POLECAMY
-5%
Autor:
Format:
„Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.”
Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 203 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-227-9227-8 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Introduction | 13 |
Rozdział I. Wybrane konteksty uczenia się przyrody | 17 |
1.1. Uczenie się jako aktywność poznawcza. Od adaptacji do konstruowania znaczeń | 17 |
1.2. Paradygmaty poznawania przyrody. Od behawioryzmu do embodied-embedded mind | 28 |
1.3. Konstruktywistyczny model uczenia się – nauczania przyrody | 36 |
1.4. Strategie i metody edukacji przyrodoznawczej. Integracja doświadczeń emocjonalnych i poznawczych | 47 |
1.5. Uczenie się poza klasą szkolną – moda, wyzwanie czy szansa współczesnej edukacji | 60 |
Rozdział II. Przyroda jako miejsce, przestrzeń i potencjał pedagogiczny | 69 |
2.1. Przestrzeń, miejsce i nie-miejsce. Poszukiwanie znaczeń | 69 |
2.2. Przyroda miejscem zaspokajania potrzeb egzystencjalnych | 74 |
2.3. Przyroda jako przestrzeń edukacyjna. Z perspektywy neuroscience | 83 |
2.4. Outdoor education a emergencja pedagogiki miejsca | 92 |
2.5. Istota metafory Briana Nettletona: Przyroda jako przyjaciel | 96 |
Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych | 99 |
3.1. Przedmiot, cele i problemy badawcze | 99 |
3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze | 101 |
3.3. Charakterystyka terenu badań, próby badawczej i przebiegu badań | 103 |
3.4. Użyteczność danych empirycznych | 108 |
Rozdział IV. Outdoor education w percepcji nauczycieli | 111 |
4.1. Sensy i znaczenia nadawane outdoor education przez nauczycieli | 112 |
4.2. Wiedza nauczycieli dotycząca warunków realizacji outdoor education | 120 |
Rozdział V. Doświadczenia nauczycieli w zakresie aplikacji outdoor education | 129 |
5.1. Sposób organizowania outdoor education przez badanych nauczycieli | 130 |
5.2. Trudności doświadczane przez nauczycieli w realizacji outdoor education | 138 |
Rozdział VI. Model praktykowania outdoor education w rzeczywistości szkolnej | 143 |
6.1. Sposoby wprowadzania uczniów w zajęcia poza budynkiem szkoły. Nauczyciel w roli facylitatora | 146 |
6.2. Aktywność zadaniowa uczniów w ramach outdoor education | 151 |
6.3. Formy i metody outdoor education | 155 |
6.4. Aranżacja przestrzeni wokół szkoły | 160 |
Zakończenie | 167 |
Bibliografia | 177 |
Aneksy | 189 |