżeni stanęli pod pręgierzem, medialne wyroki zapadły bez prawa do obrony. Teraz, kiedy emocje już nieco opadły, włączając się w nurt nielicznych publikacji analizujących sytuację, spróbowaliśmy pokazać w „Kalejdoskopie”, jak złożony, delikatny i nieoczywisty jest to problem. Zastanowić się, co musimy zrobić, by teatr stał się miejscem bezpiecznym.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 84 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kalejdoskop
do koszyka
Kalejdoskop 05/2021
do koszyka
Kalejdoskop 04/2021
do koszyka
Kalejdoskop 09/2021
do koszyka
Kalejdoskop 07-08/2021
do koszyka
Kalejdoskop 06/2021
do koszyka
Kalejdoskop 11/2021
do koszyka
Kalejdoskop 12/2021
do koszyka
Kalejdoskop 01/2022
do koszyka
Spis treści
16 Po nas – bohomaz? Wierszowany felieton Andrzeja Poniedzielskiego | |
18 Choreografia intymności. Patrycja Chuszcz pisze o tym, czy można uczyć (się) teatru bez „nieuniknionych” kosztów psychicznych | |
23 To nie może się powtórzyć. Z Moniką Żelazowską, pełnomocniczką rektora Szkoły Filmowej w Łodzi ds. przeciwdziałania dyskryminacji rozmawia Patrycja Chuszcz | |
26 Szkoła nie musi psychicznie „rozdziewiczać”. Piotr Grobliński rozmawia z reżyserem Adamem Orzechowskim | |
28 Nie każda krytyka jest przemocą. Piotr Grobliński rozmawia z aktorką Jolantą Jackowską | |
30 Umiarkowanie barwne życie. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
32 Dyplom z Janerki. O spektaklu studentów aktorstwa Szkoły Filmowej w Łodzi pokazywanym podczas Festiwalu Szkół Teatralnych pisze Bogdan Sobieszek | |
35 Galeria „Kalejdoskopu”. Prezentacja zdjęć z sesji fotograficznej studentów Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi, rocznik 2021 | |
38 Zedrzeć maski i wywołać duszę. Maria Ornaf mówi o przygotowanej przez siebie sesji fotograficznej studentów Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi, rocznik 2021 | |
40 Dodatek festiwalu Soundedit 2021 | |
45 Z ludu czy z elit? Recenzja Remigiusza Pilarczyka spektaklu „Ludowa historia Polski” w Teatrze Nowym w Łodzi | |
46 Kartoteka Krawczyka. Piotr Grobliński recenzuje spektakl „Chciałem być” w Teatrze Powszechnym w Łodzi | |
49 Realnie. Tomasz Cieślak pisze o tomie poetyckim Piotra Gajdy „Wiązania wodorowe” | |
52 Strategie teatralnej iluzji (5): metoda Różewicza. O teatrze Tadeusza Różewicza pisze Michał Rzepka | |
54 Bileteria bez kompleksów. Dawid Brykalski rozmawia z Michałem „Olkiem” Olkowskim | |
56 Sztuka w kontekście miasta. O wystawie „powieszonej” na nośnikach reklamowych w centrum Łodzi pisze Aleksandra Talaga-Nowacka | |
58 Europejczyk tout court. Tadeusz Szczepański wspomina Grzegorza Gazdę | |
60 Czarno widziany bielik. Przemysław Owczarek zagłębia się w lasy województwo łódzkiego | |
63 Małe dramaty. Felieton Mieczysława Kuźmickiego | |
64 Z piwnicy na salony. Andrzej Sznajder pisze o Domu Mody Teresy Kopias | |
66 Każdą maść brał na się. Wystawę o podróżch polskiej arystokracji w Muzeum w Nieborowie prezentuje Monika Nowakowska | |
68 Magdalina, psina i disco. Felieton Michała B. Jagiełły | |
69 Dozwolone od lat 18. Felieton Pienistego | |
70 Kalendarium | |