INNE EBOOKI AUTORA
Temat numeru: Jak piszą kobiety.
Szukają odpowiedzi na najważniejsze pytania, podobnie jak czynią to mężczyźni. Patrząc jednak z kobiecej perspektywy, szukają własnego języka. Nie omijają spraw trudnych. Budują światz mikrośladów. Zapisują przemijanie i śmierć. Ich poezja jest delikatna i brutalna, eteryczna i dosadnie biologiczna, gęsta od znaczeń. Nie chcą patrzeć na świat przez męskie soczewki, odrzucają skrzynkę z męskimi narzędziami. Próbują nie zapomnieć, że są kobietami – zawierzają intuicji, snom, pragną intensywnego kontaktu z przyrodą, zakorzenienia w pierwotnym, płynącym pod podszewką rzeczywistości nurcie. Szukają kontaktu z ożywczym źródłem, chcą poruszać, pobudzać empatię i dawać nadzieję. W przeciwieństwie do mężczyzn otwarcie piszą o własnym ciele. Są przez to bardziej ze sobą. Tworzą wspólnotę kobiecych opowieści.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 84 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kalejdoskop
do koszyka
Kalejdoskop 05/2021
do koszyka
Kalejdoskop 04/2021
do koszyka
Kalejdoskop 07-08/2021
do koszyka
Kalejdoskop 06/2021
do koszyka
Kalejdoskop 10/2021
do koszyka
Kalejdoskop 11/2021
do koszyka
Kalejdoskop 12/2021
do koszyka
Kalejdoskop 01/2022
do koszyka
Spis treści
14 Nowe media w „Powidokach”. Rozmowa z prof. Ryszardem W. Kluszczyńskim | |
16 Nowy mózg na nowe dni. O szkolnych klimatach piosenkowo Andrzej Poniedzielski | |
19 Cud opowieści. Z Anną Ciarkowską, autorką książki „Dewocje”, rozmawia Milena Rosiak | |
24 „Dewocje” – fragment ksiązki Anny Ciarkowskiej | |
27 Mit – ratunek dla duszy. Z Bronką Nowicką, autorką książki „Kodeks Pomylonych” rozmawia Piotr Grobliński | |
32 Kobiety zapisują przemijanie. Joanna Chachuła analizuje twórczość współczesnych polskich poetek | |
34 oda do błędu. Wiersz Ewy Jarockiej, nominowanej do Nagrody Literackiej Gdynia 2021 | |
35 Realne. Tomasz Cieślak recenzuje tomik poetycki Lucyny Skompskiej „czarne wnętrze czarny dach” | |
40 Siła jest kobietą. O powstawaniu spektaklu „Pretty Woman” w Teatrze Muzycznym w Łodzi pisze Magdalena Sasin | |
42 Strategie teatralnej iluzji (4): metoda Kantora. Michał Rzepka analizuje praktykę sceniczną Tadeusza Kantora | |
44 Galaktyka nie-miasta. O architekturze wernakularnej i dziedzictwie środowiskowym pisze Maria Nowakowska | |
46 Galeria. Prezentacja obrazów i rysunków Tadeusza Kokietka | |
51 Ku pokrzepieniu serc. O twórczości Tadeusza Kokietka pisze Monika Nowakowska | |
53 Zmieniają się tylko pejzaże. Recenzja Pauliny Ilskiej spektaklu „Ghost Dance” Teatru Brama podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy w Łodzi | |
54 Ewolucja konceptu. O wystawie Agnieszki Kurant w Muzeum Sztuki w Łodzi pisze Piotr Grobliński | |
56 Ślady Smosarskiej na łódzkim bruku. O wystawie stałej „Łódź filmowa” w Muzeum Kinematografii pisze Bogdan Sobieszek | |
58Psychodelia Barbary. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
60 Tadeusz Wijata: życie w wielu planach. Wspomina Mieczysław Kuźmicki | |
62 Gwarą ze swadą. Małgorzata Dziurowicz-Kaszuba przedstawia Wande Majtykę, tegoroczną laureatkę Nagrody im. Oskara Kolberga | |
64 Z pradziejów. O Łęczyce, Tumie i okolicach pisze Dawid Brykalski | |
67 Klasykę znać trzeba. Piotr Kasiński o klasykach polskiego komiksu | |
68 Z Polski do Polski. Gustaw Romanowski przedstawia książkę Władysława Trzaski-Korowajczyka | |
69 Na rauszu. Felieton Macieja Roberta | |
70 Kalendarium | |