INNE EBOOKI AUTORA
-14%
Autor:
Wydawca:
Format:
Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji – pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują na potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.
Publikacja zawiera refleksje na temat kondycji współczesnej szkoły, jej dyrekcji i nauczycieli, ich doświadczeń, wad, ograniczeń oraz perspektyw działania pozwalających uczynić ze szkoły miejsce rozwoju i budowania wiary w siebie. Zwraca uwagę na to, że mamy dookoła coraz więcej świetnych nauczycieli oraz doskonale zorganizowanych i ciekawie pracujących szkół, z których warto brać przykład i promować proponowane przez nie rozwiązania.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, członków nauczycielskich związków zawodowych. Zainteresuje zarówno pracowników naukowych, jaki i studentów kierunków pedagogicznych.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 364 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8286-584-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Świat się zmienia | str. | 7 |
Zadania pasożytnicze | str. | 11 |
Właściwe korzystanie z informacji | str. | 17 |
Współpraca | str. | 24 |
Standaryzacja | str. | 34 |
Indywidualne uznanie – rozwój | str. | 41 |
Co robić? | str. | 49 |
Lęk przed wolnością | str. | 52 |
Gen posłuszeństwa | str. | 62 |
Szkoła przemocy | str. | 66 |
Kiedy szkoła nie przeszkadza | str. | 82 |
Wolność, ale jaka? | str. | 96 |
Ucieczka od wyboru koniecznej zmiany i strefa komfortu | str. | 116 |
Edukacja w wolności | str. | 126 |
Między trenowaniem zachowań a kształtowaniem postaw | str. | 139 |
Ja, nauczyciel, czyli między realizacją podstaw a autonomią decyzji | str. | 150 |
Nauczyciel tutor | str. | 167 |
Tutoring rówieśniczy | str. | 183 |
Etapy rozwoju tutora | str. | 191 |
Odpowiedzialność dorosłych | str. | 194 |
Zaprzeczyć tezom Milgrama | str. | 225 |
Działania społeczne, czyli o aktywności na rzecz edukacji | str. | 254 |
Porządkowanie rozwiązań | str. | 278 |
Związki wspierające wolność | str. | 315 |
Zakończenie | str. | 339 |
Bibliografia | str. | 345 |